brander weg door draadloos tobo/muis??

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Van het weekend wat meegemaakt waarvan ik zeg: HUH?

Ben benieuwd of er tweakers zijn die mij uitleg kunnen geven over het volgende:

Ik was bij een collega om het eea uit te leggen over Quickpar/AutoUnpack, hij had een film gedownload en kreeg die niet aan de praat. (voor de zekerheid had ik dezelfde film meegenomen op dvd)

Eenmaal daar bleek dat een hoop files, inclusief par2 bestanden corrupt danwel niet compleet waren, geen probleem natuurlijk ik had immers dezelfde film meegenomen.

Bleek echter zijn dvd brander niet in de lijst voor te komen, alleen zijn cd drive. Vreemd aangezien het laatje wel open en dicht ging. Ik dacht dus: wel stroomkabel maar geen ide kabel erop!

Het was al laat en hij zij: joh dat kijk ik morgen wel ff.

Krijg ik een mail met het volgende: hij had de kast open gemaakt en alles bleek aangesloten te zijn!
In het bios was de drive ook niet aanwezig....
Eenmaal de pc door laten starten bleken de batterijen van zijn draadloze tobo/muis leeg te zijn en je zal het altijd zien: geen batterijen in huis! :P

Hij dus een tobo/muis aangesloten met draad en verrek: de dvd drive weer beschikbaar! :?

Kan iemand mij uit leggen hoe dat kan? Kan een draadloze tobo/muis dat veroorzaken? (tobo/muis van Trust...)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:12

Khaine

Python liefhebber

Magic666 schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:13:
Van het weekend wat meegemaakt waarvan ik zeg: HUH?

Ben benieuwd of er tweakers zijn die mij uitleg kunnen geven over het volgende:

Ik was bij een collega om het eea uit te leggen over Quickpar/AutoUnpack, hij had een film gedownload en kreeg die niet aan de praat. (voor de zekerheid had ik dezelfde film meegenomen op dvd)

Eenmaal daar bleek dat een hoop files, inclusief par2 bestanden corrupt danwel niet compleet waren, geen probleem natuurlijk ik had immers dezelfde film meegenomen.

Bleek echter zijn dvd brander niet in de lijst voor te komen, alleen zijn cd drive. Vreemd aangezien het laatje wel open en dicht ging. Ik dacht dus: wel stroomkabel maar geen ide kabel erop!

Het was al laat en hij zij: joh dat kijk ik morgen wel ff.

Krijg ik een mail met het volgende: hij had de kast open gemaakt en alles bleek aangesloten te zijn!
In het bios was de drive ook niet aanwezig....
Eenmaal de pc door laten starten bleken de batterijen van zijn draadloze tobo/muis leeg te zijn en je zal het altijd zien: geen batterijen in huis! :P

Hij dus een tobo/muis aangesloten met draad en verrek: de dvd drive weer beschikbaar! :?

Kan iemand mij uit leggen hoe dat kan? Kan een draadloze tobo/muis dat veroorzaken? (tobo/muis van Trust...)
Of ik het kan verklaren : Nee.
Of ik het eerder heb meegemaakt: Ja

Dat was met een eerder setje draadloze muis/toetsenbord, van een ander B-merk dan trust (medion dacht ik). Mijn verklaring toen was dat beide apparaten op hetzelfde IRQ probeerder te communiceren. Als ik toen mijn muis verwijderde kreeg ik bij het rebooten weer gratis en voor niets een drive terug.

Wellicht is dat bij jouw (maat) ook het probleem. Wat je kunt proberen is om een andere draadloze combo te testen op dezelfde PC. Wellicht ook een ander merk (Logitech / Microsoft) ? Zonder te flamen, trust staat niet bekend om de klwaliteit.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
aha dus iemand die het ook eens heeft meegemaakt :)

Dat trust niet jevanhet is weet ik wel :P helaas heb ik zelf geen draadloze combo dus ik kan niet ff heen en weer rijden. Voorlopig doet alles het weer met een "normale" combo. Maar vreemd blijft het dus wel...