Toon posts:

mp3gain en krakende mp3-tjes herstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd een hele collectie (20 GB) aan mp3-tjes een dagje aan MP3gain gehangen om het geluid te effenen en nu denk ik bij sommige mp3's kraakjes te horen die er eerst niet waren. Kan dat uberhaupt gebeuren bij MP3gain en is dat te herstellen? Hoe kan ik het beste het probleem oplossen? Ik wil niet alle 5.000 nummers stuk voor stuk kritisch afluisteren.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon je back-up terugzetten.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

'T is met een beetje zoekwerk gewoon te vinden. De mp3gain FAQ zegt er het een en ander over, en als je dan effe zoekt met google op "mp3gain undo", dan is meteen de eerste hit raak.

Er is gewoon een undo functie in mp3 gain, bruikbaar via de /u command line parameter.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:36:
'T is met een beetje zoekwerk gewoon te vinden. De mp3gain FAQ zegt er het een en ander over, en als je dan effe zoekt met google op "mp3gain undo", dan is meteen de eerste hit raak.

Er is gewoon een undo functie in mp3 gain, bruikbaar via de /u command line parameter.
Thnx, maar wat ik me afvroeg is kan dat gebeuren dat MP3gain er dus verkeerde data bij schrijft?
Palomar schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:29:
Gewoon je back-up terugzetten.
Ha ha, back-up. Wat is dat? :)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Wat bedoel je met het "geluid te effenen"? Doet eerder kwaad dan goed volgens mij. :X

Verwijderd

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:19:
Wat bedoel je met het "geluid te effenen"? Doet eerder kwaad dan goed volgens mij. :X
ik bedoelde "gainen" zodat alles op het zelfde geluidsniveau zit. Maar kan MP3gain mijn MP3's 'verneuken' of is het psychisch dat ik nummers wat meer vind 'kraken'?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:38

Sharky

Skamn Dippy!

wellicht wat off-topic maar ik vind dat soort dingen doodeng, je eindigt met je hele muziekcollectie die niet hoort zoals ie hoort te klinken en met een beetje pech zijn de resultaten niet meer terug te draaien (en hoor je bijvoorbeeld kraken/tikken)
Als ik een feestje ofzo heb gebruik ik gewoon een limiter plug-in voor Winamp, net zo makkelijk en niet destructief.

This too shall pass

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:39:
ik bedoelde "gainen" zodat alles op het zelfde geluidsniveau zit. Maar kan MP3gain mijn MP3's 'verneuken' of is het psychisch dat ik nummers wat meer vind 'kraken'?
Als mp3gain de gain teveel omhoog draait, dan gaat het gewoon clippen en uiteindelijk ook kraken. Zo simpel is dat.

Dus snel de undo erover, en gewoon laten zoals het was :)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:39:
[...]
Verandert mp3gain dan ook de dynamiek? Ik ben gewoon erg wantrouwig over iedere volume verandering en de algoritmes die erachter zitten..... :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:06:
Verandert mp3gain dan ook de dynamiek? Ik ben gewoon erg wantrouwig over iedere volume verandering en de algoritmes die erachter zitten..... :)
Nee, dat doet het niet. En precies daar zit ook net het probleem. Als je liedjes hebt die heel hard zijn, dan gaat mp3 gain de liedjes met veel dynamiek flink versterker, waardoor deze dus ook snel gaan clippen, veel minder snel dan de nummers die al hard zijn.

Pagina: 1