Toon posts:

Hardware alternatieven voor laptop (dvd op comp op tv)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik een sony lcd van 1 meter binnen gekregen en vandaag probeerde ik een film via de laptop te bekijken, ik heb een vga kabel aangesloten op tv en op de laptop. Na enig proberen kreeg ik een goed helder beeld op de tv bij resolutie 1280x1024. Daarna probeerde ik 1600x1200, dat ging ook maar toe kreeg ik unsupported resolution en het beeld zag er maar wat uitgerekt uit.

Op internet las ik dat 1920x1080 mogelijk was met vga connector, dat schijnt full hd te zijn. Maar m'n drivers schijnen die resolutie niet te ondersteunen. Powerstrip laat me ook geen "custom resolutions" definieren, dus ik denk dat m'n grafische kaart in m'n laptop gewoon te oud is (is een s3 VIA twisterk, alleen 4:3).

Wat ik me nu afvraag hoe kan ik nu een dvd die op m'n harde schijf staat op m'n tv bekijken?

Ik wil niet met m'n pc gaan sjouwen 8)7 en het liefst ook niet dvd's gaan branden (ik heb geen dvd brander).

Is een goedkope laptop (<1000 euro) een idee? Of zijn er goedkopere oplossingen? (kant en klaar?)

Of kan ik het beste zelf gaan knutselen? (pc kast en m'n oude onderdelen van zolder en zo iets aan de gang proberen te brengen)

Verwijderd

of de resolutie die je wel haalt accepteren, óf een nieuwe laptop kopen met een widescreen scherm die 1920*1080 ondersteunt, óf zo'n draadloze video transmitter kopen (en hopen dat die die res wel aankan, wat ik betwijfel aangezien het via composite/s-video aangesloten word).