Pc loopt zomaar vast?

Pagina: 1
Acties:

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Hallo allemaal,

Sorry voor de vage topic titel, maar ik heb een probleem met mijn pc;
Een aantal weken geleden heb ik 1 gig DDR 400 (pc3200) bij mijn pc er ingestopt.(er zat 2x 512 mb in en de nieuwe was 1 reepje)
Ik had een paar dagen daarna last van dat die zomaar vast bleef lopen, nu zag ik dat mijn harde schijf stekker die in de harde schijf gaat beetje lam was, dus heb ik er een stekker uit het moederbord doos gepakt en toen aangesloten, alleen het probleem was dat ik een stekker te weinig had en ben ik naar de PC zaak gegaan en een voedingsplitter 1>2 gehaald en die in mijn pc gestopt, toen ik er achter kwam dat dat nog niet het probleem zou oplossen heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Dit leek goed tegaan tot dat die weer vast liep.

Wat heb ik gedaan?

-Ik heb mijn geheugen getest met memtest alleen daar kwamen geen fouten uit.
-Windows opnieuw geinstalleerd
-Harde schijf stekker vervangen
-Sata kabel vervangen
-Ander geheugen er in gedaan
-Drivers geupdated
-Spanningen voeding na gekeken.(waren goed)

Specs

Amd athlon 4200+ Dual-core s939
ASUS a8n-e deluxe edition s939
XFX 7900 GT 256 mb 520/750
2 gig 400 ddr, 2x 512 mb 1x 1gig
Maxtor 160 gb
HKC Super Silent 400 watt voeding

Alvast bedankt!

• Zsub
  • Laatst online: 22:11
Eeennn Welke Windows? ^^

• ZalmanLuci
Windows xp. Sorry voor te vermelden

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
En als je nu die nieuwe 1 gb eruithaald, is dan alles wel goed?

• ZalmanLuci
Gem1e schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:57:
En als je nu die nieuwe 1 gb eruithaald, is dan alles wel goed?
Nee, dan hou ik het zelfde probleem

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 21:19
Kan je chkdsk niet even draaien om te kijken of je hdd nog goed is?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
2 x 512 en 1 x 1024

En dual channel dan? Dat kan zo niet. Waarschijnlijk had je DC aanstaan, en met die ene gig erbij krijg je problemen.
(met dual channel moet je altijd in paren werken, vandaar de naam DUAL)

• ZalmanLuci
Ik heb nu nieuwe voeding er in gedaan, want ik dacht dat die kapot was, omdat het nogal van een merk is die niet echt bekend is. Heb nu een voeding van 350 watt er in, weet alleen niet het merk(staat er niet op, zal wel zo'n standard dinkie zijn) Maar als dat het probleem is koop ik een nieuwe bekendere voeding van 400 of 450 watt, maar toch bedankt voor de reacties.
Als ik nog steeds het probleem heb zal ik het wel even zeggen.

Verwijderd

misschien is er ergens iets te hoog of te laag geclocked?
kijk eens naar de snelheid van je geheugenreepjes, want wss zijn ze wel goed en stabiel als je ze apart door de memtest haalt, maar wie weer werken ze asynchroon of zo? i don't know, i'm not dr phil :+

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:21
Wat bij mij als eerste opkomt is inderdaad de voeding, dit zou je ook kunnen testen door wat hardware los te halen.

Nu je een andere voeding hebt, probeer eens programma's zoals PassMark BurnInTest te draaien om het systeem te stresstesten.

De spreekwoordelijke "druppel die de emmer doet overlopen" kan dat extra reepje geheugen zijn geweest, alhoewel mij dit niet erg waarschijnlijk lijkt (geen idee hoeveel stroom nu een reepje geheugen verbruikt).

Specificaties | AndriesLouw.nl

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Wat er in mij opkomt is dat je geen CPU stresstest zoals prime95 hebt gedraaid (als hij vastloopt wordt dat moeilijk natuurlijk)
probeer dat eens, (bij een dual core, kopietje maken van prime95 folder en 2x opstarten, allebei andere CPU toewijzen en de torturetest doen zonder geheugen te testen)

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• ZalmanLuci
kahm-jai schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:55:
Wat er in mij opkomt is dat je geen CPU stresstest zoals prime95 hebt gedraaid (als hij vastloopt wordt dat moeilijk natuurlijk)
probeer dat eens, (bij een dual core, kopietje maken van prime95 folder en 2x opstarten, allebei andere CPU toewijzen en de torturetest doen zonder geheugen te testen)
Bedankt voor de reacties.

Ik had die andere voeding er in gedaan alleen dat bleek dus niet te helpen,want 2 uur later liep die weer vast. Wat ik toen heb gedaan is mijn cpu er uit gehaald en gekeken of die vies was of iets dergelijks, maar ik zag dat er een beetje koelpasta op 1 van de pinnetjes was gekomen.(vraag met niet hoe waarschijnlijk door me vingers of iets dergelijks)
Ik heb daar bij nog een andere video kaart er bij geprikt, een 6600 GTje. Nu blijkt het goed te lopen alleen dat kan natuurlijk komen, omdat die minder stroom nu nodig heeft want ik heb hier normaal een XFX 7900 GT 256 mb inzitten en die slurpt wel wat stroom of het komt door die CPU maar ik zal zometeen gewoon weer mijn oude videokaart er in doen, en kijken of het daar aan ligt.
I'll Keep u updated!

Met Vriendelijke Groet,
Niels

Edit//

Ik heb nu de "oude" videokaart er weer in gedaan laten we hopen dat het nu goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door ZalmanLuci op 18-04-2007 20:10 ]

Pagina: 1