Vier beeldschermen in SLI?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Hallo, ik heb hier 4 mooie compaq V710 CRTS's en ik zou ze graag allemaal willen aansluiten op me comp (SLI-mobo en graka met 2 beeldschermuitgangen) Ik hab drie opties in gedachten:

1. Matrox Triplehead2Go met 3 CRT's op de 1e poort van de graka en de andere op de 2e poort. €200
2. Een tweede graka bijkopen (mobo heeft 2 PCI-e sloten). €100
3. Een tweede graka bijkopen en de hele zooi in SLI zetten. €100

Nu heb ik 2 vraagjes:

1. Wat levert de beste prestaties op (bij een game in 3072*768, dus over 3 beeldschermen)
2. over oplossing 3. (vier beeldschermen op SLI) zijn de meningen verdeeld, is deze setup mogelijk?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 11:23
in SLI krijg je denk ik moeilijk aan de praat, maar het kan wel. :)
Maar vergeet 't gamen op meerdere schermen maar wel.

[ Voor 28% gewijzigd door blup op 16-04-2007 18:52 ]

• Tha Ra
blup schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:51:
in SLI krijg je denk ik moeilijk aan de praat, maar het kan wel. :)
zal ik anders ff mailen met club3d?

• Tha Ra
blup schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:51:
Maar vergeet 't gamen op meerdere schermen maar wel.
Waarom, je kan toch Horizental Span aanzetten?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:57
In SLI-modus kun je geen 4 monitoren aansluiten, dat kan alleen als je 2 kaarten in non-SLI modus draait

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-07 17:02

db87

Mach 2 GT modded

Meerdere monitoren met SLI geactiveerd is niet mogelijk. (SLI dient uitgeschakeld worden)

Zie de FAQ van SLIZone.

SLI en Matrox Triplehead2Go is echter wel mogelijk, zie ook hier het bewijs met twee 780GT's in SLI.

[ Voor 35% gewijzigd door db87 op 16-04-2007 18:56 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• Tha Ra
elders op GoT stond dit:
PiweD schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:27:
bij nVidia SLI kan je gewoon 4 beeldschermen aansluiten dus je hoeft niet steeds te switchen.

• blup
  • Laatst online: 11-07 11:23
Tha Ra schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:52:
[...]

Waarom, je kan toch Horizental Span aanzetten?
tis 1 grote bug, zeker bij dat nvidia panel, zelf ook een keer bij ons in de winkel geprobeerd op 4 LCD tv's.. Tot 3 gaat het goed. 4e gaat hij soms flippen. Dan lijkt het goed te werken, maar na 'n reboot is 't verkloot..

Mischien kwam het omdat we OOK nog verschillende resoluties wilde.

[ Voor 8% gewijzigd door blup op 16-04-2007 18:55 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met SLI is het zelfs maar mogelijk om 1 monitor te gebruiken, en helaas niet meerdere.
Daarnaast zijn er maar weinig (alleen Flight Simulators volgens mij) games geschikt om op meerdere monitors te spelen.
Sowieso kun je met 1 kaart maar op 1 monitor een 3D applicatie draaien. (Tenminste, dat was altijd het geval, misschien tegenwoordig niet meer.)

[edit]
Ah, tegenwoordig kan dat dus wel. :) Niet meer geprobeerd recentelijk. :P

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-04-2007 18:56 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Tha Ra
--MeAngry-- schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:55:
Met SLI is het zelfs maar mogelijk om 1 monitor te gebruiken, en helaas niet meerdere.
Daarnaast zijn er maar weinig (alleen Flight Simulators volgens mij) games geschikt om op meerdere monitors te spelen.
Sowieso kun je met 1 kaart maar op 1 monitor een 3D applicatie draaien. (Tenminste, dat was altijd het geval, misschien tegenwoordig niet meer.)

[edit]
Ah, tegenwoordig kan dat dus wel. :) Niet meer geprobeerd recentelijk. :P
de game heeft zelf niet door dat hij op 3 monitors draait, hij denk dat hij op een Über-brede monitor draait (van 3072*768)

• Tha Ra
Er zijn wel mensen die het is gelukt volgens mij.

Verwijderd

ik denk dat je dan het beste genoegen zou moeten nemen met 3 van die beeldschermpjes...

Matrox Triplehead2Go met 3 CRT's op je primaire (dvi) poort aansluiten en er een 2e kaart bijkopen om zo nog op 3072*768 bij RELAXTE framerate te kunnen gamen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 04:34 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
--MeAngry-- schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:55:
Kijk eens naar Supreme Commander (RTS). Kan prima overweg met meerdere monitoren en het is in dit spel zelfs nuttig ook.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tha Ra
kalizec schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:58:
[...]

Kijk eens naar Supreme Commander (RTS). Kan prima overweg met meerdere monitoren en het is in dit spel zelfs nuttig ook.
En flightsimulator 2004 kan er ook vier aan.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ok, van Flight Simulator had ik het sowieso wel verwacht, maar dan heb ik nu ook weer iets bijgeleerd. ;)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Tha Ra
--MeAngry-- schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:38:
Ok, van Flight Simulator had ik het sowieso wel verwacht
FS 2002 en ouder ondersteuen het volgens mij niet.

• Tha Ra
nog een vraagje: is het mogelijk om met twee (verschillende) Nvidia kaarten (niet in sli) 4 monitors aan te sturen waarvan 3 in span mode?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over 3 monitoren spreiden kan ik hier met een nVidia kaart en een oud S3 kaartje ook, dus met twee GeForce8 kaarten die gewoon los van elkaar staan (dus geen SLi) moet dat ook wel kunnen.
Maar wat doet die vierde dan?

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 21-04-2007 15:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

misschien is de 4e een (LCD-)tv zodat die misschien het eerste scherm moet clonen?

• Tha Ra
de vierde wil ik onder de 3 andere plaatsen en gebruiken om bijvoorbeeld een mediaspeler op te zetten tijdens het gamen óf in flight simulator gebruiken om het instrumentenpaneel op te laten zien.

Verwijderd

nog steeds een span dus alleen het probleem is dat dan waarschijnlijk je taakbalk daar ook heen verdwijnt (maar dat weet ik niet zeker omdat ik nog nooit zo'n setup heb gezíen)

• Tha Ra
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:04:
nog steeds een span dus alleen het probleem is dat dan waarschijnlijk je taakbalk daar ook heen verdwijnt (maar dat weet ik niet zeker omdat ik nog nooit zo'n setup heb gezíen)
wat bedoel je daar precies mee? Dat de taakbalk zich over 3 schermen uitstrekt? Dat vind ik namelijk niet zo erg.

Verwijderd

ik bedoel als je het vierde scherm onder je andere 3 zet dat hij misschien de 4e als taakbalkscherm heeft zegmaar... maar volgens mij moet je dan wel gewoon alle 4 schermen op span zetten en dan kan je het 4e scherm onder je andere 3 zetten via beeldscherm--->instellingen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 05:02 ]

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-07 19:24
cybersteef schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:50:
Over 3 monitoren spreiden kan ik hier met een nVidia kaart en een oud S3 kaartje ook, dus met twee GeForce8 kaarten die gewoon los van elkaar staan (dus geen SLi) moet dat ook wel kunnen.
Maar wat doet die vierde dan?
Ik heb hier twee maal een 8800GTS en drie monitoren (2*20"+30").
Ik kan ze wel alle drie aansturen, maar niet spannen over alle drie de monitoren (dus echt de optie "span" gebruiken zodat je game denkt dat het maar een enkele monitor aan stuurt). De twee 20" hangen aan een 8800GTS, de 30 " aan de andere. Begrijp me goed, ik kan dus wel netjes over alle drie desktop stuff kwijt en schermpjes slepen.

Je kan wel de monitoren op een enkele video kaart in span zetten, maar daar heeft de derde dan weer weinig aan (aangezien die op een andere kaart zit).

Afhankelijk van welke resolutie je draait zou ik eens gaan kijken naar de Matrox \Tripplehead to go, heb ik zelf geen ervaring mee, maar hier kan je volgensmij wel mee wat je wilt...

ps. Supreme Commander ondersteunt maar twee apart geconfigureerde monitoren op dezelfde video kaart (werkt niet met twee video kaarten).

[ Voor 6% gewijzigd door Cergorach op 22-04-2007 12:34 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Cergorach schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:32:
[...]

Ik heb hier twee maal een 8800GTS en drie monitoren (2*20"+30").
Ik kan ze wel alle drie aansturen, maar niet spannen over alle drie de monitoren (dus echt de optie "span" gebruiken zodat je game denkt dat het maar een enkele monitor aan stuurt). De twee 20" hangen aan een 8800GTS, de 30 " aan de andere. Begrijp me goed, ik kan dus wel netjes over alle drie desktop stuff kwijt en schermpjes slepen.

Je kan wel de monitoren op een enkele video kaart in span zetten, maar daar heeft de derde dan weer weinig aan (aangezien die op een andere kaart zit).

Afhankelijk van welke resolutie je draait zou ik eens gaan kijken naar de Matrox \Tripplehead to go, heb ik zelf geen ervaring mee, maar hier kan je volgensmij wel mee wat je wilt...
Klopt, desktop-wijze gaat het prima, maar met gaming beperk je je dan tot 1 kaart waardoor je automatisch maar 2 monitoren kunt gebruiken. Ik had dat er eigenlijk bij moeten zeggen.
Aangezien jij eenzelfde setup hebt als Ra kun jij wel zeer goed mogelijke vragen beantwoorden :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• cossy nl
  • Laatst online: 14:24
Het bericht hier boven geeft mij slecht nieuws :( ben nou net met een project bezig waar we dus 2 8800 GTS kaarten gaan gebruiken om 3 of 4 beamers aan te sluiten.

Zoals al opgemerkt werd zal een game maar 1 videokaart pakken, nu moet hij van mij 3 pakken, maar dat wilt nog niet.
We hebben al een matrox 3head. werkt ook goed, maar is niet de bedoeling.
In windows zelf gaat het goed, in games gaat het vaak mis, ik gebruik dan 2 schermen in spanmode, maar vaak crasht een spel (heb alleen stalker er op getest tot nu toe) zo gauw je hem op de
"goede" resolutie zet.
Vandaag wel getest met flight simolator X en dat werkt aardig, maar die is er specifiek voor gemaakt.
Maar dan lijkt mij dat andere directx spellen het ook moeten kunnen. Alleen ondersteunt windows dat dan weer niet dat het als 1 scherm voor een spel word weer gegeven.

Ok beetje warrig verhaal. Krijg er zelf ook een punthoofd van :S

• Tha Ra
cossy nl schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:48:
Het bericht hier boven geeft mij slecht nieuws :( ben nou net met een project bezig waar we dus 2 8800 GTS kaarten gaan gebruiken om 3 of 4 beamers aan te sluiten.

Zoals al opgemerkt werd zal een game maar 1 videokaart pakken, nu moet hij van mij 3 pakken, maar dat wilt nog niet.
We hebben al een matrox 3head. werkt ook goed, maar is niet de bedoeling.
In windows zelf gaat het goed, in games gaat het vaak mis, ik gebruik dan 2 schermen in spanmode, maar vaak crasht een spel (heb alleen stalker er op getest tot nu toe) zo gauw je hem op de
"goede" resolutie zet.
Vandaag wel getest met flight simolator X en dat werkt aardig, maar die is er specifiek voor gemaakt.
Maar dan lijkt mij dat andere directx spellen het ook moeten kunnen. Alleen ondersteunt windows dat dan weer niet dat het als 1 scherm voor een spel word weer gegeven.

Ok beetje warrig verhaal. Krijg er zelf ook een punthoofd van :S
Gamen op 3 beamers? Dan heb je wel een Über-groot beeld _/-\o_ Klinkt wel cool :P

• BCC
  • Laatst online: 17:21

BCC

1 GTS en op beide poorten dus een Tripplehead to go met daaraan 2 beamers. Duur, maar dan heb je wel wat :)

[ Voor 180% gewijzigd door BCC op 04-05-2007 13:33 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• cossy nl
  • Laatst online: 14:24
BCC schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:31:
1 GTS en op beide poorten dus een Tripplehead to go met daaraan 2 beamers. Duur, maar dan heb je wel wat :)
Ik heb al 1 triple head, maar ik wil het graag ook zonder kunnen ;) dus gewoon 3 schermen er aan en dan gamen, en dan niet alleen flight simulator x ;)
Ik ben dus op zoek naar een stukje software, of een aangepaste driver voor de 8800 die me daar dus de mogelijkheid voor geeft.
En ja anders zit er niets anders op de dan de 8800 in sli te gooien en dan de triplehead er aan.
Pagina: 1