[XP hom] wel surfen in veilige modus niet in de gewone modus

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

Ik ben nu al 2 dagen bezig om een probleem op te lossen en ik kom er niet uit. Dus vandaar even de vraag hier neerleggen omdat ik het antwoord ook hier niet gevonden krijg.

Ik heb een PC binnen het netwerk en de netwerkverbindingen werken goed (intern). Alleen wanneer ik in de gewone modus ga pingen, surfen of iets anders buiten het netwerk wil doen is hij niet thuis.

Echter wanneer ik het in de veilige modus doe zijn er helemaal geen problemen en kan ik alle kanten op. Nog even voor de duidelijkheid. Het goed om een PC met Windows XP Home SP2, Internet Explorer 7.0. en/of Firefox 2.0.

Ik heb trouwens ook gemerkt dat het erg lang duurt totdat de Explorer de eerste keer wordt opgestart. Iemand enig idee voordit probleem of een link naar de juiste topic???

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen.

Avé,

Bignose.

Greetz, Bignose

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

surfen in veilige modus ??? Neem aan dat dit met netwerkondersteuning is ? En zo ja, kun je dan wel andere apparaten/machine's in het netwerk pingen ?

FiXxXeR

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
FiXxXeR39 schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:55:
surfen in veilige modus ??? Neem aan dat dit met netwerkondersteuning is ? En zo ja, kun je dan wel andere apparaten/machine's in het netwerk pingen ?
Ja,

Is inderdaad met netwerkondersteuning. Ik kan naar alles binnen mijn netwerk pingen wanneer ik in de gewone modus zit. Ook vanuit de veilige modus kan ik naar mijn netwerkapparaten pingen.

Ik heb voor de gein zojuist een nieuw account aangemaakt vanuit het account wat problemen geeft en met het nieuwe account, zonder opnieuw op te starten, kon ik gewoon surfen. Daarna deze afgemeld en toen het 'probleem account' weer opgestart en toen kom ik met deze ook weer gewoon surfen.

Nu de PC opnieuw opgestart en aangemeld met het probleem-account en...de webpagina kan niet worden weergegeven.
Probleem Account volledig afmelden.
Test account aanmelden.
Surfen geen probleem.
Test account volledig afmelden.
Probleem account aanmelden.
Surfen is geen enkel probleem.
Nu de PC opnieuw opgestart en aangemeld met het probleem-account en...de webpagina kan niet worden weergegeven.
Probleem account volledig afgemeld.
Probleem account aangemeld dus niet eerst met het test-account.
Surfen is geen enkel probleem.

Kan het liggen aan de opstartvolgorde? Volgens mij is het probleem verholpen als al vrij snel de netwerkverbindingen worden gelegd. Het liefst dus al aanwezig zijn voordat een account geopend is/wordt.

Greetz, Bignose

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Ik denk dat het account wat niet echt meewerkt iets corrupts heeft (waarschijnlijk een gebruikersinstelling, wat moeilijk te achterhalen is).

Verstandiger is het om belangrijke dingen, zoals o.a. 'mijn documenten' , 'favorieten' , 'e-mails' en 'adressenboek' te backuppen op een andere plek op je harde schijf (niet in je eigen mijn documenten bijvoorbeeld). Vervolgens een nieuw account aan te maken (of het test account gebruiken) en hier vervolgens alle data terug te zetten in het account. Mocht dit uiteindelijk allemaal goed werken, dan kun je na een tijdje het 'defecte' account wel weggooien. Succes . . .

FiXxXeR