Extera's Solid GPU tubes

Pagina: 1
Acties:

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik ben al een tijdje aan het plannen en tekenen geweest, sterker nog, ik had het 1e alluminium sample al verwacht. Maar helaas, de alu versie gaat niet door. Ik zou deze eerst gratis krijgen, zodat ik daarna kon kijken of de maten klopten en de kaartjes er wel op passen :+

Ik heb even jullie mening nodig jongens, zien jullie rare dingen in mijn ontwerp? De volgende maten heb ik kunnen vinden qua mounting:

ATI - 55mm (vierkant)
Nvidia 6600/6800/8800 - 53.5x53.5mm
Nvidia Geforce 4/FX - 80mm, 38x38mm

De mounting word een rvs plaatje die op de tube word gezet met imbus boutjes (M3)

Hier even de tekeningen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e81d30cb456f0d6a0e430aeeac25692/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c3087abf87a9d3c532022202403e79bb/thumb.png

Als jullie geen rare dingen zien gaan ze hopelijk volgende week in de maak *;

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ziet er goed uit :)
Er worden wel ineens tubes gemaakt zeg :P

Een puntje:
-Waarom inderdaad die hoek van 45 graden?

[ Voor 31% gewijzigd door Maarten-NForce op 16-04-2007 22:56 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

waarom die hoek van 45 graden?
kost alleen maar meer geld om het te maken en de meerwaarde zie ik niet.

en er zit vrij veel materiaal tussen je contact punt van je core tot je gat.

• Extera
Die hoek is vaak wel makkelijk als je videokaarten wilt koelen O-) of bedoel je de schuine kanten?
Hierover heb ik heb een tijdje geleden nog gehad met mijn buurjongen, als hij er zin in heeft maakt hij ze eraan, anders niet. Ze hebben inderdaad geen meerwaarde, hoewel er op die manier wel meer isolatie omheen kan in een SLI/CF opstelling.

13mm dikte als base is inderdaad vrij dik, maar dunner maken word best lastig. die 5mm dikte van het uitstekende stuk is nodig omdat hier de RVS mounting overheen valt en er nog een imbus op moet. Dit word dus al érg krap.

Die 8mm wanddikte aan de kant van de base heb ik gedaan omdat zo de bovenste taps wat dieper kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Extera op 16-04-2007 23:07 ]

Verwijderd

dit is toch hetzelfde design als de tubes van kingpin? hij heeft wel goede ervaring ermee dus ik zie geen problemen.

• Extera
ja ik weet niet hoe die tube van binnen eruit ziet van kingpin, maar volgens mij is het heel moeilijk iets te doen aan de base. Verders heb ik de maten van zijn tube niet, dus moest ik ze zelf verzinnen :P

Verwijderd

oke de afmetingen, die 8mm wand vind ik wel erg dik. Ik zou meer in de buurt van de helft (4mm) gaan zitten eigenlijk, kan je de tube weer wat dunner maken. de wanden aan de zijkant kunnen ook stuk dunner imo.

en het lijkt mij handig om klein beetje isolatie aan te brengen tussen de rvs plaat en de tube.

• Extera
4mm dunner kan in principe wel, maar dan kunnen de taps 4mm minder diep, en volgens mij is koper vrij zacht, met een beetje diepe tap draai je het een stuk minder snel kapot.

isolatie tussen de plaat en de tube.... tja, die ophoging is nu 5mm, dat is met 2mm rvs dus nog 3mm voor de boutjes, ik denk dat ik eerst maar eens moet uitzoeken of die wel bestaan |:(

ik zal eens uitrekenen hoe diep die taps nu kunnen en wat voor speling erin zit qua wanddikte. Wat zouden de nadelen zijn van een te dikke base? Hogere temps? Maar je kan dan denk ik wel meer load houden toch? 10mm zou perfect zijn..

ff kijken of ik 4mm van die wand krijg, dan kan de base nog 1mm hoger :)

• Extera
Deze is beter denk ik :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/715b8faea0ded7e231907b30b45621fe/thumb.png

Alleen het onderste deel nog maken, op de tekening is de base breder als het gat van de tube, dat kan natuurlijk niet. de base word denk ik 30x30mm en 7mm hoog, met die 3mm wanddikte heb ik dus een base van 10mm, lijkt me prima :D

//geen edit gedaan, en schopje mocht wel toch :+

[ Voor 7% gewijzigd door Extera op 19-04-2007 17:14 ]

Verwijderd

stuk beter zo idd :P

• Extera
En het onderste gedeelte :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e15cb928c18fb632e150ada060815e3c/thumb.png

Even het salaris afwachten en dan worden er 2 gemaakt. Nog mensen interesse?
Nog suggesties? Ik denk dat dit wel een leuke tube word zo :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Extera op 26-04-2007 09:49 ]

Verwijderd

IK denk persoonlijk dat het beste is als je 10cm solid doet en de rest gewoon solderen. Bespaart je alu/koper en heeft toch dezelfde werking ;)

• Extera
Wout! :*)

Je hebt gelijk, maargoed. Voor de pimp factor laat ik die 10cm voor wat het is, de tubes worden al vrij goedkoop. Ik zal vanavond even de nieuwe tekeningen overleggen met mijn buurjongen, dan mag hij er 2 gaan maken.

het zal alleen even duren voordat ik ze allebei tegelijk kan testen, maar ik test er wel binnenkort 1 met een x1600pro, als het bevalt haal ik misschien een 2e kaart erbij, kan ik lekker oefenen op goedkope kaarten. Zal niet makkelijk zijn, 3 tubes 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Extera op 26-04-2007 09:53 ]

Verwijderd

ziet er mooi uit extera ik hoop dat die buurjongen dan een beetje opschiet kunnen we snel resultaat zien :D

ga je ze gebruiken voor Ln2 of Dice
Pagina: 1