Toon posts:

Uitslag Sony en Tweakers prijsvraag FP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het kader van de samenwerking tussen tweakers.net en Sony was een PlayStation 3. This is Living forum geopend, waarin gebruikers over de nieuwe Playstation konden discussiëren. Als afsluiter van dit forum werd een prijsvraag opgesteld met fraaie prijzen van Sony. Cowboy-Bebop bedacht de uiteindelijk opdracht voor de prijsvraag: Verklaar in een verhaaltje, foto slide show, video, liedje of wat anders creatiefs waarom de PS3 voor jou This is living is. Post je creatieve bijdrage op Youtube met de tag ?GoT-is-living? en plaats een link ernaar in het GoT-forum
(reclameblog.nl)

De Tweakers.net community heeft aangetoond dat ze over uitgebreide creatieve skills beschikken en dat leverde een aantal zeer mooie inzendingen op, waarvan sommige filmpjes wel meer dan 40.000 hits op Youtube behaalden als eveneens diverse radiostations. Vandaag is de uitslag bekend gemaakt. Op nummer 1 etc...

PlayStation3 in "Win dingen: De opdracht!"
Waarom is zo'n bericht uiteindelijk niet nieuwswaardig gebleken? Ik geloof dat het door meerdere mensen ingestuurd is voor FP artikel...Het lijkt me een goede reclame voor de capaciteiten waar de Tweakers/Community toe instaat is geweest, getuige de soms zeer professionele inzendingen.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Korte reactie:
- .plan: wellicht geschikt
- feature 'Bericht van GoT': wellicht geschikt
- nieuws: niet geschikt

Dit is een interne aangelegenheid en hoort gewoon niet in het nieuws thuis. Ik ga hier niet het redactiebeleid voor de bepaling van nieuwswaarde uit de doeken doen, maar je zou kunnen zeggen dat het erop neerkomt dat nieuws iets is wat op meerdere sites geplaatst moet kunnen worden. Dit is iets wat exclusief voor de t.net-community interessant is en daarom niet geschikt voor het nieuws.

Een .plan of een feature had wellicht gekund, daar is simpelweg niet aan gedacht vrees ik. Ik vrees er bovendien een beetje voor dat, als we iets dergelijks gebracht hadden (al dan niet in het nieuws), er heel wat mensen kritisch geweest zouden zijn over de invloed van een advertentiedeal tussen Sony en VNU/T.net op de redactie. Ook al zou daar geen reden toe geweest zijn.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een geheel andere reden is dat de actieve community-bijdrage van Sony op GoT plaatsvond. Afgeleid daarvan was de prijsvraag en inzet daaromtrent ook uitsluitend op GoT vertoond. Zodoende is de uitslag ook... voor GoT. Want de FP-bewoners die niet op GoT komen hebben deze hele wedstrijd gemist en zullen zich gepasseerd voelen omdat er binnen Tnet toch leuke prijzen te winnen waren en dat wisten ze niet.
Daarom is het misschien verstandiger om het niet op de FP te doen, want uiteindelijk was de setting... GoT.

Want zoiets is eerder gebeurt (in de HK met de spaarlampactie van Eneco): Drie gratis lampen voor 19% van jullie en mensen vinden het zeer onredelijk niet mee te kunnen doen met iets waar ze niet perse aan hoefden mee te doen of iets dergelijks.

[ Voor 20% gewijzigd door Delerium op 18-04-2007 08:40 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

ecteinascidin schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:20:
[..]
Want de FP-bewoners die niet op GoT komen hebben deze hele wedstrijd gemist en zullen zich gepasseerd voelen omdat er binnen Tnet toch leuke prijzen te winnen waren en dat wisten ze niet.
[..]
Dat klinkt een beetje als "Security by obscurity" O-) Misschien prikkelt het mensen juist om zich ook/meer op GoT te begeven ;)