Toon posts:

Nieuwe onderdelen PC, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb onlangs mezelf getrakteerd op enkele nieuwe computer onderdelen. Een nieuw moederbord, processor en geheugen. Dit alles is gekocht bij Azerty Hardware.

Moederbord:
MSI K9VGM-V

Processor:
AMD Athlon 64, 3500+, Socket AM2, Boxed

Geheugen:
Adata DDR2 SDRAM, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x

Dit alles wordt gebruikt in combinatie met hardware die ik al had liggen. Een standaard diskettedrive en dvd-rom en een 120gb Maxtor HD. Deze onderdelen werken allemaal. Omdat de voeding die ik van plan was te gebruiken bij nader inzien niet goed genoeg bleek te zijn heb ik ook nog een nieuwe voeding aangeschaft: de Spire RockeTeer II, 400 Watt, Retail.

Na alles te hebben geinstalleerd en aangesloten krijg ik echter geen beeld. Geen bios, geen niets. De monitor slaat niet eens aan. De voeding gaat aan en de processor-fan ook, dus dat is goed aangesloten.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, onder andere:

- geheugen in ander slot gedaan
- HD en DVDrom ontkoppeld
- Alles ontkoppelen op voeding na, dus alleen een moederbord met geheugen en processor en voeding.
- Moederbord uit de kast gehaald op een niet geleidende ondergrond gelegd en aangesloten
- Andere voeding geprobeerd.
- Moederbord bios gereset

Dit alles echter zonder effect. Nog steeds geen beeld. Het moederbord geeft ook geen waarschuwingspiepjes of iets dergelijke.
De monitor is aangesloten op de onboard videokaart. Het koelblok op de grafische chip op het moederbord wordt niet merkbaar warmer. Maar ik weet niet in hoeverre je daar sowieso iets aan merkt.

Iemand enig idee waar het probleem ligt?
Zoeken op internet en tweakers heeft mij niets opgeleverd, ook de FAQ niet.

Is er nog iets dat ik kan doen, of moet ik overgaan tot de hele RMA procedure. (daar zie ik enigzins tegenop, het liefst heb ik natuurlijk een werkende computer hier nu ipv eerst moeten te wachten tot men alles terugstuurd)

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 23:19

djidee

Mr. Slungel

mobo zonder geheugen doet ook niets (piepjes ed)? want dan denk ik dat je mobo ter rma mag gaan aanbieden

"Mekker, blaat"

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als ik jou was zou ik ook eerst even proberen of je met een PCI(-X) vid kaartje ook niet in je BIOS kan komen. Misschien dat dat werkt ;)

En anders kan het aan zoveel dingen liggen (zeker omdat je mobo niet *piept*. (maar dan moet je ven de opstart en hangen FAQ lezen ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 23:29
Ik zou inderdaad even het geheugen checken wat djidee al zegt. Ik heb dit ook gehad met een toen net nieuwe pc, en toen bleek het geheugen niet compatible met het moederbord.

Succes!

Verwijderd

misschien een domme vraag maar ook een andere monitor geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Andere monitor proberen is niet nodig. De monitor die ik heb gebruikt werkt gewoon. Ik gebruik 'm op dit moment.

Heb het moederbord zonder geheugen geprobeerd. Nog niets. Even beter geluisterd tijdens het aanzetten en ik hoor 2 piepjes. 1 direct als ik de powerknop indruk en even later nog 1.

Ik heb helaas geen PCI(-e) videokaart liggen om te proberen. Maar zoals het eruit nu uitziet zou ik toch zeggen dat het aan het geheugen ligt.

Ziet er naar uit dat ik toch alles terug moet gaan sturen.

• Steve_0
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 19:58
Ik heb dit probleem ook weleens gehad met een AMD processor, een Sempron.

Bij mij bleek ik de HyperTransport Bus te hoog hebben gezet in de BIOS. Toen had ik het bios gereset door de batterij uit en in te doen, maar ik lees dat je al gereset hebt. Na het resetten kreeg me BIOS wel gelijk de juiste instellingen..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: http://www.styggapojken.com/Dynapic/sp/86380-384.jpg aangesloten? Het rechter stekkertje dus ;)
Pagina: 1