[win2k]Complete Backup

Pagina: 1
Acties:

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik zit met een probleem. Ik wil graag mijn complete windows installatie van een oude pc die op win2k draait overzetten naar mijn nieuwe laptop met windows XP. Doordat er programma's op de oude pc staan waarvan ik niet meer de installatie bestanden van heb lijkt het mij wel mogelijk om de oude pc te klonen naar de nieuwe laptop.

Ik heb al even gezocht op GoT maar ik ben er nog niet uit of dit mogelijk is.

Mijn vraag is daarom; is het mogelijk om de oude pc met behulp van Norton ghost te klonen en terug te zetten op de laptop?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
dat wordt lastig. Zo niet onmogelijk zonder geklooi. Die windows2k install is simpel gezegd helemaal ingesteld op je oude pc met de specifieke hardware die daarin zit. Maar waarschijnlijk is bijna alle hardware in je laptop compleet anders. Dit moet wel problemen opleveren. Dan kan je beter een verse install doen.

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
dat is ook wel het mooiste alleen zit dan met een aantal programma's die nergens meer verkrijgbaar zijn :(

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:37
Soms lukt zoiets wel, soms niet. Verse install is inderdaad gewoon beter, maar ik zou zeggen probeer het gewoon! :) Na het overzetten moet je wel als eerste je nieuwe drivers installeren die je bij je laptop hebt meegekregen, en je overige drivers (van je oude systeem) verwijderen. Zorg wel dat als je meerdere schijven gebruikt, je dezelfde stationletters toewijst, want anders is het wel gedoemt te mislukken :)

Verwijderd

Probeer een in-place upgrade: How to perform an in-place upgrade of Windows 2000

Edit:
zodra de machine voor de eerste keer opnieuw opstart moet je de harddisk uit je oude laptop halen en in je nieuwe laptop plaatsen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 16:07 ]