Acer Aspire 1360 - Wifi werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 915 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Halloa allemaal,

Ik heb sinds kort een tweedehands Acer Aspire 1360 laptop. Afgelopen week heb ik er een verse WinXP Pro versie opgezet, maar waar ik nu achter kwam is dat de wi-fi niet werkt. Hij komt nergens in de BIOS voor, bij Apparaatbeheer niet.. Ik heb reeds de drivers gedownload en geïnstalleerd (http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1360.html), maar nog steeds geen teken van leven. Als ik op het knopje van Wi-fi druk, gaat er wel een ledje branden, maar verder gebeurt er niks. Er zit ook bluetooth op, maar dat werkt eveneens niet (ook wél controlelampje).

Wie kan me verder helpen? Beetje zonde om zo'n losse kaart erin te doen als er een draadloze netwerkkaart op zit.

Bedankt alvast!

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Als je hem niet ziet staan in apparaatbeheer dan is het maar de vraag of er draadloze netwerkkaart inzit ;) ff vragen bij degene waar je hem gekocht hebt?

That's the way the cookie crumbles.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
Idd. Als apparaatbeheer hem niet ziet zit er er denk ik niet in.

Meestal kan je er wel een losse kaart inzetten. Kijken even of hij een Mini-PCI slot heeft en of er misschien antenne draaden inliggen. Zo ja, dan kun je heel makkelijk bijv. een Intel Pro Wireless 2200BG in stoppen :)

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 13:34
Ik zou als ik jouw was eerst even kijken of het uberhaupt wel een draadloze kaart in zit.. Kan best zo zijn dat digene waarvan je de laptop hebt gekocht hem er uit gehaald heeft. ;)
zoja, dan zou ik nogmaals een herinstallatie van windows proberen en kijken of hij de kaart dan wel vind..
En bios update kun je ook nog proberen offcourse.. :)

• gangsterjoey
T rare is dus; volgens de specs van de fabrikant zou hij erin moeten zitten, en het knopje zit er ook, het ledje van het knopje brandt ook, maar verder gebeurt er niks :?

Ik ga nogmaals een re-install proberen, anders koop ik wel een losse kaart..

Bedankt in ieder geval voor de reacties! :)

|| Specs ||

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
gangsterjoey schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:50:
T rare is dus; volgens de specs van de fabrikant zou hij erin moeten zitten, en het knopje zit er ook, het ledje van het knopje brandt ook, maar verder gebeurt er niks :?

Ik ga nogmaals een re-install proberen, anders koop ik wel een losse kaart..

Bedankt in ieder geval voor de reacties! :)
Bij mijn Dell Inspiron 6400 zit standaard ook een knopje voor BT,
maar een BT chip word niet standaard meegeleverd ;)

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Ja volgens de specs van de website zal dat kaartje er vast inzitten.. heb je er ook aangedacht dat je de onderkant los kan schroeven en dan een kaart eruit kan halen?

Ik voorzie 2 mogelijkheden.

1. De verkoper heeft gelogen tegen je
2. De kaart is kapot

That's the way the cookie crumbles.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Komt wel vaker voor bij oudere laptop modellen dat de Wifi kaart niet bij is geinstalleerd. Mijn vorige laptop wat overigens ook een Acer was, had ook een wireless lan knopje, echter was er ook geen kaart bijgeinstalleerd. Deze moest je des tijds bijkopen.

Overigens kan je je hardware controleren met het programma Everest. Dan kun je er zeker van zijn of de kaart wel of niet geinstalleerd is.

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-01 21:41
Ik heb sinds kort ook een nieuwe Acer laptop (Aspire 5610). Viel me in de winkels op dat de meeste Acer modellen dat Bluetooth schakelaartje en ledje hebben, maar er was er geen die ook echt Bluetooth had in de specs. Beetje vaag. Heb ondertussen wel losse modules gevonden, specifiek voor dit type, maar die kosten dik 60 USD of zo.

Wat dat betreft was het duidelijker voor Wifi.. Op de sticker met de specs stond het bij zo'n beetje elk model. Bovendien zit bij mij aan de onderkant een sticker met "Contains transmitter module..." met type aanduiding, etc. Dus kijk ook even aan de onderkant.

TS heeft het trouwens over de specs van de fabrikant. Als dat de specs zijn op de website.. Daar zitten veel opties tussen. Alleen op de sticker die voor het toetsenbord zit staan de uiteindelijke specs.

• gangsterjoey
Ok, bedankt iedereen. Zo te zien zat hij er toch niet in, dus heb vandaag maar een losse Wi-Fi kaart gekocht. Werkt perfect! Iedereen bedankt :) !

|| Specs ||

Pagina: 1