Toon posts:

iframe naar iframe link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk iets heel simpels, maar ik kan zo snel niet de juiste code vinden op internet, en alles wat ik hier probeer werkt niet...

k heb een pagina met 4 iframes onder elkaar.
1 menu
2 body
3 thumbnails
4 portfolio menu

in de index zie je dan hetvolgende

1 menu
2 body
3 leeg
4 leeg

nu wil ik dus als ik in menu (1) op het knopje portfolio klik dat dan het portfolio menu (4) verschijnt, dat thumbnail menu (3) verschijnt en dat de content van de body verandert.

als ik dan in het portfolio menu op een knop klik moet de content van 2 en 3 weer veranderen.

Dus kortom, hoe link je van een iframe naar een ander iframe die opent in de zelfde pagina, en hoe verander je meerdere paginas tegenlijk?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

allereerst, is het nu wel zo nodig om 4 Iframes te hebben? is dat niet gewoon precies dezelfde fout als vroeger met de traditionele framesets en alle usability-nadelen (geen bookmarks, indexering, navigatie)?

wat is de meerwaarde van die 4 Iframe's, tov gewone een normale pagina, desnoods met één iframe (om bv de state van een menu te behouden) of tov een gewone frameset?

gezien het feit dat kennelijk met één menuklik 'alle' andere Iframe's moeten wisselen, lijkt me dat dit ook gewoon veel eenvoudig in één pagina zou moeten kunnen passen...

wat betreft het 'target'-en van een Iframe, dat werkt precies zoals een normale frameset, met de Target-attribuut in de A-tag.
voor het wisselen van meerdere frames zul je echter javascript moeten gebruiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RM-rf schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:03:
allereerst, is het nu wel zo nodig om 4 Iframes te hebben?
idem
voor het wisselen van meerdere frames zul je echter javascript moeten gebruiken
... dat kan dan in de "link" die men aanklikt of in de "hoofd"pagina die dan de verschillende andere frames aanpast