Toon posts:

[Excel2003] Random met lijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een lijst in een excel file met per kolom gegevens (a= aanspreking, b= naam, c=adres, enz enz enz), nu zou ik graag uit deze lijst een 20-tal random mensen 'trekken', dus met een random functie. Deze 'getrokken' mensen + hun contactgegevens (de kolommen ernaast) zou ik dan helemaal vanavonder of op een andere sheet moeten krijgen... Ik heb al zitten experimenteren met een index of aselecttussen, maar ik krijg niet het gewilde resultaat :-/

Iemand suggesties of tips? Thanks.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Post dan minimaal even wát je hebt geprobeerd, want aselect() icm index moet het aardig doen :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Ik had me gebaseerd op http://www.ozgrid.com/Excel/excel-random-pick.htm , maar dan zonder de counta erbij. Randbetween is gewoon aselecttussen, ik dacht de formule wat aan te passen naar wat ik nodig heb maar dat blijkt toch wat moeilijker als gedacht. Vooral de info van de cellen ernaast meekrijgen naar het 'randomgekozen' naam veld lijkt me niet zo simpel :-/

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
Voeg een kolom toe.(kolom A)
Laat een regelnummer aselect kiezen en zet dat nummer in kolom A onder of boven de tabel
Stel A10 = 29
Trek dan de data er naar toe met B10 = index(B:B;$A10;1) en kopieer deze formule naar rechts

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
^^ Ik zou die formule niet in B10 zetten, maar een eindje verder naar rechts, zodat je je data niet overschrijft. Verder is dit inderdaad de manier, lijkt me zo.