Ik vroeg me eigenlijk af om met een snelkoppeling een mac adres te veranderen, Ook vroeg ik me af of op zo'n manier de computernaam zijn te veranderen op een snelle manier. Ik heb hier in de search niets over kunnen vinden.
Onder windows is met de standaard tools het mac-adres niet te wijzigen. Er zijn wel tools voor die dit doen, maar waarom zou je dat willen?
De computernaam veranderen zou je misschien nog wel een snellere manier kunnen vinden door te starten met rundll, preciese aanroep weet ik zo niet, maar daarna moet je toch de boel opnieuw opstarten, dus dan maken voor de tijd die drie muisklikjes ook niet echt meer uit volgens mij
oh ja, met de windowskey+break ga je direct naar system properties, dan is het nog twee klikjes
De computernaam veranderen zou je misschien nog wel een snellere manier kunnen vinden door te starten met rundll, preciese aanroep weet ik zo niet, maar daarna moet je toch de boel opnieuw opstarten, dus dan maken voor de tijd die drie muisklikjes ook niet echt meer uit volgens mij
oh ja, met de windowskey+break ga je direct naar system properties, dan is het nog twee klikjes
[ Voor 10% gewijzigd door hufkes op 17-04-2007 09:52 ]
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
MAC adres kan je met tig tools op het internet veranderen. Zoek voor de grap eens op "MAC adres spoofing" 
Daarnaast is natuurlijk de vraag; waarom zou je snel de naam van je PC willen veranderen? Als je op een netwerk zit is dat hoe dan ook een probleem omdat jij je dan opnieuw moet aanmelden op het netwerk (correct me if i'm wrong)
Daarnaast is natuurlijk de vraag; waarom zou je snel de naam van je PC willen veranderen? Als je op een netwerk zit is dat hoe dan ook een probleem omdat jij je dan opnieuw moet aanmelden op het netwerk (correct me if i'm wrong)
het mac adres is gewoon te wijzigen onder windows bij apparaat beheer en dan bij de eigenschappen van een netwerkkaart kan je bij de optie Locally administratered MAC adres het mac adres aanpassen.
en is dus driverspecifiekVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:53:
het mac adres is gewoon te wijzigen onder windows bij apparaat beheer en dan bij de eigenschappen van een netwerkkaart kan je bij de optie Locally administratered MAC adres het mac adres aanpassen.
Maar goed, waarom iemand met goede bedoelingen dat zou willen veranderen blijft mij een raadsel.
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Ik verander alleen mijn mac in de gevallen dat ik aan et WLAN hacken ben, dus ik vrees dat dit ook niet veel goeds betekend...
There is no replacement for displacement!
Verwijderd
Hmm volgens mij klopt jouw topic titel niet helemaal met je post.
Maar als ik je topic titel zo leest, moet je onderstaande uitvoeren.
Maak een snelkoppeling en zet deze tekst er neer: devmgmt.msc
Geef de snelkoppeling een naam...en klaar.
Maar als ik je topic titel zo leest, moet je onderstaande uitvoeren.
Maak een snelkoppeling en zet deze tekst er neer: devmgmt.msc
Geef de snelkoppeling een naam...en klaar.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 12:12 ]
Ik had de topictitel er inderdaad verkeerd in gezet ik bedoel mee hoe je een eigenschap in apparaatbeheer kan wijzigen met behulp van een snelkoppeling
Alle eigenschappen van het apparaatbeheer zijn terug te vinden in het register, ff de juiste waarde opzoeken en exporteren naar .reg
Dan een snelkoppeling maken naar regedit /s filename.reg en hoppa, klaar.
Reboot is vaak wel nodig, maar dat kun je met rundll32.exe of shutdown.exe oplossen. Suc6
Dan een snelkoppeling maken naar regedit /s filename.reg en hoppa, klaar.
Reboot is vaak wel nodig, maar dat kun je met rundll32.exe of shutdown.exe oplossen. Suc6
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Pagina: 1