Vind het ronduit slecht.
Iemand die een standaard ADSL1 abbo heeft, en die niet zijn juiste snelheid haalt, heeft iets niet goed zitten in zijn bekabeling of in zijn hardware.
Ik vind dit best wel waardeloos eerlijk gezegd.
Dus als ik contstant aan het downloaden ben, zijn mn resultaten dus al fake ...Voor het vaststellen van de snelheid is samengewerkt met het bedrijf iPing. iPing is maker van het Windows-programma Nuria. Nuria voert na installatie op de achtergrond telkens snelheidsmetingen van de internetverbinding uit en rapporteert de bevindingen aan de centrale iPing-servers.
Sorry maar ik zou hier weinig waarde aan hechten...
Deze advertentieplaats is te huur!
Neen, als je volop aan het lurken bent, voert Nuria geen test uit.RammY schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:36:
[...]
Dus als ik contstant aan het downloaden ben, zijn mn resultaten dus al fake ...![]()
Sorry maar ik zou hier weinig waarde aan hechten...
Uit de FAQ van Nuria:
In Nuria zit tevens een aantal tests ingebouwd om te voorkomen dat er metingen worden uitgevoerd als uw computer of internetverbinding zwaar is belast. Bij het uitvoeren van metingen via de menu optie "Nu een meting uitvoeren" kunt u een melding van Nuria krijgen dat de CPU of netwerkbelasting te hoog is om een meting uit te voeren.
[ Voor 36% gewijzigd door GraveR op 16-04-2007 22:59 ]
Niet te weinig waarde aan hechten dus
Nou het is van VNU, dat zal het wel betrouwbaar zijn_Mystikal_ schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:07:
t onderzoek zit beroerd in elkaar zo te zien. Geen woord over kwaliteit van de bekabeling, programmatuur die eventuele downloads beinvloed, kwaliteit van de hardware, firewalls, wireless of bekabeld etc.
Maar verder inderdaad een onzinnige test, hij had zeker wat objectiever gekund.
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Overigens:
Nee: Multikabel, Speedlinq en tele2 steken hier lekker bovenuit wilde je zeggen..Casema laat het hier afweten: weinig mailboxen, en weinig MB’s voor mailbox en website.
Hoe meer ik rondkijk hoe minder ik eigelijk het idee heb dat ik van deze resultaten uit moet gaan.. Ik heb beide Xs4all en Casema gehad (casema nog steeds overigens) en de functionaliteit / helpdesk van Casema vind ik dus echt wat lekkerder dan die van Xs4all..
Aardig subjectieve test dit imo
[ Voor 81% gewijzigd door PeterSelie op 16-04-2007 23:29 ]
Klik maar op tabje score, helpdesk en functionaliteit krijgen heel erg hoge cijfers (functionaliteit zelfs een 10)SoaDmaggot schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:23:
Xs4all ligt lekker hoog.. 8.4 met zulke crapsnelheden?
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
mja kijk naar tweakersniels88 schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:09:
[...]
Nou het is van VNU, dat zal het wel betrouwbaar zijn
ff serieus..
1 klik verder staat dit:
niet van vnu dus, maar hoogstends in opdracht van vnuDe test is uitgevoerd door de tijdschriften PCM en Computer Idee, in samenwerking met iPing en Internetten.nl.
trouwens denk ik dat een groot aantal tweakers ook zijn twijfel heeft of de profesionaliteit van PCM of computer idee, maar dat is een ander verhaal
verder is de hele opzet natuurlijk enorm suggestief.. ik hoef geen 100 inboxen, 300 gig aan opslag, onbeperkt spamfilters of allerhande meuk, dat gebruik ik toch niet...
toch wordt dit wel meegerekent, en kan je de resultaten niet bekijken aangepast aan je voorkeuren.
het geeft dus een nogal persoonlijk beeld van de providers
kuch, het staat bovenaan de pagina:SoaDmaggot schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:31:
[...]
klopt, zojuist overheen gekeken (niet echt duidelijk dat die tabs daar zitten..) maar kan verder ook niet vinden waar dit precies op gebaseerd wordt.. Helpdesk: kennis, lange wachttijden, welwillendheid.. ? Wat is er precies getest en waar blijken die cijfers uit?
edit 3 (dacht ik):Functionaliteit
Het cijfer voor de functionaliteit bepalen we aan de hand van het aantal pop-mailboxen, het aantal aliassen, de maximale grootte van de website, de maximale grootte van pop-mailboxen en de aanwezigheid van een spamfilter. Casema laat het hier afweten: weinig mailboxen, en weinig MB’s voor mailbox en website.
verder is het hele veld 'prijs/kwaliteit' helemaal vaag, aangezien de andere velden (downloadsnelheid, functionaliteit etc.) de 'kwaliteit' al bepalden..
de prijs is een losse variabele..
de 'prijs/kwaliteit' veld zou dus omgekeerd evenredig moeten zijn aan bijv. het cijfer voor functionaliteit of snelheid.. dit is het echter niet.. beetje vreemd
edit4:
de tips vind ik echter wel goed
[ Voor 81% gewijzigd door BasieP op 16-04-2007 23:42 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
klopt, zojuist overheen gekeken (niet echt duidelijk dat die tabs daar zitten..) maar kan verder ook niet vinden waar dit precies op gebaseerd wordt.. Helpdesk: kennis, lange wachttijden, welwillendheid.. ? Wat is er precies getest en waar blijken die cijfers uit?icyx schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:29:
[...]
Klik maar op tabje score, helpdesk en functionaliteit krijgen heel erg hoge cijfers (functionaliteit zelfs een 10)
Nouja, de bekabeling kan bij elke ISP slecht zijn, dus dat trekt het weer mooi recht, toch?_Mystikal_ schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:07:
t onderzoek zit beroerd in elkaar zo te zien. Geen woord over kwaliteit van de bekabeling, programmatuur die eventuele downloads beinvloed, kwaliteit van de hardware, firewalls, wireless of bekabeld etc.
PSN: djmurcielago
Maar verder bizar weinig inhoud, zet 1000 man op 3k afstand en niemand haalt 10 mbit. Zet dezelfde 1000 man op mijn kantoor (68meter) en alles 20mbit
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik had het ook niet alleen over de functionaliteit, maar bijvoorbeeld over de helpdesk
Had opzich nog wel paar tienden omhoog gemogen, want ik heb er niks op aan te merken!
Constante snelheden, goede helpdesk, goede service aan huis en gewoon tsjaa goed te noemen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Er zijn genoeg cases te bedenken waarom deze test niet serieus te nemen is:
Je zet je pc aan, stream van 3FM erbij aan en dan ga je werken, soms wat opzoeken op het net etc.
Je krijgt een mail binnen met een plaatje/filpmje, je stuurt deze weer door naar je buurman/familie etc.
Als je klaar bent, zet je je pc uit.
Wat heeft dat test progje gemeten? Juist de snelheid die er telkens maar overbleef, zonder rekening te houden met die stream, virusupdates, windowsupdates, messenger, surfen, mailen.
Niet zo vreemd dat ze op dergelijke getallen uitkomen, die lager zijn dan normaal!
Dich bis echt unne foëzen haas
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Dit topic is gesloten.
![]()