Afgelopen week begon mijn computer raar te doen met opstarten. Vage foutmeldingen, hangen tijdens het laden van alle software voor de videokaart etc. Na inspectie van het logboek bleek de D: partitie een beschadigd blok te hebben. Ik heb daarna alle beschikbare tools van de fabrikant (WD)gedraaid en deze gaven verschillende meldingen. Een daarvan was; smart error 0007: replace drive.
Ik heb daarna de data naar een andere schijf gekopieerd en alle partities van de betreffende schijf verwijderd. Daarna geformatteerd en daarna 'write zeros' gedaan met het Win32 tooltje van WD. Dit om iig de schijf leeg te maken voor een rma.
Het vreemde is dat er niks meer aan de hand is nu. Schijf wordt niet meer gemarkeerd met foutmeldingen door de tooltjes en ook het Windows logboek geeft geen vreemde meldingen meer. Heb alle tests, zowel quick als extended meerdere keren uitgevoerd, zowel in Dos mode als in Windows zelf. Aangezien de schijf vorige week wel enge tikkende geluiden maakte vermoed ik dat deze niet lang meer te leven heeft. Aangezien ik nu geen foutmeldingen meer krijg zal een rma lastig worden?
Mijn setup:
Amd X2
Asus A8Ne met nieuwste bios + smart monitoring
1x WD Sata 160 gb (Windows/programmatuur)
1x WD Sata 320 gb (data/opslag)
Hierop is Windows XP Pro SP2 geinstalleerd.
Ik heb daarna de data naar een andere schijf gekopieerd en alle partities van de betreffende schijf verwijderd. Daarna geformatteerd en daarna 'write zeros' gedaan met het Win32 tooltje van WD. Dit om iig de schijf leeg te maken voor een rma.
Het vreemde is dat er niks meer aan de hand is nu. Schijf wordt niet meer gemarkeerd met foutmeldingen door de tooltjes en ook het Windows logboek geeft geen vreemde meldingen meer. Heb alle tests, zowel quick als extended meerdere keren uitgevoerd, zowel in Dos mode als in Windows zelf. Aangezien de schijf vorige week wel enge tikkende geluiden maakte vermoed ik dat deze niet lang meer te leven heeft. Aangezien ik nu geen foutmeldingen meer krijg zal een rma lastig worden?
Mijn setup:
Amd X2
Asus A8Ne met nieuwste bios + smart monitoring
1x WD Sata 160 gb (Windows/programmatuur)
1x WD Sata 320 gb (data/opslag)
Hierop is Windows XP Pro SP2 geinstalleerd.
Whoop!