Toon posts:

beeld van nvidia 7950GX2 naar mijn tv via s-video aansluitin

Pagina: 1
Acties:
  • 1.038 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom maar meteen even binnenvallen met het probleem:

Geen beeld op mijn Sony TV met behulp van s-video aansluiting via mijn 7950GX2 videokaart in mijn pc!

deze kabels heb ik gebruikt(2stuks): zie foto's

-s-video stekkertje die in 3d-kaart zit met aan de andere kant een verloop stukje: http://img339.imageshack.us/img339/9276/dsc00047gs2.jpg (7 pins s-video aansluiting)

verlengstukje die ik aan de andere kan heb geplaatst zodat hij de tv in kan: http://img250.imageshack.us/img250/7180/dsc00049ed2.jpg

overige foto van tv aansluiting: http://img339.imageshack.us/img339/8079/dsc00048yn9.th.jpg

Na dit aangesloten te hebben en het de tv op het goede kanaal te hebben gezet krijg ik maar geen beeld. heb ook al even zitten kijken bij mijn video instelling via beeldscherminstellingen maar daar kan ik ook niet veel instellen wat misschien zou helpen.

heeft iemand ook een nvidia kaart en op deze manier het beeld doorgesluisd naar zijn/haar tv scherm en is dit wel gelukt?
of moet ik nog meer handelingen uitvoeren om het voor elkaar te krijgen? heb ook gekeken bij het FAQ topic maar ben daar nog niet wijzer geworden van mijn probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 19:12 ]

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 06:10
Heb je je 2e scherm wel aangezet bij beeldscherm-instellingen? En waarom gebruik je niet gewoon je S-video? Daar zit een directe aansluiting voor op je TV..

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 21:21
Een nvidia kaart moet je in het controle paneel, bij de eigenschappen van de TV. Eerst instellen of je S-video of component gebruikt anders heb je geen beeld of zwart/wit

probeer die optie eens te zoeken

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 09:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je sony tv moet op AV(3) staan als je met composiet werkt.

Computer rebooten. Als het goed is, heeft deze de tv dan ook in je lijstje staan met schermen.

Vervolgens kun je kiezen voor een 'uitbreiding' naar je tv, waardoor je een clone of extended beeld krijgt :)

Krijg je geen beeld, kijk dan of je nVidia instellingen op PAL B/G staan en op s-video/samengesteld uit. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Een s-vhs kabel heeft geloof ik iets van 6 draadjes. De kabel die jij gebruikt is een gewone 2 aderige kabel. Je vormt dus van 6 draadjes om naar 2 en vervolgens weer naar 6. Die vier die dus niet worden omgezet vervallen dus gewoon. Met resultaat dat je dus geen beeld meer hebt.

Zou inderdaad proberen om de svhs kabel gewoon in je videokaart te prikken zonder verloopje en ook in je tv hem zo aan te sluiten. Dan zou hij het moeten doen als je hem instelt als secundaire monitor. Doe dit zelf altijd gewoon in beeldscherm eigenschappen.

Wat ook zou moeten werken, maar met mindere kwaliteit is dat je het verloopje aan de kant van de tv weghaalt en hem dan met de tulp stekker aansluit op je tv. Gewoon op het gele aansluiting (als je tv die heeft, maar denk het wel aangezien die ook svhs heeft). Moet je in je instellingen even aangeven dat het geen svhs signaal moet zijn maar een component. Hierdoor kan je volgens mij alleen een wat lagere resolutie draaien, maar dat komt het beeld soms zelfs ten goede. Enige verschil dat ik merk is dat er wat verschil zit in de kleurdiepte tussen component en svhs.

Veel succes ermee hoop dat het werkt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 09:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:43:
Een s-vhs kabel heeft geloof ik iets van 6 draadjes. De kabel die jij gebruikt is een gewone 2 aderige kabel. Je vormt dus van 6 draadjes om naar 2 en vervolgens weer naar 6. Die vier die dus niet worden omgezet vervallen dus gewoon. Met resultaat dat je dus geen beeld meer hebt.

Zou inderdaad proberen om de svhs kabel gewoon in je videokaart te prikken zonder verloopje en ook in je tv hem zo aan te sluiten. Dan zou hij het moeten doen als je hem instelt als secundaire monitor. Doe dit zelf altijd gewoon in beeldscherm eigenschappen.

Wat ook zou moeten werken, maar met mindere kwaliteit is dat je het verloopje aan de kant van de tv weghaalt en hem dan met de tulp stekker aansluit op je tv. Gewoon op het gele aansluiting (als je tv die heeft, maar denk het wel aangezien die ook svhs heeft). Moet je in je instellingen even aangeven dat het geen svhs signaal moet zijn maar een component. Hierdoor kan je volgens mij alleen een wat lagere resolutie draaien, maar dat komt het beeld soms zelfs ten goede. Enige verschil dat ik merk is dat er wat verschil zit in de kleurdiepte tussen component en svhs.

Veel succes ermee hoop dat het werkt
Hij zet het type kabel maar één keer om. Van S-video op de computer met een verloopstukje naar composiet (geen component mensen)...

Hij moet dus 'composite' opgeven bij zijn instellingen...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu even druk aant zoeken waar ik kan de instellingen kan vinden voor mijn 2e beeldscherm. beeldscherminstellingen, daar kan ik niet veel veranderen wat hiermee te maken zou kunnen hebben en ben ook even aan het zoeken in het control panel van nvidia settings

h
Pagina: 1