Fout tijdens java update

Pagina: 1
Acties:
  • 1.636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
ik wilde vorige week mijn java updaten... maar na het downloaden van de update gaf hij tijdens de installatie een fout namelijk:

Fout bij het toepassen van transforms...Controleer of de opgegeven transform-paden geldig zijn.

ik gebruik Windows XP SP2

ik heb systeemherstel geprobeerd... ik had java weer verwijderd... maar na systeemherstel stond hij er weer op... ik heb hem weer proberen te updaten... maar tijdens de herinstallatie krijg ik weer dezelfde melding.... de cleanup tool van microsoft werkt ook niet want ik kan de JRE vermelding niet in de lijst terugvinden.... op de site van java staat wel een oplossing namelijk handimatig installeren vanuit de commandprompt... dit werkt ook niet want ik krijg meteen de melding dat het installatiepakket niet geopend kan worden omdat het niet bestaat of niet gevonden kan worden. wie kan mij helpen met dit probleem??

:)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Probeer anders de genoemde MSI-file eens te downloaden en te installeren? Gaat dat wel goed?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stefan1187
de link werkt neit :/

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En werkt de link nu wel?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stefan1187
ja de link werkt...en hij is gedownload... het beginv an de installatie verloopt ook zonder problemen maar na een tijdje krijg ik de melding:

Error 1311.Source file not found: C:\Documents and Settings\User\Bureaublad\ja142000.cab. verify that the file exists and that you can access it.

:S

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

verify that the file exists and that you can access it.
en..?..

---

• stefan1187
ik heb de missende bestanden gewoon vanaf de site kunnen halen van SUN...

maar nu heb ik weer een volgend probleem.... mijn installatie wil niet einidgen... bij het punt waar hij de eerste keer een melding gaf die luidde: Java is unable to install.because the java virtual machine is currently running. (zoiets gaf hij aan) ik heb echt helemaal niets meer van java op m'n pc staan... en in taakbeheer kon ik ook niets van java vinden (onde rprocessen) daarna deed ik een nieuwe poging maar nu blijft hij elke keer op dat punt hangen en ik zi egeen vooruitgang... m'n pc is ook bijzonder traag wanneer hij op dat punt blijft hangen... wat kan ik doen?

• stefan1187
iemand? :/
Modbreak:Laat die kick maar achterwege; we hebben liever niet dat je dat binnen 24 uur doet na je laatste post

[ Voor 83% gewijzigd door Spider.007 op 17-04-2007 18:56 ]

• stefan1187
ik heb een nieuwe windows installatie gedaan maar 't gaat nu om Vista Home Basic.

en 't gaat nu nog steeds verkeerd... weer dezelfde melding
:'(
"Fout tijdens het toepassen van transforms.
Controleer dat de opgegeven transformpaden geldig zijn."

systeemherstel, offline installatie, de Cleanup utility van Java werkte niet (de JRE vermelding stond hiet in de lijst) en nu werkt een herinstallatie van windows ook niet. ik heb nu windows vista er op zitten en hiervoor windows xp professional + sp2.

nu heb ik nog een keer de cleanup utility gedownload maar staat Java er nog steeds niet tussen.

en ik krijg dus nog steeds dezelfde melding. ik kan op de java website nergens een contact (mailadres) vinden... dus misschien weet iemand op dit Forum raad... :/

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je ook nog geen enkele applicatie geïnstalleerd staan die toevallig zijn eigen JRE meeneemt? Het probleem lijkt gerelateerd aan het feit dat hij de vorige versie van Java niet kan verwijderen oid; maar de melding is helaas ook niet erg duidelijk. Heb je geprobeerd om een Engelse installer te proberen zodat we misschien een nuttige foutmelding kunnen krijgen? Kijk daarnaast eens in je eventlogs en in %TEMP% of je misschien ergens een install-log kunt vinden?

---

• stefan1187
ik kan nergens meer een installlog vinden.... weet ook niet onder welke naam ik die kan vinden.....

de engelse versie van de foutmelding is:

Error applying transforms Verify that the specified transform paths are valid.

op http://java.com/nl/downlo...r_applying_transforms.xml staat dat je de .msi file handmatig kan downloaden en installeren vanuit de opdrachtprompt... ik krijg dan alleen de melding dat het installatiepakket niet gevonden kan worden of niet geopend kan worden. ik heb eigenlijk nog vrij weinig geinstalleerd..... ik denk dat als ik programma's heb geinstalleerd die java nodig hebben... ik die programa's toch helemaal nog niet kan gebruiken?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

If you receive this error when installing or updating Java, download the full, offline Java installer, close the browser and run the installer. If the same "Error applying transforms" message occurs, enable viewing of hidden files and folders in Windows Folder Options, then find the Sun\Java folder located under system's temporary application data folder, for example:

* (Windows XP) C:\Documents and Settings\"username"\Local Settings\Application Data\Sun\Java
* (Windows Vista) C:\Users\"username"\AppData\Local Data\Sun\Java

Inside the Java folder, look for a folder that corresponds to the version of Java being installed, such as "jre1.6.0_01" and open it. Run the MSI file inside this folder to complete the installation. [18][19]
geprobeerd?

---

• stefan1187
ik heb 't zojuist geprobeerd met de .msi file... en hiermee installeert hij uitstekend.

even getest op www.java.com en hij is goed geinstalleerd...

dankjewel voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Hallo,

Ik was op zoek naar een oplossing voor dit "transform paden" probleem en kwam via Google op deze pagina. Ik heb dit probleem bij de nieuwste versie van java 6.0.3. Ik probeer die oplossing hierboven, maar er is nergens een folder voor Local Data, Sun en Java op deze PC (niet de mijne) in de local settings/application data folder. Nergens, ook niet in de administrator account of de alle gebruikers account. Hoe nu verder? Ik heb al geprobeerd de msi te draaien vanuit een handmatig toegevoegde folder maar dat werkt ook niet.
Op de java site kennen ze deze fout trouwens nog niet voor de 6.0 versie....

Iemand enig idee??

Alvast bedankt!
Pagina: 1