Licht dimmen via IR

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Ik ben op zoek naar een systeem voor het dimmen van mijn 8 lichtpunten op mijn zolder. Ik zou dit willen doen via een afstandsbediening.

Het mag met een pc sturing zijn, maar moet zeker niet.

Ik heb een voorbeeld gevonden op http://www.klikaanklikuit...es/ex_CM-300_front_nl.jpg maar vind het wat prijzig voor alle 8 lichtpunten!

Weet er iemand goedkopere sets? Alle topics zijn van verschillende jaren oud.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou zeggen, en dat doe ik dus ook, pak een microcontroller, haal een 8-tal ssr's, knoop het aan elkaar, bouw er een nuldetectie op, beetje code en hoppa een 8 voudige dimmer, daar duw je dan een of andere afstandsbediening op (IR) en klaar ben je.

• tc982
SA007 schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:28:
Ik zou zeggen, en dat doe ik dus ook, pak een microcontroller, haal een 8-tal ssr's, knoop het aan elkaar, bouw er een nuldetectie op, beetje code en hoppa een 8 voudige dimmer, daar duw je dan een of andere afstandsbediening op (IR) en klaar ben je.
Klinkt fantastisch, alleen ik en elektronica is zoals water en vuur. Als er iemand mijn handje vast houd is dat ok ( ik kan nu al basis led verlichting maken ) maar SSR's en zo daar ken ik nu eens niets van. Heb je meer info?

• tc982
Weet er iemand misschien waar je X10 apparatuur goedkoop kan kopen want ik moet zeggen dat deze er wel bangelijk cool uit zien.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erm, X10 is toch voor netwerk over 220V :? Denk dat je daar weinig mee gaat bereiken qua doel.
Was je toevallig al bij de bouwmarkt geweest? Zou me niks verbazen als de Praxis e.d. dat soort dingen gewoon in de schappen hebben liggen :)

En aub niet kicken binnen 24 uur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tc982
The Eagle schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:20:
Erm, X10 is toch voor netwerk over 220V :? Denk dat je daar weinig mee gaat bereiken qua doel.
Was je toevallig al bij de bouwmarkt geweest? Zou me niks verbazen als de Praxis e.d. dat soort dingen gewoon in de schappen hebben liggen :)

En aub niet kicken binnen 24 uur :)
Als ik het goed begrepen heb kan je met het X10 protocol en dimmers deze allemaal aansturen en programmeren om in een bepaalde sequentie te werken. Deze heeft dan ook "voorgeprogrameerde" koppelingen. Deze signalen worden dan via het stopcontact gestuurd!

Pagina: 1