Toon posts:

[UPS] Hoe werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een UPS gekregen. Type APC Back-UPS Pro 280.
Voor manual: http://sturgeon.apcc.com/...0-2045/$FILE/D2045-1e.pdf
Omdat ik hem gekregen heb zitten er geen speciale kabels (en ook geen software) bij.

Nu heb ik ook een 5tal van die 12v 7,0Ah accu's die erbij horen, maar deze zijn al best oud.
Met een normale acculader krijg ik ze niet opgeladen. Deze slaat niet aan als ik m aansluit.
Mijn bedoeling is om deze accu's met de UPS op te laden, maar dit lukt me niet.
Hij geeft een constante pieptoon als 1 van de 5 accu's aansluit, wat volgens de manual op overload duidt. bij de andere doet ie niets.
Er zit ook maar een knop op het apparaat, en 4 ledjes die maar niet willen branden.

Als ik de accu's met de multimeter doormeet, geven 4 tussen de 0 en 1 volt aan, de 5e geeft 6,1 volt (degene met de pieptoon).
Zo gauw ik de accu aansluit (UPS aan netspanning en de accu erin) met de multimeter erbij, loopt het voltage snel teruguit tot ongeveer 0,3v

Ik heb overal rondgekeken, maar ik kom er maar niet uit hoe zo'n apparaat werkt! :'(
Moet hier per se een computer aan hangen? Als hij de 230V hangt, moet ie de accu vanzelf opladen!
Kan het zo zijn dat de accu's echt zo oud zijn dat ze niet meer bruikbaar zijn? (hoe kom ik hier achter?) of doe ik gewoon iets goed fout?

heeft iemand ervaring met deze dingen?
Ik hoor het graag! 8)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Accu's zijn gewoon op en defect. Vervangen door nieuwe en klaar is kees :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat vreesde ik al..
zal eens een nieuwe aanschaffen en kijken wat er gebeurt!