Ik zoek een MP3 speler, max. 1GB, blind bedienbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al het hele forum afgezocht, maar niet echt iets kunnen vinden.
Ik zoek een MP3 speler met flash geheugen, alleen muziek, met goede radio FM ontvangst, max. 1GB, met display, en te bedienen zonder te kijken, geschikt voor tijdens het sporten (wielrennen, hardlopen).
De speler moet vrij ongevoelig voor vocht zijn, regen en zweet (ik ga er niet mee zwemmen).
De muziekkwaliteit moet redelijk zijn, het is vooral voor entertainment en afleiding bedoeld.

Alle info is welkom, b.v.d.

Cititzen of Ladonia

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, hier op het forum verkopen we ook geen MP3 spelers, he :P
Ik zou eens bij de webshops en fabrikanten zoeken.

Overigens vind ik de eis dat hij max 1GB aan geheugen mag hebben apart... Heeft dit met de prijs te maken?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kuch:

• MSI Megastick
• Packerdell gevalletje
• Wat er ook maar te koop is in de BS/Intertoys/Mediamarkt/etc.

Ik zou gewoon een winkel inlopen, kijken wat ze hebben en dan beslissen. Voor de 1 is namelijk de geluidskwaliteit bagger, welke voor de ander best te doen is.

Maar als je gewoon een makkelijk gevalletje wil, is die Megastick van MSI wel aan te raden

Xbox Live ID:Notna8310

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je ermee gaat hardlopen moet je ook rekening houden met de schokbestendigheid.

Op het eerste gezicht lijkt dit geen probleem met flash spelers; maar bij sommige speles met losse batterij kan het zijn dat deze bij een schok geen contact meer maakt -> speler uit :(

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Ik kan je TEAC MP3 speler MP-270 1 Gb aanraden, het is ideaal om mee te sporten, en bevat een duidelijk OLED display!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
Overigens vind ik de eis dat hij max 1GB aan geheugen mag hebben apart... Heeft dit met de prijs te maken?
De 1GB grens omdat ik aan 100 nummers meer dan genoeg heb, en ja, de prijs is nooit onbelangrijk, maar niet aan de capaciteit gebonden.

Thx anyway for the fast reply. [ rijmt;-) ]

Cititzen of Ladonia

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 20:07

Nitai

Live the life you love.

Als je niet aan een radio hecht, dan zou je de iPod Shuffle kunnen overwegen. Of je neemt de Cowon Iaudio U 3, ook een hele goede mp3 speler.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

sorcees schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:15:
...
Thx anyway for the fast reply. [ rijmt;-) ]
[mierenneukermodus]
Volgens mij rijmt dat zelfs niet ;)
[/mierenneukermodus]

Doe wat meer moeite man. Je hebt niet echt uitzonderlijke noden.

Winkels als Mediamarkt kan je bezoeken voor te beluisteren en te kijken.
En het internet is er voor de reviews.
Lijkt mij toch een fair deal. :)

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 18:22
sorcees schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:06:
Ik heb al het hele forum afgezocht, maar niet echt iets kunnen vinden.
Ik zoek een MP3 speler met flash geheugen, alleen muziek, met goede radio FM ontvangst, max. 1GB, met display, en te bedienen zonder te kijken, geschikt voor tijdens het sporten (wielrennen, hardlopen).
Ik kan je de Sony NW-S703F aanraden:

http://www.sony.nl/view/S...&category=Network+Walkman

Fantastisch geluid, prijzig maar komt met Noise cancellation, dus ideaal voor bv in een vliegtuig. Heeft een heel behoorlijke radio. Bediening is wat wennen, maar ik bedien hem makkelijk met mijn ogen dicht. Het enige wat me tegen staat is de krakkemikkige software die er bij geleverd wordt (Sonicstage)
en ietwat hoog ruis niveau.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, de eisen op blind bedienbaar na zijn absoluut niet specifiek. Een speler die jij blind kunt bedienen is ook lastig te bepalen, aangezien alleen jij voor jezelf kunt bepalen of je er mee om kunt gaan of niet. Stap dus eens een Mediamarkt binnen (zoals gezegd).

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:59
I Audio U2/U3 I GB
Creative zen V PLUS 1GB

Heb zelf de creative mooi apparaatje goede radio ontvangst alleen het navigatie pookje is wat lasitg maar daar wen je aan. in de aanbieding bij dixons voor 70 euro heb hem daar ook gekocht

HD4Life @ Full-HD

• RoD
  • Niet online

RoD

Davidshadow13 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:18:
I Audio U2/U3 I GB
Creative zen V PLUS 1GB

Heb zelf de creative mooi apparaatje goede radio ontvangst alleen het navigatie pookje is wat lasitg maar daar wen je aan. in de aanbieding bij dixons voor 70 euro heb hem daar ook gekocht
En wat maakt deze spelers dan zo blind bedienbaar volgens jou? Want dat is toch waar het om gaat...

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Of een speler blind bedienbaar is, is sowieso erg persoonlijk, en ook aan "te leren" naar mijn mening.

Als je een speler al een tijdje gebruikt is hij nogal snel blind bedienbaar. Mijn iriver h10 kan ik helemaal besturen zonder hem te hoeven zien, al kan ik dan niet het liedje uitkiezen natuurlijk he :Y) .

Maar elke mp3-speler wordt wel blind bedienbaar, ga naar een winkel en kijk welke je het handigst bedienbaar lijkt, of probeer het uit zoals al eerder is gezegd bij de media markt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet elke speler wordt blind bedienbaar. Sommige spelers hebben gewoon moeilijk te onderscheiden knoppen, zoals de iriver T20. En sommige spelers hebben te weinig dedicated knoppen om effectief de speler blind te bedienen (bijvoorbeeld volume bijstellen, vorige/volgende nummer ed)
Maar je hebt wel gelijk dat er in elke speler een leercurve zit, en dat is voor iedereen weer persoonlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 18-04-2007 18:34 ]

• LaduciA666
Nee oke, maar veel zijn tegenwoordig toch wel met knoppen die makkelijk onderscheidbaar zijn? Althans dat is dan ook weer gebruiksgemak, waardoor de consument het zeker zal kopen. Maar goed om te kijken of die knoppen dan weer een beetje goed te onderscheiden zijn, kan je het toch het beste even naar de media markt gaan om te kijken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, het wisselt imo. De laatste tijd is een minimalistisch strak uiterlijk nogal in, dus weinig makkelijk herkenbare knoppen meer. Aan de andere kant wordt de besturing steeds inventiever (Cowon iAudio D2 vind ik een goed voorbeeld) en bevorderd dat de bediening.

• LaduciA666
Nja inderdaad het wisselt vooral. En zo met een touchscreen is ook leuk en mooi verzonnen, voor mij zou het ook geen probleem zijn om het te hebben, maar dat kan je zeker niet blind besturen. Dus je hebt gelijk dat er spelers zijn die niet blind te besturen zijn :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, de D2 heeft dan programmeerbare toetsen in hold en niet-hold stand, wat wel weer inventief en handig is, en wat bijdraagt aan blind bedienen. Maar inderdaad, puur met een touchscreen is het vrij onmogelijk, al heeft Cowon wel geprobeerd wat handigheidjes in te bouwen.
Maar als je naar bijvoorbeeld de iPhone kijkt, zal het wel vrij onmogelijk worden (al is een iPhone natuurlijk ook een wat ander product, maar ansich een goed voorbeeld)

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Ik heb zelf een Creative zen V PLUS 1GB, goede kwaliteit en (imo) een mooi design.
En (na wat gewenning) is die zeker blind bestuurbaar.

Een echte aanrader _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Str1ngS op 18-04-2007 19:02 ]

TnI 4 Life

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 20:57

KWM

De creative zen nano plus is een aanrader, mooi geluid voor een kleine prijs.
En hij voldoet aan je eisen (flash, 1gb en fm radio).
Bij chear.nl is ie het goedkoopst: http://www.chear.nl/Chear_Muziek/Muziek_MP3/7084013/

• RoD
  • Niet online

RoD

KWM schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:33:
De creative zen nano plus is een aanrader, mooi geluid voor een kleine prijs.
En hij voldoet aan je eisen (flash, 1gb en fm radio).
Bij chear.nl is ie het goedkoopst: http://www.chear.nl/Chear_Muziek/Muziek_MP3/7084013/
Eh er zijn wel meer spelers die aan die eisen voldoen, dat is het probleem niet, Die Zen Nano Plus vind ik zelf maar een onding qua bediening.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 19-04-2007 01:31 ]

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
Bedankt voor de vele reakties, tot nu toe lijkt me de Zen Nano Plus me wel wat.
Voor de bediening moet ik toch even in een winkel gaan testen, met blind bedienen bedoel ik voor al harder/zachter, skip nummer, volgend FM station, aan/uit.
Verder wil ik er wel nog goede dopjes bij, b.v. Creative EP630.

[ Voor 12% gewijzigd door sorcees op 19-04-2007 11:46 ]

Cititzen of Ladonia

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
. w o u t e r . schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:12:
Als je ermee gaat hardlopen moet je ook rekening houden met de schokbestendigheid.

Op het eerste gezicht lijkt dit geen probleem met flash spelers; maar bij sommige speles met losse batterij kan het zijn dat deze bij een schok geen contact meer maakt -> speler uit :(
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, de "schokken" met hardlopen zijn nooit meer dan 2 G, voor het slecht contact maken van een batterij is veel meer nodig, gezien de sterkte van het veertje.

Dat vochtbestendig is lastiger, zeker als je aan het zweten bent en-ie in je zak zit, wordt-ie snel vochtig. Ook elektrostatische schokken zijn voor sommige spelers te veel. Maar het grootste probleem is in mijn ervaring de levensduur van de kabels/stekkers, zeker in je broekzak!

Verwijderd

heel simpel, gewoon een iPod kopen, de meest gangbare en meest geaccepteerde speler, daarbij een goede armband of andere bescherming kopen die tegen vuil en zweet bestand is .... ik koop mijn spullen op *SPAM*

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 10-05-2010 17:10 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:04:
heel simpel, gewoon een iPod kopen, de meest gangbare en meest geaccepteerde speler, daarbij een goede armband of andere bescherming kopen die tegen vuil en zweet bestand is .... ik koop mijn spullen op *SPAM*
Sowieso is een topic kicken van drie jaar oud niet de bedoeling en helemaal niet als je dan ook nog eens je eigen site gaat spammen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.