[Vista x64] Pictogram veranderen op externe HD gaat niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem.
Ik draai Vista Ultimate x64 en ik wil een ander plaatje voor een pictogram op mijn externe firewire HD.
Dit doe ik op de volgende manier, rechter muis op een map eigenschappen daarna ga ik naar aanpassen en kies voor andere pictogram kies een ander plaatje/pictogram en dan ok. Ik zie dan het plaatje in het menu die nog open staat veranderd is. Als ik daarna weer op ok druk verandert mijn map niet.
Als ik het zelfde doe op de C schijf werkt het wel. Dus ik dacht laat ik de eigenaar van de externe HD veranderen dit duurde wel even omdat het een 1TB HD is waar nog maar 2GB vrij is. Daarna weer geprobeerd maar nee hoor wekt niet.

Weet iemand hoe het wel kan? Ik heb zelf al zitten zoeken maar heb niets kunnen vinden. Het probleem is dus alleen bij mijn externe HD’s maar niet bij de interne HD’s. Als ik een map van mijn externe HD op een interne HD van mijn PC zet wil het ook gewoon.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben er zelf al uit toevallig uitgekomen.
Ik was namelijk wat bestanden aan het verplaatsen en kreeg vaak de melding:
Toegang tot doelmap geweigerd
U dient Administator-machtigingen op te geven om iets naar dit bestand te kunnen verplaatsen/kopiëren
En de keuze
Doorgaan, overslaan, annuleren
Als ik dan op doorgaan klik werkt het ook gewoon omdat ik eigenaar ben.
Maar die melding steeds is natuurlijk onnodig en om gek van te worden. Dus ben een beetje aan het prutsen gegaan om te kijken hoe ik die melding weg kan krijgen.
Oplossing was natuurlijk UAC, maar ik heb een programma TweakUAC gebruikt die stond op quiet mode UAC staan dan wel aan maar je krijgt niet meer van die stomme meldingen.

Maar wat bleek toen ik UAC echt helemaal uit zetten dat ik niet meer van die meldingen kreeg bij het verplaatsen van bestanden. Dus dacht ik laat ik eens proberen of ik nu op mijn externe HD een pictogram kan veranderen en ja hoor dat werkt ook weer. Dus TweakUAC werkt niet helemaal goed in quiet mode. Wat wel raar is dat ik wel gewoon een pictogram op mijn interne HD zonder probleem kon veranderen en dus op mijn externe niet.
Maar goed, het is nu opgelost bij mijn staat voortaan UAC gewoon helemaal uit.

Verwijderd

Hey pimpimmers ik heb precies hetzelfde probleem!!

nu zie ik dat je al een oplossing hebt gevonden, en deze ook beschreven maar ik begrijp er niet zo heel erg veel van... welk programma heb je hiervoor gebruikt en hoe werkt dit??

mvg bart