Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Simple and Clean - Centurion 5

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze dan de beloofde pics van de casemod die ik afgelopen weekend heb afgemaakt.

Als eerste wat achtergrond informatie:

Ik heb in het verleden al redelijk wat gemod, maar heb er al een hele lange tijd geen tijd meer voor gehad. Ik deed dan ook al een aantal jaren met een mooie pre-modded Enermax kast waar ik weinig aan gedaan heb verder (paar gaatjes gemaakt voor de WC en wat extra CCFL's erin).

Nu heb ik laatst nieuwe hardware gekocht voor in die kast (het is mijn game PC, puur om te gamen dus), nieuwe CPU, nieuwe mobo, nieuw geheugen, nieuwe VGA je kent het ;) Ik had de oude hardware dus in de kast liggen en eigenlijk vond ik dat zonde.

Daarom dus een kast gekocht die ik erg clean en mooi vind, namelijk de Coolermaster Centurion 5. Dit is nu de 4e Centurion 5 die ik gekocht heb over de jaren (en ze zijn allemaal net ff anders), mijn office PC, server en PC van m'n vrouw hebben ook deze super mooie behuizing.

Standaard is de kast al mooi, maar het mod virus zit nog altijd in me dus ik moest er iets mee doen. Maar wat? Ik heb ervoor gekozen de mod erg simpel te houden om zo de minimalistische stijl van de behuizing niet te verstoren. Het moest geen pooierbak worden, maar gewoon dezelfde kast net ff wat gemod.

----- Specs ----

Coolermaster Centurion 5
MSI K8N Neo2 Platinum met VDDR = 3.3 volt mod
AMD X2 3800+ @ 2.5 ghz
2x 512MB Noname DDR3200 @ unknown (nog niet echt getest)
Asus Geforce 6800 Ultra
TechSolo 500 watt voeding

HDD moet nog komen maar wordt een 160GB SATA300 7200RPM 8MB schijfje.
Er komt geen DVD/CD ofzo in zodat de voorkant strak blijft en omdat het tegenwoordig alleen nodig is voor de installatie van Windows en verder niet.

----- Koeling ----

Coolermaster Hyper 48 CPU koeler
Zalman VF-700Cu
Zalman NB koeler
80mm fan bij de HDD voor

----- Mods ----

De (al oude) voeding heeft een nieuwe 120mm fan gekregen (en een Coolermaster sticker)
Zijpaneel heeft een op maat gemaakte window gekregen
2 blauwe CCFL's inclusief schakelaar aan de achterkant zodat de lichten uit kunnen bijvoorbeeld tijdens het kijken van een film
Plexiglas pootjes (van het restmateriaal van de window) met 7200mcd blauwe leds

----- Pics ----

Zoals de zijkant er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/new_window.jpg

De window:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/new_side_light.jpg

Het knopje:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/new_knopje.jpg

----- Oude pics ----

De window aan de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/window.jpg

Met lichten aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/window_light.jpg

Zijkant van de kast met pootjes zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/side.jpg

Met lichten aan / zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/side_light.jpg

Close up van een pootje:
(Let niet op de vlekken op de kast zelf, ze zijn met het blote oog niet te zien, alleen met de flits en gingen met wat wasbenzine gelijk eraf)
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/foot.jpg

Schakelaar waarmee de CCFL's aan en uit te zetten zijn:
(Erg krapjes tussen de voeding en de zijkant van de kast, ik heb het hoekje van de zijkant bijgedremeld zodat het netjes aansluit)
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/switch.jpg

Voorkant van de kast met pootjes zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/front.jpg

Zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/casemod/front_light.jpg

Hopelijk kan het jullie goedkeuring verdienen _/-\o_

Persoonlijk vind ik de kast nog steeds dezelfde uitstraling hebben als de originele kast (wat dus de bedoeling was) en de mods erg mooi staan.

Ik ben ook blij met de keuze voor blauw/zwart (zoals de originele kast ook), ik had ook alles liggen om het in het rood te doen maar vond blauw toch net wat mooier.

De pootjes vind ik minder goed gelukt, ik had niet genoeg geschikt restmateriaal over om grotere pootjes te maken en ook de ledjes zijn niet super (zijn redelijk smal qua straalhoek). Ik heb met aluminium folie en zwarte tape onderop de pootjes geprobeerd de ledjes wat meer uit te laten stralen en daarmee de pootjes gelijk anti-slip gegeven.

De PC gaat bij m'n broertje in huis staan, hij heeft z'n zolder omgebouwd naar relax-ruimte met een grote LCD-TV, een MCE, een Wii, een XBox360, een lekkere bank, mooie speakers een paar game PC's etc. Daar komt deze PC dus bij te staan zodat we met meer mensen via LAN oa CnC3 kunnen spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 22:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich wel aardig, maar vind het niet echt een megamooie mod, beetje standaard.
Ik zou in elk geval de kabels die eronder zitten eens goed wegwerken, want dat is een beetje een zooitje. Je kunt een dubbele bodem pakken om eht mooi weg te werken.

Verder is het jammer dat je de drivebays van de binnenkant kunt zien. Je ziet het vrijwel overal waar je windows in kasten hebt, maar ik zie niet wat daar nou zo mooi aan is.

En het klinkt misschien een beetje lomp, maar ik vind dit kastje niet veel bijzonderder dan een pre-mod gevalletje.

Verwijderd

Wel prima gedaan. Snap idd niet waarom je die window in L hebt gemaakt. Als je het smalste gedeelte gewoon recht naar onder had doorgetrokken, waren die drivebays mooi weggevallen.

verder, die kabels voor de front I/O, kun je die niet achter de mobo-tray langs wegwerken? Dan liggen ze niet op de bodem.

Verwijderd

Topicstarter
Dubbele bodem is op zich wel een plan, hoewel het wel redelijk krap is met het moederbord.

De kabels liggen nu strak op de bodem, maar das inderdaad niet echt heel netjes.

Verder zijn de kabels weggewerkt achter de drivebays en bovenaan achter het stuk waar geen window zit. De CCFL's zijn ook zo geplaatst dat je ze niet ziet door de window, dus enkel het licht van de CCFL's.

Alleen als die bodem dan zwart is wordt het wel een beetje te donker misschien?
Anders ff zoeken of ik carbon-look folie kan vinden, dan is het ook zwart maar niet zo donker zwart. :+

@43prcnt burnt:

Die window is zo omdat ik een rechthoek zo saai vind (en ook niet echt vind kloppen met de verhoudingen van de kast)

Achter de mobotray gaat waarschijnlijk niet werken, het is best wel krap (weinig ruimte tussen de onderkant van het mobo en de bodem van de kast). Plus dat je dan nog steeds de draadjes hebt van de voetjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:39 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat je ook kunt doen is gewoon de kabels door de bodem heen trekken zodat je onder de kast wat extra ruimte creeert. Persoonlijk zou ik jusit een gepolijst stuk metaal erin leggen zodat je een mooie spiegeling krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm das wel een plan, ff kijken of ik nog geschikt metaal heb liggen.

Ik kan het dan gewoon boven de connectoren voor de front-io plaatsen, dan zijn gelijk alle kabels weg en daar is op zich genoeg ruimte voor. Dan is het dus net alsof het moederbord in de onderkant van de PC zinkt.

Alleen is carbon-look folie mooier denk ik, dan kan ik het ook meteen met hout doen en dus extreem strak tegen het mobo aanleggen.

En misschien de drive-bays zwart verven? Of wordt het dan wel erg zwart?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:51 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die drivebays moet je eruit slopen en van plexi maken, dan zie je ze helemaal niet meer, dat is nog mooier :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ze toch niet, dus ik kan ze eigenlijk net zo goed helemaal eruit slopen?

(Moet ik prolly wel ff een extra staaf erin lassen ergens waar je het niet ziet, volgens mij is het kastje niet bepaald stevig meer zonder de drivebays :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 23:06 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:05:
Ik gebruik ze toch niet, dus ik kan ze eigenlijk net zo goed helemaal eruit slopen?

(Moet ik prolly wel ff een extra staaf erin lassen ergens waar je het niet ziet, volgens mij is het kastje niet bepaald stevig meer zonder de drivebays :P
De onderste drive bays kun je er nog wel enigszins uitslopen, de bovenste gaat al wat moeilijk zonder stevigheid te verliezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik ook nog ff wat Meshx ga halen en daarmee de voorkant opnieuw doe. Dat is dan hetzelfde als hoe het nu is maar dan uit 1 stuk ipv de losse bays.

Op zich denk ik dat het wel meevalt qua stevigheid, het zijn toch sterkere kastjes als ik dacht.

Eventueel kan ik de bodem ook bedekken met Meshx en dan wat zwart schuim eronder zodat je niet ziet dat er kabels ed onder lopen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zo heel stevig zijn ze niet hoor (ik heb hier ook 2 centurions staan en 2 andere kasten met hetzelfde frame). De kast die ik voor m'n tombraider bak heb gebruikt was een soortgelijke als de centurion en na dat daar alle drivebays uitwaren gesloopt was het ding zo gammel als maar kan. Je zult dus wel iets van stevigheid moeten aanbrengen.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Bij het knopje van de CCFL's zou ik de ruimte, die het aan de bovenkant heeft, ook aan de zijkant creeeren door nog meer van de zijpanel eraf te halen in de vorm van de knop natuurlijk. Zo lijkt het dan net alsof het daar behoort, want ik persoonlijk vind het nu lijken dat het daar gepropt is.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:37:
Zo heel stevig zijn ze niet hoor (ik heb hier ook 2 centurions staan en 2 andere kasten met hetzelfde frame). De kast die ik voor m'n tombraider bak heb gebruikt was een soortgelijke als de centurion en na dat daar alle drivebays uitwaren gesloopt was het ding zo gammel als maar kan. Je zult dus wel iets van stevigheid moeten aanbrengen.
Ik heb de drive bays eruit gehaald en het is echt nog heel stevig hoor?

Ik weet niet wanneer je die Centurions gekocht hebt, maar er zijn heel veel verschillende revisies van. Ik heb er nu fink wat staan en ze zijn echt allemaal anders, qua afwerking maar ook qua opbouw.

Bij mijn eerste Centurion bijvoorbeeld zit de onderste drive bay aan de bovenste drive bay vast (echt fysiek vast). Bij de latere revisies zit het alleen in elkaar geschoven. Ik heb niet echt het idee dat de drivebays iets van stevigheid toevoegen, zeker als het zijpaneel erin zit achter het moederbord is het erg stevig. (Ik hoef ook niet te gooien met de kast, hij hoeft alleen maar te staan).
AvanCade schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:44:
Bij het knopje van de CCFL's zou ik de ruimte, die het aan de bovenkant heeft, ook aan de zijkant creeeren door nog meer van de zijpanel eraf te halen in de vorm van de knop natuurlijk. Zo lijkt het dan net alsof het daar behoort, want ik persoonlijk vind het nu lijken dat het daar gepropt is.
Das wel een idee, alleen lijkt het me ook raar als er ineens een hap uit het zijpaneel is...

Moet ik eens even kijken hoe dat mooi opgelost kan worden, misschien de curve van de knop volgen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 13:40 ]

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit is toch geen modding, dit is pre-modding. Verder niks mis mee en ziet er keurig netjes uit. Maar waarom zou je het posten? Ik betwijfel of dit nog enige nieuwswaarde heeft voor een tweaker.

Verwijderd

Ik vind het een cleane mod. Waarschijnlijk vind je dat zelf ook gezien de topic titel :D

Ondanks het feit dat er 'weinig' aan gesleuteld is, mag je afwerking er wezen. Het ziet er netjes uit. Bovendien is de centurion 5 een mooie kast.

Wat ik wel mis is een 12cm fan aan de achterkant. Is goed voor de airflow en als je er eentje neemt met een mooie blauwe led oid, dan komt je kast nog meer tot leven.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Eens! Het is nogal ''leeg'' daar. Verder denk ik dat de topictitel de inhoud perfect dekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen foto's online zetten van hoe de kast er nu uit ziet, nu is het pas clean.

120mm fan achterin is voor de airflow niet echt nodig, alle onderdelen hebben genoeg koeling zo.
Maar misschien voegt het inderdaad wel iets toe, ik zal wel even een fan erin hangen en kijken hoe het eruit ziet.

En waarom dit posten? Je mag toch iedere mod posten? Of het nu nieuw is of niet. Je ziet tegenwoordig maar heel weinig oldskool mods omdat er al zoveel premodded spul op de markt is.

Ik hoop in ieder geval dat de afwerking wel zo hoog is als die van een pre-mod. Het moet geen pooierbak zijn, maar net eruit zien alsof het zo hoort en dat is wel gelukt denk ik zo.

Wat ik in de tussentijd nog gedaan heb:

Drivebays helemaal verwijderd en de kast wat versterkt in de hoeken (zijwaards was het toch niet zo heel stevig allemaal)
Alle kabels weggewerkt.
'Overbodige' kabels uit de voeding gesoldeerd en de nodige kabels van de voeding ingekort.

Wat ik nog moet doen is een hdd mounting bracket maken en de voorkant opnieuw bekleden met Meshx wanneer het binnenkomt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 21:43 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:35:

Ik hoop in ieder geval dat de afwerking wel zo hoog is als die van een pre-mod. Het moet geen pooierbak zijn, maar net eruit zien alsof het zo hoort en dat is wel gelukt denk ik zo.
Pre-mod's zijn juist geen kwaliteit ;) Vaak hele dunne panelen en beroerd plexie. Nee, dan heb jij het toch wel beter gedaan hoor!

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:17:
[...]

Pre-mod's zijn juist geen kwaliteit ;) Vaak hele dunne panelen en beroerd plexie. Nee, dan heb jij het toch wel beter gedaan hoor!
Thank you _/-\o_

Ik zit nu nog op m'n werk, maar vanavond zal ik nieuwe foto's maken.

De laatste wijzigingen maakt het echt wel mooi af denk ik. Dan is het even afwachten op Meshx spul voor de voorkant en een mooie fan achterin.

Verwijderd

Topicstarter
Update

De nieuwe foto's staan in de startpost ;)

De harde schijf komt aan de voorkant, ik heb 4 gaatjes in de voorkant geboord waardoor schroefjes kunnen die in de onderkant van de hdd komen. De kabels voor de hdd zitten wel vast op hun plek.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Stuk beter! Het enige wat ik nou zou doen voor een grote verbetering is de binnenkant spuiten zodat je al dat lelijke staal niet meer ziet maar hij ziet er zo erg clean uit _/-\o_

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
offtopic:

"Er zijn 38.935 berichten geplaatst door Terw_Dan"

ie gast kom je ook echt overal tegen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zo met die kabels weggewerkt vind ik hem al een heel stuk mooier en helemaal geweldig dat je die lelijke drivebay(s) niet meer ziet :)
Pagina: 1