Toon posts:

een Mindisc vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een minidisc en ik neem daarmee analoog op van mijn computer. Hartstikke leuk dus.

Ik zit met het probleem dat ik bij elk nieuw nummer weer het opname niveau in moet stellen. Is er een manier om ANALOOG op te nemen ZONDER dat je het opname niveau in hoeft te stellen?

PS: Digitaal opnemen is taboe, want ik heb geen optical op mijn geluidskaart

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Er is maar EEN analoge oplossing voor jouw probleem (en da's niet de meest charmante):

COMPRESSIE, met een compressor stel je een treshold in zodat alle audio onder een bepaald niveau blijft. Een redelijk geprijsde audiocompressor met een evenzo redelijke kwaliteit is de Alesis Nanocompressor www.alesis.com? Te koop bij zo'n beetje alle muziek(instument)winkels.

Je kunt ook op zoek naar software die dit voor je doet. Er zijn, dacht ik wel wat free- en shareware direct X progjes te krijgen maar wat mij betreft koop je die Nano of als je wat meer te besteden hebt een 3660 met gescheiden kanaalregeling en een 'diepere' instelbaarheid.

Je moet er rekening mee houden dat je opnames op deze manier een beetje een 'radio 3 karakter kunnen krijgen maar da's misschien wel zo gaaf. Mocht je een beetje overtuigd zijn zorg dan eerst dat je wat te weten komt over audiocompressie. Je zult dan merken dat het eigenlijk een heel gaaf stukje techniek is waarvan je op vele mogelijke manieren plezier kunt beleven.

Ach..... ik probeer ook maar te helpen

Succes,

Blackstar

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op dinsdag 06 februari 2001 17:00 schreef whotheman het volgende:
Ik heb een minidisc en ik neem daarmee analoog op van mijn computer. Hartstikke leuk dus.

Ik zit met het probleem dat ik bij elk nieuw nummer weer het opname niveau in moet stellen. Is er een manier om ANALOOG op te nemen ZONDER dat je het opname niveau in hoeft te stellen?

PS: Digitaal opnemen is taboe, want ik heb geen optical op mijn geluidskaart
welke md-recorder heb je? Sommige walkmans van Sony hebben een automatische volumeregeling, het klinkt brak want het geluidsnivo wordt aangepast tijdens de opname maar is wel bij elk nummer ongeveer gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
k heb een sharp

Verwijderd

gewoon alle liedjes achter elkaar opnemen en dan marken als je klaar bent

Verwijderd

Topicstarter
heb t over opnameniveau niet over het knippen

|:(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ga nou alsjeblieft geen compressor gebruiken. Dat is zo'n klote apparaat. Tenminste, dat ding heeft wel z'n nut, maar niet hiervoor. Een compressor gebruik je op een mic feed, nooit op de mainmix. Radiozenders gebruiken ze ook, en het resultaat is hoorbaar. Doordat je de dynamiek verlaagd (dat is het hele doel van een compressor) gaan de je opnames saai en levenloos klinken.

Jag

Verwijderd

Ik weet niet wat dat apparaat kost, maar een geluidskaart met optische in/uit-gang is niet zo duur. Ik heb de Terratec DMX Fire 1024. Is geloof ik bij pricewatch al voor 148,= piek te krijgen. Ook heb je hier EAX en A3D ondersteuning mee. Maar dat is weer heel wat anders natuurlijk...
Pagina: 1