Toon posts:

Kan niet selecteren in Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik IE7 en Windows Vista UItimate. En nu heb ik al eeen tijdje het vage probleem dat mijn muiscursor (als je hem boven tekst houdt) niet veranderd in de geweldige selectiecursor maar gewoon een handje blijft. Ik kan dus geen tekst selecteren.

Waarschijnlijk is dit heel makkelijk op te lossen met een of andere instelling maar ik heb het niet kunnen vinden. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:13:
Ik gebruik IE7 en Windows Vista UItimate. En nu heb ik al eeen tijdje het vage probleem dat mijn muiscursor (als je hem boven tekst houdt) niet veranderd in de geweldige selectiecursor maar gewoon een handje blijft. Ik kan dus geen tekst selecteren.

Waarschijnlijk is dit heel makkelijk op te lossen met een of andere instelling maar ik heb het niet kunnen vinden. :(
Het handje duidt erop dat je op een link wil klikken.. Tenminste, dat is geloof ik de default windows instelling (in ieder geval bij XP). Misschien een stomme vraag, maar wat gebeurd er als je daadwerkelijk je muisknop in drukt en iets 'probeert' te selecteren? (misschien dat de cursor image gewoon niet goed staat ingesteld)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:26:
[...]

Het handje duidt erop dat je op een link wil klikken.. Tenminste, dat is geloof ik de default windows instelling (in ieder geval bij XP). Misschien een stomme vraag, maar wat gebeurd er als je daadwerkelijk je muisknop in drukt en iets 'probeert' te selecteren? (misschien dat de cursor image gewoon niet goed staat ingesteld)
Ja dat begrijp ik (van dat handje en link) :)

Dit is alleen het handje die je ook bij Adobe Reader hebt, dus wanneer je hem inhoud dat je de pagina kan scrollen zeg maar. Als ik iets probeer te selecteren dan lukt dat niet, want het handje komt dan gewoon in 'grijpstand' waardoor ik de pagina heen en weer kan halen, maar hij selecteert geen tekst. In een messagebox kan ik overigens wel selecteren (bijvoorbeeld de messagebox waarin ik deze reactie schrijf).

In firefox heb ik dit probleem overigens niet.

Verwijderd

Topicstarter
Okee te frapant voor woorden, maar ik heb het probleem 10 seconden na mijn laatste post opgelost :) Er is gewoon een functie in IE7 genaamd 'Sleepbeweging' waardoor je muis in de grijpmodus komt. Deze had ik nooit eerder opgemerkt, maar waarschijnlijk heb ik er eens op geklikt.

stom stom stom :)