Computers make very fast, very accurate mistakes.
Ik zou zeggen, en dat doe ik dus ook, pak een microcontroller, haal een 8-tal ssr's, knoop het aan elkaar, bouw er een nuldetectie op, beetje code en hoppa een 8 voudige dimmer, daar duw je dan een of andere afstandsbediening op (IR) en klaar ben je.
Klinkt fantastisch, alleen ik en elektronica is zoals water en vuur. Als er iemand mijn handje vast houd is dat ok ( ik kan nu al basis led verlichting maken ) maar SSR's en zo daar ken ik nu eens niets van. Heb je meer info?SA007 schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:28:
Ik zou zeggen, en dat doe ik dus ook, pak een microcontroller, haal een 8-tal ssr's, knoop het aan elkaar, bouw er een nuldetectie op, beetje code en hoppa een 8 voudige dimmer, daar duw je dan een of andere afstandsbediening op (IR) en klaar ben je.
Erm, X10 is toch voor netwerk over 220V
Denk dat je daar weinig mee gaat bereiken qua doel.
Was je toevallig al bij de bouwmarkt geweest? Zou me niks verbazen als de Praxis e.d. dat soort dingen gewoon in de schappen hebben liggen
En aub niet kicken binnen 24 uur
Was je toevallig al bij de bouwmarkt geweest? Zou me niks verbazen als de Praxis e.d. dat soort dingen gewoon in de schappen hebben liggen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als ik het goed begrepen heb kan je met het X10 protocol en dimmers deze allemaal aansturen en programmeren om in een bepaalde sequentie te werken. Deze heeft dan ook "voorgeprogrameerde" koppelingen. Deze signalen worden dan via het stopcontact gestuurd!The Eagle schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:20:
Erm, X10 is toch voor netwerk over 220VDenk dat je daar weinig mee gaat bereiken qua doel.
Pagina: 1