[XP] Computer schakelt zichzelf uit tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-03 19:59
Ik heb een vreemd probleem. De computer gaat tijdens de installatie van windows xp spontaan uit wanneer het keuze menu van installeren/repareren verschijnt. Geen foutmelding of wat dan ook. Het is een nieuwe computer waar nog geen windows op gestaan heeft.
specs:
cpu intel e4300
mb abit Fatal1ty F-I90HD
mem Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB
PSU thermaltake toughpower 700w
video (nog) onboard
hd seagate 320gb

Heb al andere hd erin gehad maar zelfde probleem.
Probeer nog ff ander geheugen, in andere computer geen problemen met geheugen dus niet stuk.

Iemand een idee wat het kan zijn?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check ff of de koeler wel goed zit. Lijkt op hitte-probleem, waarna het mainboard zichzelf een power-off geeft.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

- andere/originele cd proberen
- cooler cpu en/of gpu checken
- die ene keuze met dat raid gewauwel en dan alsnog voor default kiezen (dus bewust)
- zit er geen halve install op die hdd? daar wil hij ook nog wel eens over borken in het begin

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Mr.SiniSter
het is niet het geheugen, met andere stripjes precies het zelfde. vreemde is dat het altijd op zelfde moment is. Net na het scherm met keuze installeren of repareren. Al meerdere XP cds gebruikt. Ga maar eens opnieuw opbouwen. zie dat cpu cooler (nt06 silverstone) moederbord krom trekt door de grote soldeerpunten aan de onderzijde, wellicht dat de koeler er niet goed op zit. Anders wellicht bord gaar.

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 09:16
Wellicht licht het aan de bios. De bios van het Fatal1ty F-I90HD board is nog redelijk onvolwassen en schijnt problemen te hebben met de voltages van ram. Voor meer info zie:

http://forums.anandtech.c...catid=29&threadid=2013135

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
als je het menu installeren/REPAREREN krijgt. Dan betekent dat toch dat er al iets op heeft gestaan? Zo ja, dan zou ik gewoon een echte format doen, en dan opnieuw proberen.

• Mr.SiniSter
Ik zal de bios eens updaten. Opnieuw opbouwen heeft niets geholpen.

• Mr.SiniSter
kwam deze op anandtech tegen:

ive tested 2 of these F*** F-I90HD and both of them suffer the same problem:
They cant install/load OS with whatever USB device plugged in. Even usb mices..

Zal ik de muis ed er maar eens uittrekken :|
Vaag probleem

Verwijderd

Mr.SiniSter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:59:
kwam deze op anandtech tegen:

ive tested 2 of these F*** F-I90HD and both of them suffer the same problem:
They cant install/load OS with whatever USB device plugged in. Even usb mices..

Zal ik de muis ed er maar eens uittrekken :|
Vaag probleem
Ja probeer eens al je USB dingen eruit te trekken. Bij mij starte mijn pc eerst niet op omdat ik een USB stick erin had zitten. Had blijkbaar iets aan staan in BIOS. Kun je ook je opstartvolgorde bekijken en USB uitschakkelen(USB werkt dan wel gewoon in windows maar pc probeert niet van USB op te starten)

Daarnaast viel mijn pc steeds uit bij het formateren (voor de installatie van XP) van een partitie. Dit was een hitte probleem. Dus probeer eens met openkast en controleer de koeler nog maar eens goed.

Anders met openkast en een windmolen erop zetten (die dinge die je in je kamer kunt zetten en koele lucht blazen.)

Verwijderd

Even je titel wat netter gemaakt :)

• Mr.SiniSter
USB is het niet :'(

• Mr.SiniSter
ahum was nogal simpel geval, shutdown on cpu fan failure stond nog aan en geen fan er op aangesloten 8)7, nu geen enkel probleem meer.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

oef... gevalletje doh!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mr.SiniSter schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:35:
ahum was nogal simpel geval, shutdown on cpu fan failure stond nog aan en geen fan er op aangesloten 8)7, nu geen enkel probleem meer.
Wees blij 8)7 Voor hetzelfde geldt as je cpu naar zijn mallemoer ;)
Pagina: 1