Nu de prijzen lekker laag zijn wil ik mezelf een nieuw systeem aanschaffen.
Ik had het volgende in gedachten, als er nog aan / opmerkingen gooi het in de groep
Processor
- Intel Core 2 Duo E6600 (2,40GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 4MB L2, Boxed)
* Ik doe niet aan overklokken, dus deze processor leek mij het beste voor zijn prijs. En als ik al een poging doe, dan zal het iig niet veel zijn
Moederbord
- Gigabyte GA-965P-DS3, P965
* Leuk bordje voor een leuke prijs.
Geheugen
- Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit
* Werkt volgens Kingston met bovenstaand moederbod.
HDD
- Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS) x 2
* dit maal 2 is lekker veel ruimte

Videokaart
- Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN800GTS⁄HTDP⁄320M
*
Behuizing
- Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
OF
- Antec NSK6000 (ATX, No PSU, Zilver⁄Zwart) + Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01) OF Antec Earthwatts 500W (ATX12V 2.2)
*
brander
Wat is verstandig ? SATA of PATA.
Mij lijkt SATA makkelijker ivm dunnere kabels.
Waarvoor word het gebruikt ?
- Windows Vista Premium ENG 64 bit
- (web)design, Photoshop CS2, Illustrator etc / HTML edit programma's
- Nieuwsgroepen (unrarren / parren en wat er nog meer bij komt kijken).
- Spelletje zo nu en dan, hoeft van mij echt niet op het allerhoogste detail. Resolutie waar ik op speel 1280 x 1024.
Vragen van ik voor jou
Over het moederbord
- Ik heb gelezen dat het moederbord kleiner is dan een normaal ATX bord, klopt dit ?http://tweakers.net/productsurvey/142060. Ook begreep ik dat er SATA problemen waren ? (kan topic niet zo snel meer terug vinden). En als laatste punt, de hoge temp van de chipset ?
Mijn kamer is met deze dagen niet echt koel
dus hoe erg is een hogere temp.
Over de videokaart
- Past die in bovenstaande kasten ? Weet dat zijn broer niet past in sommige kasten.
Over de kasten
- Persoonlijk vind ik de Antec NSK6000 een beter uitziende kast, maar als ik zou gaan voor de Sonata is de voeding dan voldoende ?
Ik las nl in de verschillende threats dat 450 watt voldoende is voor een soortgelijk als bovenstaand systeem. Zolang het maar een kwaliteits voeding is.
Aangezien ik hier een leek in ben, aub wat adviezen.
- Airflow in de kasten, met zo een mega kaart (van wat ik begreep) is het van belang dat er een goeie airflow in de kast is. Aangezien er 120 mm fan in kan lijkt het mij dat dit wel snor zit. Alleen nu zit ik in discussie met een collega dat dit met de nieuwere kaarten nog weleens issue is. De kaarten zijn zo groot dat het ongeveer de systeemkast in 2en splits (boven en onder).
Zoals het al blijkt, ik ben een leek kwa nieuwe hardware
Edit : Voor dat ik het vergeet, het is de bedoeling dat het systeempje ook uiteraard een tijdje meegaat
Ik had het volgende in gedachten, als er nog aan / opmerkingen gooi het in de groep
Processor
- Intel Core 2 Duo E6600 (2,40GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 4MB L2, Boxed)
* Ik doe niet aan overklokken, dus deze processor leek mij het beste voor zijn prijs. En als ik al een poging doe, dan zal het iig niet veel zijn
Moederbord
- Gigabyte GA-965P-DS3, P965
* Leuk bordje voor een leuke prijs.
Geheugen
- Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit
* Werkt volgens Kingston met bovenstaand moederbod.
HDD
- Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS) x 2
* dit maal 2 is lekker veel ruimte
Videokaart
- Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN800GTS⁄HTDP⁄320M
*
Behuizing
- Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
OF
- Antec NSK6000 (ATX, No PSU, Zilver⁄Zwart) + Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01) OF Antec Earthwatts 500W (ATX12V 2.2)
*
brander
Wat is verstandig ? SATA of PATA.
Mij lijkt SATA makkelijker ivm dunnere kabels.
Waarvoor word het gebruikt ?
- Windows Vista Premium ENG 64 bit
- (web)design, Photoshop CS2, Illustrator etc / HTML edit programma's
- Nieuwsgroepen (unrarren / parren en wat er nog meer bij komt kijken).
- Spelletje zo nu en dan, hoeft van mij echt niet op het allerhoogste detail. Resolutie waar ik op speel 1280 x 1024.
Vragen van ik voor jou
Over het moederbord
- Ik heb gelezen dat het moederbord kleiner is dan een normaal ATX bord, klopt dit ?http://tweakers.net/productsurvey/142060. Ook begreep ik dat er SATA problemen waren ? (kan topic niet zo snel meer terug vinden). En als laatste punt, de hoge temp van de chipset ?
Mijn kamer is met deze dagen niet echt koel
Over de videokaart
- Past die in bovenstaande kasten ? Weet dat zijn broer niet past in sommige kasten.
Over de kasten
- Persoonlijk vind ik de Antec NSK6000 een beter uitziende kast, maar als ik zou gaan voor de Sonata is de voeding dan voldoende ?
Ik las nl in de verschillende threats dat 450 watt voldoende is voor een soortgelijk als bovenstaand systeem. Zolang het maar een kwaliteits voeding is.
Aangezien ik hier een leek in ben, aub wat adviezen.
- Airflow in de kasten, met zo een mega kaart (van wat ik begreep) is het van belang dat er een goeie airflow in de kast is. Aangezien er 120 mm fan in kan lijkt het mij dat dit wel snor zit. Alleen nu zit ik in discussie met een collega dat dit met de nieuwere kaarten nog weleens issue is. De kaarten zijn zo groot dat het ongeveer de systeemkast in 2en splits (boven en onder).
Zoals het al blijkt, ik ben een leek kwa nieuwe hardware
Edit : Voor dat ik het vergeet, het is de bedoeling dat het systeempje ook uiteraard een tijdje meegaat