Samsung DCB-B270R [digitale ontvanger]

Pagina: 1
Acties:
  • 17.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 20:24
Speciaal voor de digitale tv-kijkers van @Home, Casema, Multikabel, Delta en CAIW heeft Samsung een nieuwe SD-ontvanger voor de kabel ontwikkeld.

De digitale SD-ontvanger is eenvoudig te installeren en gebruiksvriendelijk door een eenvoudige menustructuur. De ontvanger zapt en scant razendsnel door het digitale tv-aanbod en legt de kanalen vast volgens 8 voorkeurslijsten.

Bij de Samsung DCB-B270R staat het gemak voor de televisiekijker voorop. Met de overzichtelijke Elektronische Programma Gids (EPG) zet de gebruiker zijn lievelingsprogramma’s of teletekstpagina’s overzichtelijk op een rijtje. En met een speciaal programma zijn televisiekanalen die niet geschikt zijn voor kinderen eenvoudig te blokkeren.

De DCB-B270R beschikt over een Dolby Digital uitgang en twee scartaansluitingen.

De Samsung DCB-B270R digitale televisie-ontvanger is vanaf begin april 2007 verkrijgbaar in de kleur zwart voor een verkoopadviesprijs van € 99,- inclusief B.T.W. Levering zal zowel via de detailhandel als via kabelbedrijven mogelijk zijn.

Nog even voor de goed orde: dit is dus geen HD ontvanger.
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Samsung-DCB-B270R.jpg

Bron hdtvnieuws.nl

Volgens mediamarkt.nl kan hij enkel ogenblik binnenkomen.
Heeft iemand hem toevallig, want de huidige digitale ontvanger van CAIW is echt brak..

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-12 11:13

Yuco

Womanizer!

Eindelijk weer eens een nieuwe decoder. Hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig nieuwe modellen (van verschillende merken) op de makrt komen?

• jzoin2
De vraag naar een digitale ontvanger zonder HD is natuurlijk niet meer zo hoog.
Aangezien komend jaar en volgend jaar vele zenders ook in HD zijn te ontvangen, als een HD Tv hebt heb je aan deze ontvanger natuurlijk niks.

Maar vind het wel jammer dat de aanschaf prijs erg hoog is en van de HD ontvanger van Samsung al helemaal. Ik heb de oude Digitale ontvanger van samsung kunnen krijgen voor 10 tijdens de Caiway actie, maar als je een tweede wilt hebben moet je 89 euro betalen. Vind ik echt belachelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door jzoin2 op 18-04-2007 19:45 ]

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 21:29
De ontvanger zapt en scant razendsnel door het digitale tv-aanbod
Kijken of ze dit waar kunnen maken. Huidige Digitale Ontvagens zijn namelijk echt veel te sloom, vergeleken met anologe TV

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sillymidget schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:50:
[...]

Kijken of ze dit waar kunnen maken. Huidige Digitale Ontvagens zijn namelijk echt veel te sloom, vergeleken met anologe TV
Weet niet hoe snel jij wilt zappen maar de DCB-P850R doet dit imo toch al behoorlijk snel.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:21

MrScratch

I am rubber, you are glue

_TP_ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:42:
[...]

Weet niet hoe snel jij wilt zappen maar de DCB-P850R doet dit imo toch al behoorlijk snel.
Vind je? Die decoder heb ik en ik vind hem toch erg traag zappen, hoor. Het verschil met analoge tv is gewoon te groot. Als dat al de snelst zappende decoder is, dan wordt ik niet blij. :'(

Look behind you! A three headed monkey!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11
Bij mij is het met die zilvere versie (eerste type?) een ramp, heel vaak vast lopend beeld of weg vallend beeld. Echt heel irritant, de zapsnelheid valt hierbij in het niet.
Er staat ook een soort ontvangst balk (ten minste ik denk dat eht ontvangst is) maar die is echt altijd maar voor een kwart gevult ofzo, terwijl er alleen vanuit de muur (waar kabel het huis in komt) een kabel van 1m naar het kastje loopt.

• Djgait
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb inmiddels deze decoder aangeschaft, mede omdat ik verwacht in de volgende 2 jaren geen noemenswaardig aantal tv zenders komen die continu op hd uitzenden. Nu moet je zelfs nog extra betalen voor hd zenders.

De decoder is inderdaad makkelijk te installeren. Is sneller met zappen, maar de mute time blijft toch een seconde. Vind ik niet erg persoonlijk. Decoders moeten toch eerst de codes verifieren, beeldverhouding bepalen, audio kanalen initialiseren en de stream converteren naar rgb uitgang. De stream heb ik nog niet zien haperen aan het begin. Dan vind ik 1 seconde wel snel. De decoder is wel snel opgestart i.v.m. de decoders van de vorige generatie.

Beeldkwaliteit is ook beter. De standaard bijgeleverde scart moet je wegdonderen en direct naar LIDL fietsen om de vergulde scart op te pikken voor 7 euro (als ze er nog liggen). Beeldkwaliteit schiet omhoog!!! (tenminste op mijn samsung le32r71b dan)

In vergelijking met de crappy Philips decoder die ik had, is deze een hele verbetering.
Optische uitgang voor naar mijn surround systeem werkt goed, alleen kun je buiten het volume niets instellen qua geluid.

Menu's zijn ook goed en komen in overlay op het scherm, zodat je het programma kan blijven volgen.

Minpuntje is dat het kanalenmenu, waarin je door de kanalen kan bladeren, altijd op kanaal 1 begint. Het was handiger geweest om bij het huidig bekeken kanaal te beginnen. Misschien kwestie van wennen.
Ook is het jammer dat het kastje zwart is en mijn smartcard wit. Valt ie toch nog op.....

• jzoin2
Djgait schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:19:
Ik heb inmiddels deze decoder aangeschaft, mede omdat ik verwacht in de volgende 2 jaren geen noemenswaardig aantal tv zenders komen die continu op hd uitzenden. Nu moet je zelfs nog extra betalen voor hd zenders.

De decoder is inderdaad makkelijk te installeren. Is sneller met zappen, maar de mute time blijft toch een seconde. Vind ik niet erg persoonlijk. Decoders moeten toch eerst de codes verifieren, beeldverhouding bepalen, audio kanalen initialiseren en de stream converteren naar rgb uitgang. De stream heb ik nog niet zien haperen aan het begin. Dan vind ik 1 seconde wel snel. De decoder is wel snel opgestart i.v.m. de decoders van de vorige generatie.

Beeldkwaliteit is ook beter. De standaard bijgeleverde scart moet je wegdonderen en direct naar LIDL fietsen om de vergulde scart op te pikken voor 7 euro (als ze er nog liggen). Beeldkwaliteit schiet omhoog!!! (tenminste op mijn samsung le32r71b dan)

In vergelijking met de crappy Philips decoder die ik had, is deze een hele verbetering.
Optische uitgang voor naar mijn surround systeem werkt goed, alleen kun je buiten het volume niets instellen qua geluid.

Menu's zijn ook goed en komen in overlay op het scherm, zodat je het programma kan blijven volgen.

Minpuntje is dat het kanalenmenu, waarin je door de kanalen kan bladeren, altijd op kanaal 1 begint. Het was handiger geweest om bij het huidig bekeken kanaal te beginnen. Misschien kwestie van wennen.
Ook is het jammer dat het kastje zwart is en mijn smartcard wit. Valt ie toch nog op.....
Hoeveel kanalen kan jij ontvangen?

Ik heb zelf Caiw
en ik vraag me af welke kanalen ik kan zien dan als ik deze ontvanger bestel.

Verwijderd

hebben jullie ook het probleem dat hij soms alleen het geluid wil doorgeven. De stekker erin en deruit is dan de enige oplossing. Ik heb de decoder sinds gister en hij is zeker als 10 keer vreemd gaan doen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:35:
hebben jullie ook het probleem dat hij soms alleen het geluid wil doorgeven. De stekker erin en deruit is dan de enige oplossing. Ik heb de decoder sinds gister en hij is zeker als 10 keer vreemd gaan doen.
Dat heeft mijn zilveren ook en zelfs de Sagem die ik daarvoor had deed dat af en toe :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

maar het is wel super irritant. Iemand die er misschien een oplossig voor weet

• jzoin2
enigste kan je doen is wachten op een software update
digitale televisie en de decoders gaan gepaard met veel kinderziektes het is en blijft een feit.

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 07:01
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:35:
Mijn eerste post op dit phorum na zeven jaar alleen maar "gekeken" te hebben 8)7 .

Dit probleem heb ik ook gehad. Erg irritant inderdaad. Maar is volgens mij makkelijk op te lossen.
Zet eerst de tv aan, dan de decoder. Dat deed het bij mij. Simpele oplossing. Of het aan de tv of de decoder ligt, geen idee.

Ik heb sinds kort de nieuwe Panasonic 37PV70 plasma, en in combinatie met de samsung decoder is het beeld prima te noemen. Dit is mijn eerste stap in de wereld van de digitale tv. Ik zat te twijfelen of ik niet beter een HD-decoder kon nemen maar voorlopig zijn die kanalen toch te duur.
De bij de decoder geleverde scart-kabel heb ik nog steeds in gebruik. Ik lees hierboven dat dit zo snel mogelijk vervangen moet worden. Als het echt zo slecht is dan gaat ie er meteen uit ja :) .
De ontvangstkwaliteit ligt tussen de 70 en 75%. Ik weet niet of dit voldoende is maar misschien dat dit beter kan door de kabel in te korten van 5m naar 2m. Wat mij opvalt is het verschil in beeldkwaliteit tussen de verschillende zenders. 10 :r is bij mij opvallend slecht te noemen. Veel ruis en pixelblokken, terwijl vooral NED 1,2,3, Canvas en nog een paar andere extreem zuiver zijn.
Uiteraard hangt dit ook af van het bronmateriaal en de locale kabel boer, maar over het algemeen zijn de publieke echt verbluffend mooi te noemen. En ja widescreen uitzendingen zijn om je handen bij af te likken. Maar ook hier weer veel verschil in beeldkwaliteit.

Zapsnelheid is wel even wennen maar er valt mee te leven. Wel moet je de afstandsbediening goed richten op de decoder, tegelijk een van de negatieve punten van de decoder. Want ook het menu vind ik nou niet echt mooi te noemen. Bij widescreenuitzendingen valt het me op dat de menubalk voor geluid bijna helemaal verdwijnt. Dit is ook het geval bij de zenderinfo balk maar in iets mindere mate.
EPG functie zelfde verhaal. Je zoomd als het ware in op de EPG.
Ook de teletext functie lijdt hieronder. Je ziet bij widescreen gewoon niet welk paginanummer je aan het bekijken bent :( . Misschien is het wel een instelling hoor maar die heb ik nog niet gevonden.
Als we het dan toch over teletext hebben. Het is waardeloos. Geen geheugenfunctie, geen subpagina knop, twee verschillende knoppen indrukken om uberhaupt in teletext te komen.

Dus er mag nog wel wat gesleuteld worden aan de firmware denk ik.
Mijn decoder nu softwareversie v0.24, FW-versie v1.1 en hardwareversie v1.1.

Ik zal later nog wat meer posten over mijn bevindingen over deze decoder. Misschien wat foto's erbij ;)

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook deze ontvanger in huis.

In eerste instantie was ik een beetje verbaasd dat je de verschillende zenders alleen
op alfabet of per kanaalnummer kon sorteren. Vanmorgen nog eens wat geprobeerd en
nu dus de lijsten met favoriete zenders ontdekt.

Wanneer ik echter meer dan 1 zender in zo'n lijst zet reset de receiver zich, zonder de
zender toe te voegen in de lijst. Hebben meer mensen hier last van ? (soft/firm/hardware versies 0.24/1.1/1.1)

• ChaszOne
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:54
Ik heb zaterdag deze decoder voor € 55,- :P bij de Media Markt in Middelburg, in combinatie met Delta Digitale TV, aangeschaft. Ging eigenlijk af op een aanbieding van een Humax, maar die hadden ze niet meer.

In eerste instantie was ik zeer (positief) verrast over de zap snelheid, en de beeldkwaliteit op mijn JVC breedbeeld CRT. Hiervoor heb ik Tele 2 gehad met een half jaar de decoder op proef maar dat was gewoon om te huilen (zappen ging dramatisch langzaam, weinig zenders en de kwaliteit was niet zoveel beter t.o.v. het analoge signaal hier op de kabel). Eerder genoemde problemen met het geluid en de favorietenlijst heb ik niet, dat werkt hier gewoon goed.

Wel heb ik andere 'issues': soms lijkt het alsof de zapperd niet goed werkt, er gebeurt dan gewoon niks en pas na herhaaldelijk drukken komt er actie, heeft m.i. ook niks met het richten te maken, de decoder 'freezed' dan gewoon even....

En de EPG werkt ook slecht: bij de meeste zenders verschijnt geen info of alleen een enkel programma wat toevallig net bezig is. Meestal lijkt het of het bij de RTL zenders nog het beste is, hier zie je dan nog wel eens iets....ben er daarom nog niet achter of dit aan het apparaat ligt of aan misschien aan Delta, die wellicht die data niet (goed) doorgeven?

Een firmware of software update is er blijkbaar ook nog niet, de update knop blijft vooralsnog 'ghosted'.

John.

I'm sorry, did i just break your concentration?

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
@chaszone: als ik jouw was zou ik de samsung alsnog proberen om te ruilen voor een humax, als ik zo lees, De EPG ligt wel degelijk aan de decoder.

Verwijderd

Sinds juli heb ik dit kastje ook. Het is mijn eerste digitale ontvanger...dus kan ik niet goed beoordelen of het een goed ding is.

Tja...de beeldkwaliteit. Ik heb een 15 jaar oude Sony. Je merkt wel het verschil tussen normale kabelTV en digitaal. Maar goed...de TV zelf blijft ook een belangrijke factor. Maar ik merk wel verschil als ik hem via de DVD recorder aansluit of dat ik hem direct aan de TV koppel. Zowiezo gebruik ik (te) dure vergulde scartkabels.

Zappen. Dat gaat idd niet snel. Op mijn slaapkamer heb ik een oude Aristona TV staan...die heeft ook een "Nadenktijd" van ongeveer 'n seconde. Mijn Sony doet er iets sneller over. Dus ik ben het gewend.

Mijn DVD recorder is ook van Samsung. De grap is...de AB's lijken erg veel op elkaar. Maar goed...de afstandsbediening moet echt naar het toestel gericht worden. Dus lekker vanaf de leuning van mijn stoel zappen zit er niet in.

De TXT functie is leuk...maar bepaald niet handig in gebruik. Als ik bijvoorbeeld tussen de pagina's wil zappen dan gaat hij van 100->160->200 etc etc etc. Erg irritant.

Ongeveer dagelijks moet ik ook de beeldinstelingen weer goed zetten. Dan staat hij weer op 16:9. Lekker irritant dus.

Maar waar ik me dus wel gigantisch aan irriteer is als je te snel door de zenders heen zapt. Dus laten we zeggen in 5 seconde 10 zenders vooruit zappen. Daar houdt ie niet van. Ik krijg dan alleen geluid en geen beeld. De enigste remedie is dan de stekker er even uit trekken. Dan reset hij zichzelf weer en heb ik weer beeld.Dit is duidelijk een software/firmware probleem. Alleen....moet ik dat ding echt laten opsturen om hem te laten updaten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 04:13:
Maar waar ik me dus wel gigantisch aan irriteer is als je te snel door de zenders heen zapt. Dus laten we zeggen in 5 seconde 10 zenders vooruit zappen. Daar houdt ie niet van. Ik krijg dan alleen geluid en geen beeld. De enigste remedie is dan de stekker er even uit trekken. Dan reset hij zichzelf weer en heb ik weer beeld.Dit is duidelijk een software/firmware probleem. Alleen....moet ik dat ding echt laten opsturen om hem te laten updaten?
Heb ik ook, vreselijk, maar waarom plaatst "casema" de firmware niet online ?
(upgrade via de menu werkt niet :-(

Verwijderd

ik heb ook casema startpakket besteld aangezien ik ga verhuizen, ik heb gevraagt of ik de humax kon krijgen in plaats van de samsung maar dat kon niet volgens hun terwijl ze hem wel los verkopen en exact even duur zijn bij casema (99.-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 16:16 ]

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 07:01
Inmiddels heb ik dit apparaat nu ruim een jaar in bezit. Ben redelijk tevreden, het ding werkt gewoon.
Wat ik mij wel afvraag is waarom er nog steeds geen software updates zijn. Ik zit bij Caiway, weet niet of dat wat uitmaakt. Paar bugs die er eerder in zaten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen toen de publieke en commerciele overgingen op 100% breedbeeld. Helaas is de zapsnelheid echt te langzaam. Tevens reageert het apparaat soms voor 3 á 4 seconden niet als je het geluid omhoog krikt. De epg met timer gebruik ik nooit behalve voor achtergrond info en natuurlijk als gids.

Dan is er nog iets waarvan ik niet weet of het aan de decoder ligt of aan de kabelboer; alle rtl zenders hebben last van regelmatig stop & go beeld. Het geluid gaat wel gewoon door maar het beeld hapert om de 10 tot 20 seconden. Als rechtgeaard F1-fan volkomen kut :'( . Het haperen duurt dan enkele seconden en normaliseert daarna 8)7 . Ik vraag mij af of dit niet aan de kabelboer ligt want het zou eventueel kunnen liggen aan variabele bitrates ofzo?? Ik heb het apparaat al verschillende malen opnieuw ingesteld wat helaas niet de oplossing is voor dit probleem.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Heb vandaag deze decoder gekocht. Geinstalleerd en werkte meteen. Ik merkte ook een verschil tussen een aantal zenders, dus daar ben ik erg blij mee ( voetbal kijken op analoog met een platte scherm is hel).

Ik heb een aantal vragen:

Je kunt netwerkinstallatie doen, oftewel zenders zoeken.
Daar zitten 4 functies:
frequentie, netwerk idd, modulation, symboolsnelheid.
Volgens Ziggo/@home :
postcode freq netwerk
4611 t/m 6191, 356,00 ,1111
Die 2 zijn dus duidelijk. Alleen nu weet ik niet wat ik moet instellen bij modulation en symboolsnelheid. Hebben die een groot effect op het signaal/beeldkwaliteit?
Ik heb gewoon beeld/TV, maar ik vraag het maar.

En nog iets:
Ik heb zo n alles in 1 pakket waardoor tv digitaal gratis wordt. Nu heb ik dit tv digitaal pakket (decoder) pas gekocht. En ik dacht dat ik op dit moment analoog signaal zou hebben terwijl het digitaal is (concludeer ik uit de beeldkwaliteitsverschillen). Betekent dit dat TV digitaal al is geactiveerd of moet ik toch dat activatie kaartje nog naar Ziggo versturen?

Dat waren mijn vragen. Nu maar afwachten hoe de EK zal zijn.... _/-\o_

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-12 12:45
als het goed staat er bij dat je het kaartje met de code moet opsturen anders is hij na twee weken gedeactiveerd. ( dit heb ik nl al eens gehad 8)7 )

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Kakulukia
Hoe weten zij eigenlijk dat ik digitaal heb genomen? Er worden toch geen signalen terug gestuurd met persoonlijke gegevens ofso?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 11:39

oXygeN

oftewel oxje...

Waarschijnlijk heb je al met je hoofd voor de decoder gezeten, hij maakt dan digitale en foto van je die ze naar ziggo sturen, daar herkennen ze je dan gelijk!

/offtopic

Ja, opsturen dat kaartje, want anders heb je na 2 weken 0,0 beeld meer.

\o/

• Kakulukia
Betekent dit dat die smartcard die je erbij krijgt voor maar 2 weken is en dat je nadat je het geactiveerd hebt een nieuwe smartcard krijgt die is gecodeerd voor jouw genomen pakket.

Of wordt dat via Ziggo zelf gedaan ergens in de systeem?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een soorte timer opzit in de smartcard die er nu inzit.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kakulukia schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:25:
Betekent dit dat die smartcard die je erbij krijgt voor maar 2 weken is en dat je nadat je het geactiveerd hebt een nieuwe smartcard krijgt die is gecodeerd voor jouw genomen pakket.

Of wordt dat via Ziggo zelf gedaan ergens in de systeem?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een soorte timer opzit in de smartcard die er nu inzit.
De smartcard die je erbij krijgt of erbij koopt bevat standaard zogenaamde rechten waarmee je twee weken lang alle kanalen kan bekijken. Zodra je de smartcard in gebruik neemt gaan die twee weken lopen. Nadat die twee weken verlopen zijn vervallen die rechten. Als je er voor zorgt dat je binnen die twee weken je registratie kaart invult en opstuurt dan zal Ziggo het smartcard nummer opnemen in hun systeem en zal er op basis van de door jou gekozen pakketten een nieuw setje rechten naar de smartcard in je ontvanger toe worden gestuurd die ook regelmatig ververst worden zodat je kan blijven kijken.

Je krijgt dus geen nieuwe smartcard zodra de twee weken alles kijken zijn afgelopen, maar vertelt aan Ziggo dat jij die smartcard met een bepaald nummer in gebruik gaat nemen en welke pakketten Ziggo daaraan moet toewijzen.

• Kakulukia
Ohh, dus er kan ook gegevens naar de smartcard worden overgeschreven via de kabel.
Dat bedoelde ik met persoonlijke gegevens.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Momenteel zit deze decoder + smartcard in het Ziggo startpakket voor EUR 39.95

Verwijderd

Weten jullie waarom de EPG het niet doet.

Ik heb een aansluiting van Casema (tegenwoordig natuurlijk Ziggo).
Maar al vanaf het begin ontvang ik totaal geen EPG. Echt helemaal niets te zien. Heeft een software update zin?

• Kakulukia
Misschien een reset proberen?

Voor de geinteresseerde, het verbruik van deze decoder:
Standby= 5.3 W
On= 6.1 W

Oftewel, je laat hem gewoon aan :) .

Mijn vraag hiervoor is eigenlijk nog niet beantwoord:
hoe wordt digitaal TV automatisch stop gezet indien je het niet geactiveerd hebt binnen 2 weken?

Doet de decoder dat? Of de smartcard?

Verwijderd

Kakulukia schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:59:

Standby= 5.3 W
On= 6.1 W

hoe wordt digitaal TV automatisch stop gezet indien je het niet geactiveerd hebt binnen 2 weken?

Wat er gebeurt is dat Casema (Ziggo) je account activeerd op het moment dat de inschrijfkaart binnen komt. Als dat niet gebeurt wordt het nummer van je smartcard in hun systeem geblokkeerd.

• Kakulukia
Ik heb een probleem met de TV. Ik hoor namelijk constant een ruis wanneer ik naar de AV1 van de digitale TV switch.

Ik heb geen ruis bij analoge TV, en ook niet bij satelliet receiver (AV2).
Het ligt niet aan de tv want wanneer ik het geluid uitzet stopt het. Dit doet die dus ook alleen bij AV1. Het grappige is, je hoort het ook wanneer de decoder (van dig TV) gewoon op standby staat en je op AV1 bent (dus geen beeld en geluid).

Het geruis van de speakers wordt erger naarmate je het geluid verhoogd.
Het gebeurt alleen bij de AV van digitale TV.
Een vriend van me zei dat het kwam omdat er 2 scart kabels naast me kaar zijn geinstalleerd. Daarom had ik de scart van satellietreceiver los gemaakt en vervolgens nog een keer geprobeerd, maar had nog steeds een sislende ruis. Tevens heb ik de scarts verwisseld maar dat wilde ook niet baten.

[ Voor 5% gewijzigd door Kakulukia op 31-05-2008 10:46 ]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12 17:51

Amiet01

Master_A

Heb deze decoder nu een aantal dagen (van analoog naar digitaal) en het ziet er behoorlijk goed uit. Erg handige EPG, perfect beeldkwaliteit. Het enige wat mij enorm irriteert is de prehistorische teletekst functie. Het is gewoon zo primitief. Is er geen workaround om je eigen teletekst (met geheugen) te gebruiken ipv de crappy teletekst van de decoder.

Ik raad iedereen met deze decoder trouwens aan om een Harmony AB te kopen. Werkt veel beter dan het origineel en je bedient gewoon echt alles met één AB. Vooral erg handig als je een Home Cinema Set gebruikt voor het digitale geluid van de decoder.

Master_A

Verwijderd

Ja ben ik gisteren achtergekomen,dus paar dagen analoog kijken :)

• The_Doman
  • Laatst online: 20:00
Kakulukia schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:45:
Ik heb een probleem met de TV. Ik hoor namelijk constant een ruis wanneer ik naar de AV1 van de digitale TV switch.
Misschien is dit een oplossing?
[digitale decoder] ghosting? in uitzendingen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amiet01 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:48:
Erg handige EPG, perfect beeldkwaliteit. Het enige wat mij enorm irriteert is de prehistorische teletekst functie. Het is gewoon zo primitief. Is er geen workaround om je eigen teletekst (met geheugen) te gebruiken ipv de crappy teletekst van de decoder.
Ik kan hier gewoon de normale teletekst gebruiken bij de meeste zenders?

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-11 14:04
Wordt de decoder bij jullie ook zo heet? ook als hij uitstaat?

Alles van Apple

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de digitale ontvanger van Ziggo. Vandaag gekocht bij de Mediamarkt voor 39,95. Ik heb een zwart Samsung kastje met typenummer DCB-B270R.

Wanneer ik alles aansluit en het kastje aanzet dan kom ik in het menu enzo terecht. Allemaal frequencies enzo invoeren, klaar. Maar als ik op OK druk om te gaan scannen is hij binnen 2 seconden klaar en zegt hij doodleuk dat de installatie gelukt is en dat hij 0 zenders heeft gevonden en 0 radio kanalen.

Ik woon in een studentenflat en volgens Ziggo hebben we geen abonnement daar ( wist ik niet ) maar dit maakt volgens mij helemaal niets uit.

Iemand een idee waarom dat ding niet scant?

Ik heb echt alles al geprobeerd, maar blijkbaar ben ik de enige in dit topic waarbij dit voorkomt.

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Even de volgende vraag. Ik heb al een paar jaar Casema digitale tv met een Samsung DCB-9401R. Deze is inderdaad traag met zappen en wordt erg heet. Als ik het nu goed begrijp kan ik naar de winkel lopen en voor €39,95 het Ziggo startpakket halen. Dan heb ik een nieuwe decoder, eerst nog 2 weken alle zenders met de inbegrepen smartcard en stop ik er daarna mijn huidige smartcard in. Mis ik hier nu iets?

• The_Doman
riddles schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:02:
Even de volgende vraag. Ik heb al een paar jaar Casema digitale tv met een Samsung DCB-9401R. Deze is inderdaad traag met zappen en wordt erg heet. Als ik het nu goed begrijp kan ik naar de winkel lopen en voor €39,95 het Ziggo startpakket halen. Dan heb ik een nieuwe decoder, eerst nog 2 weken alle zenders met de inbegrepen smartcard en stop ik er daarna mijn huidige smartcard in. Mis ik hier nu iets?
Je mist niets, dit zal inderdaad gewoon zo werken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:54:
Ik heb ook een probleem met de digitale ontvanger van Ziggo. Vandaag gekocht bij de Mediamarkt voor 39,95. Ik heb een zwart Samsung kastje met typenummer DCB-B270R.

Wanneer ik alles aansluit en het kastje aanzet dan kom ik in het menu enzo terecht. Allemaal frequencies enzo invoeren, klaar. Maar als ik op OK druk om te gaan scannen is hij binnen 2 seconden klaar en zegt hij doodleuk dat de installatie gelukt is en dat hij 0 zenders heeft gevonden en 0 radio kanalen.

Ik woon in een studentenflat en volgens Ziggo hebben we geen abonnement daar ( wist ik niet ) maar dit maakt volgens mij helemaal niets uit.

Iemand een idee waarom dat ding niet scant?

Ik heb echt alles al geprobeerd, maar blijkbaar ben ik de enige in dit topic waarbij dit voorkomt.
Logisch... Je moet wel een ziggo abbonnement hebben...

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-12 21:51
Ik heb al gegoogeld en de zoekfunctie gebruikt maar heb nog de volgende vraag:

Op dit moment heeft Ziggo een actie met deze decoder voor €39. Is deze decoder dan ook nog te gebruiken icm een andere DVB-C aanbieder?

In mijn gemeente is nl alleen dtv via de gemeente te verkrijgen. Gemeente geeft zelf aan dat een samsung of humax decoder voldoet.

Is het dan een kwestie van 'anders' instellen?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
3Stone schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:16:
Ik heb al gegoogeld en de zoekfunctie gebruikt maar heb nog de volgende vraag:

Op dit moment heeft Ziggo een actie met deze decoder voor €39. Is deze decoder dan ook nog te gebruiken icm een andere DVB-C aanbieder?

In mijn gemeente is nl alleen dtv via de gemeente te verkrijgen. Gemeente geeft zelf aan dat een samsung of humax decoder voldoet.

Is het dan een kwestie van 'anders' instellen?
Hangt er vanaf wat je gemeente is, of die gemeente echt digitale TV aanbiedt en of die valt onder de zogenaamde Irdeto kabelbedrijven. Als je kabelbedrijf niet UPC is dan is de kans vrij groot dat het gaat werken. In het pakket zit wel een smartcard van Ziggo waar je niets aan hebt, maar voor € 39 heb je een redelijk goedkope ontvanger.

Welke ontvangers (merk en type) kan je normaal in je gemeente aanschaffen om digitale TV te kijken?

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-12 21:51
De gemeente betrekt het signaal van kabel tv krimpen. Op de site wordt de Samsung DCB-9401R aangeprezen als goede decoder. Het lijkt mij dat het dus met zo'n kastje van Ziggo ook wel moet lukken.

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-12 15:20

Postie

No beer, no glory

Eeder ook al vermeld, een geluidsprobleem. Decoder is 2 maanden in gebruik, nieuw gekocht. Als kanaal 601 gekozen wordt (directe invoer) is het geluid ineens weg, op alle zenders. Uit en aanzetten helpt niks. Enige manier om geluid terug te krijgen is stekker eruit en er weer in. Er heen zappen vanaf een ander kanaal levert geen geluidsproblemen op.

Nu zag ik dat iemand anders dit probleem vorig jaar ook al had. Een software update is niet te selecteren. Nu kan je wel zeggen, dan ga je niet naar 601, maar ja dat is natuurlijk niet de oplossing. Nu heb ik nog niet het kanaal aangepast en in een favoriet gezet zodat deze onder een ander nummer komt maar ik vind het probleem wel eigenaardig. Iemand met zelfde soort ervaring en een oplossing?

Live every day, as if it's your last one

• Friedchicken
Postie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:54:
Eeder ook al vermeld, een geluidsprobleem. Decoder is 2 maanden in gebruik, nieuw gekocht. Als kanaal 601 gekozen wordt (directe invoer) is het geluid ineens weg, op alle zenders. Uit en aanzetten helpt niks. Enige manier om geluid terug te krijgen is stekker eruit en er weer in. Er heen zappen vanaf een ander kanaal levert geen geluidsproblemen op.

Nu zag ik dat iemand anders dit probleem vorig jaar ook al had. Een software update is niet te selecteren. Nu kan je wel zeggen, dan ga je niet naar 601, maar ja dat is natuurlijk niet de oplossing. Nu heb ik nog niet het kanaal aangepast en in een favoriet gezet zodat deze onder een ander nummer komt maar ik vind het probleem wel eigenaardig. Iemand met zelfde soort ervaring en een oplossing?
601 is ARD right. Kijk eens wat voor audiospoor je decoder aangeeft.
Hier dolby digital.
Je kunt met de alt toest wisselen tussen audio sporen.

Het "probleem" dit zich hier niet voor.

code:
1
2
3
Softwareversie V0.24
Firmwareversie V1.1
Hardwareversie V1.1

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-12 15:20

Postie

No beer, no glory

Zit zelfde software versie als in de decoder waar het probleem in zit. Kvind het echt enorm vaag. Die alt toets heb ik volgens mij ingedrukt maar dat hielp niks. Aan en uit zetten hielp ook niks. Geluid is dus, na het switchen naar 601 (idd ARD) overal weg, dat maakt het zo raar.

Live every day, as if it's your last one

• Friedchicken
Postie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:10:
Zit zelfde software versie als in de decoder waar het probleem in zit. Kvind het echt enorm vaag. Die alt toets heb ik volgens mij ingedrukt maar dat hielp niks. Aan en uit zetten hielp ook niks. Geluid is dus, na het switchen naar 601 (idd ARD) overal weg, dat maakt het zo raar.
Bij het indrukken van de alt-toets komt er geen OSD op je TV?

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:45
Ik heb deze een kleine maandje, :) ik kijk niet zo vaak tv alleen als er voetbal is en dan werkt het gewoon goed gelukkig :) !

Edit1: ik zoek een dvb recorder (volgens mij word het zo genoemd, apparaat waarmee je de huidige beeld op tv opneemt met geluid en word opgeslagen op een harddisk) die comfortabel werkt met deze Samsung ontvanger :) enig idee welke jullie mij kunnen aanraden?

Edit2:

Dit ziet er leuk uit damn :) !

http://www.bol.com/nl/p/e....html#product_description

[ Voor 68% gewijzigd door forzabesiktas op 23-10-2008 22:50 ]

tikfouten? tjah..m..

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Kakulukia schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:59:

Standby= 5.3 W
On= 6.1 W

beetje een late kick, maar weet je dit zeker? Ik kan de verbruikswaarden nergens terugvinden, maar het ding wordt toch flink warm als ik 'm aan heb staan. In standby blijft ie gewoon koel. kan me haast niet voorstellen dat dit door die 0,8 W komt?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12 13:52
Hoe ervaren jullie de afstandsbediening van de b270r? Het lijkt wel of die aan enorme kokervisie lijdt, ik moet 'm erg precies (heb al 3 setjes nieuwe batterijen geprobeerd vandaag) op het apparaat richten om 'm 't signaal te laten ontvangen. Van relaxed wat zappen is geen sprake.

Is dit normaal?

• The_Doman
catchingfire schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:30:
Hoe ervaren jullie de afstandsbediening van de b270r? Het lijkt wel of die aan enorme kokervisie lijdt, ik moet 'm erg precies (heb al 3 setjes nieuwe batterijen geprobeerd vandaag) op het apparaat richten om 'm 't signaal te laten ontvangen. Van relaxed wat zappen is geen sprake.

Is dit normaal?
Kan wel kloppen, ik heb hier ook zo'n Samsung decoder korte tijd gebruikt uit nieuwsgierigheid.
De afstandsbediening werkt inderdaad irritant slecht.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 00:54

fmb

catchingfire schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:30:
Hoe ervaren jullie de afstandsbediening van de b270r? Het lijkt wel of die aan enorme kokervisie lijdt, ik moet 'm ...
Originele afstandbediening was een drama. Maar met de Logitech Harmony 555 gaat het veel beter :9~

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 19:37
Wat een k ding is dit! ik heb m nu een half jaar en Ziggo zegt doodleuk nadat ie nergens meer op reageert, ga maar terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Tja en dat kassa bonnetje of bankafschrift heb ik niet meer he. Ga maar een briefje naar Samsung sturen of ze m willen vervangen...
Pagina: 1