wireless printserver werkt niet met WEP

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 11:13

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een Belkin wireless printserver en hij werkt perfect als ik mijn wireless netwerk niet WEP heb beveiligd.

Ik heb mijn internet op MAC adres gefilterd en dan kan ik wireless printen, maar zo gauw ik WEP enable (128 bit) dan kan ik niet meer printen.

Deze printserver kan volgens de specs met WEP omgaan, maar ik zou dat toch ergens in moeten stellen... Maar waar??

Weet iemand dit?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Wellicht op het ip-adres van het apparaat?
http://192.168.0.xxx of welke range je ook zit.

Edit: Sorry, volgens mij begrijp ik je niet helemaal.
Je zegt:
* zonder beveiliging werkt alles oke.
* als je WEP aanzet, kan je niet meer verbinden (printen)
* je vraagt waar je dit in moet stellen (terwijl je eerder vermeldt dat het niet meer werkt als je het aan zet)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 23:41 ]

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

ja is wel beetje dubbelzinnig. Vertel op de goede manier wat wel en wat niet werkt en hoe je het hebt geprobeerd 8)

FiXxXeR

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 14:14
eerst zonder WEP alles even aansluiten, vervolgens naar je printer 'surfen' via je webbrowser, dan daar het 1 en ander instellen, dan je WEP erop en dan moet het goed gaan..

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 11:13

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Oké... Wat bedoel ik.

Ik heb een wireless modem EN een wireless printserver.

De wireless ADSL modem heb ik gefilterd op MAC adres ==> alles werkt naar behoren.
De wireless ADSL modem heb ik gefilterd op MAC adres en WEP beveiligd ==> alles werkt naar behoren.

Als ik de printserver aansluit en installeer volgens de handleiding, dan werkt deze alleen maar als ik WEP beveiliging heb uitgeschakeld op mijn wireless ADSL modem.

Het is logisch dat ik ergens op mijn printserver ook de WEP code in zal moeten stellen. Maar dat lukt mij dus niet. Ik heb geen idee waar ik dat zou moeten doen.
Momenteel heb ik dus (al een tijdje) mijn wireless ADSL modem alleen op MAC adres gefilterd en dus geen WEP encriptie om dus mijn wireless te kunnen gebruiken.

Nog even screenshotje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/2089/screenshotwx1.jpg

Dat is alles wat ik te zien krijg als ik op advanced klik.

[ Voor 7% gewijzigd door Galois op 17-04-2007 08:04 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Zoals eerder gezegd:

- Schakel eerst even je WEP encryptie op je netwerk uit, en "koppel" alles aan.
- Probeer een testpagina te printen, als dit lukt kan je verder
- surf met je browser naar het IP adres van de printserver (zal wel ergens in je handleiding vermeld staan). Dit staat dus niet ergens bij je PRINTER opties.
- Stel daar in de opties je WEP key in.
- Schakel je WEP terug in op je router
--> Als alles goed gaat, kan je nu printen met WEP encryptie op je netwerk.

http://www.belkin.com/support/dl/F1UP0001_Manual.pdf (staat hier trouwens duidelijk in vemeld.)

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Zie hier in de bovenstaand vermelde handleiding, open het PDF en ga naar pagina 16 --> Web configuration - Web Interface - encryption vanaf hier lezen en de boel instellen

FiXxXeR

Pagina: 1