Ik vraag me af of je die mooie geest-uit-fles-animatie kan versnellen? Mac OS X ziet er natuurlijk wel leuk uit zo, maar ik heb het minimaliseren van vensters op glijdende schaal moeten zetten, gewoon omdat dat andere net iets te traag ging. Ik heb SheetSpeed al geïnstalleerd om die dialoogvelletjes sneller te laten verschijnen, en dat werkt erg goed zo - ik vermoed dat er ook zoiets voor mijn probleem bestaat? Ik ken niets van de Terminal, maar een goede lijn wil ik wel zonder morren proberen.
Ik minimaliseer eigenlijk nooit... ik 'hide/verberg' altijd met CMD+H
dan komen de vensters ook weer tevoorschijn bij CMD+TAB
Bij mij gaat trouwens niet eens zo traag eigenlijk...
dan komen de vensters ook weer tevoorschijn bij CMD+TAB
Bij mij gaat trouwens niet eens zo traag eigenlijk...
[ Voor 5% gewijzigd door kaassouffle op 16-04-2007 16:07 ]
Even verduidelijken: het gaat niet traag omdat mijn Mac het niet zo goed kan uitrekenen, maar omdat Apple een beetje met het effect wil pochen. Die Appel+H is een goede tip, maar ik hou wel van die visuele hint die me duidelijk maakt dat het venster in de Dock zit.
Verwijderd
Ik geloof dat je het effect kan versnellen met OnyX. Je kunt dan ook nog een 3e optie selecteren om te minimaliseren.
Versnellen zie ik niet zo meteen, en die stofzuiger lijkt ook niet zoveel watt te herbergen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 17:03 ]
Doe eens ctrl+shift ingedrukt houden terwijl je dubbelklikt op een titel? Dat kan wel.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:57:
Ik vraag me af of je die mooie geest-uit-fles-animatie kan versnellen?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dat geldt gewoon voor shift, ctrl doet niks. Werkt overigens ook in combinatie met de exposé effecten.burne schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:53:
[...]
Doe eens ctrl+shift ingedrukt houden terwijl je dubbelklikt op een titel? Dat kan wel.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb de titel wat aangepast zodat het wat minder cryptisch is
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
shift, shift-ctrl en shift-alt-ctrl geven 3 verschillende snelheden.breinonline schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:57:
Dat geldt gewoon voor shift, ctrl doet niks. Werkt overigens ook in combinatie met de exposé effecten.
In Windows kan je het wel uitschakelen hoor... eigenschappen van Systeem > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen
We are shaping the future
't gaat niet over windows mensen.. OSX heeft nog geen MS window manager as far as i know
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
http://osxdaily.com/2007/...nimize-effect-in-mac-os-x
Ik gebruik de bovenste optie . .
EDIT:
For the change to take effect, you need to restart the dock. You can either do this by restarting your computer, or by opening the Activity Monitor application (should be in Applications > Utilities), finding the Dock application, and forcing it to quit. Once it quits, it will restart automatically.
Ik gebruik de bovenste optie . .
EDIT:
For the change to take effect, you need to restart the dock. You can either do this by restarting your computer, or by opening the Activity Monitor application (should be in Applications > Utilities), finding the Dock application, and forcing it to quit. Once it quits, it will restart automatically.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 18:31 ]
Om precies te zijn, shift maakt 't een flink stuk trager (ongeveer 5 a 6x), shift-ctrl maakt 't twee keer zo traag als met shift, en shift-alt-ctrl doet niets anders dan shift-ctrl qua snelheid maar doet vanwege de toevoeging van alt alle windows van de app.burne schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:13:
[...]
shift, shift-ctrl en shift-alt-ctrl geven 3 verschillende snelheden.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
CTRL = LangzaamCyBeR schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:34:
[...]
Om precies te zijn, shift maakt 't een flink stuk trager (ongeveer 5 a 6x), shift-ctrl maakt 't twee keer zo traag als met shift, en shift-alt-ctrl doet niets anders dan shift-ctrl qua snelheid maar doet vanwege de toevoeging van alt alle windows van de app.
Shift = Erg langzaam
CTRL + Shift = Belachelijk langzaam
Dat zuigeffect vind ik nog wel te pruimen, maar aangezien je de snelheid van alle minimalisaties (én ook Dashboard, en zo - druk shift en F12 maar eens samen in) kan beïnvloeden, moet er toch ergens een variabele zijn die je op één of andere manier kan wijzigen? Als die dialoogvelletjes dat hebben (SheetSpeed indachtig)...
Versnellen?
Sneller dan de 1 seconde van nu?
Sneller dan de 1 seconde van nu?
Hier geven ze alle 3 dezelfde snelheid, ik zie dus geen enkel verschil tussen die toetscombinaties. Het enige verschil wat ik merk is met of zonder shift: zonder shift is snel, met is langzaam.burne schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:13:
[...]
shift, shift-ctrl en shift-alt-ctrl geven 3 verschillende snelheden.
Buiten dat...het ging hier om het versnellen van het effect, niet om het langzamer maken van het effect. Precies het omgekeerde dus.
Dat heb ik dus niet kunnen vinden. 'Scale' is iets sneller dan 'genie' en 'off' is helemaal snel, maar meer smaken lijken we niet te hebben..ppl schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:38:
het ging hier om het versnellen van het effect
Verwijderd
Jawelburne schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:55:
[...]
Dat heb ik dus niet kunnen vinden. 'Scale' is iets sneller dan 'genie' en 'off' is helemaal snel, maar meer smaken lijken we niet te hebben..
Suck effect (hidden from users)
http://osxdaily.com/2007/...imize-effect-in-mac-os-x/
da's vast de 'stofzuiger' uit Onyx... die is al voorbijgekomen..
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:41:
Versnellen zie ik niet zo meteen, en die stofzuiger lijkt ook niet zoveel watt te herbergen
[ Voor 61% gewijzigd door kaassouffle op 17-04-2007 10:11 ]
Waar zijn hier de BSD- annex Terminalfreaks?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 14:37 ]
Als het bij mij sneller zou gaan als nu, dus de standaard snelheid, zou er geen visuele hint meer zijn...Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:10:
Even verduidelijken: het gaat niet traag omdat mijn Mac het niet zo goed kan uitrekenen, maar omdat Apple een beetje met het effect wil pochen. Die Appel+H is een goede tip, maar ik hou wel van die visuele hint die me duidelijk maakt dat het venster in de Dock zit.
Langer dan een halve seconde duurt het zeker niet!
Welk systeem gebruik je? Hier 10.4.9 op een G4 (iMac en PB)
ik zie wel 3 snelheden met ctrl, shift en shift-ctrl.... (macbook pro 2,33)
Verwijderd
ik kan me niet voorstellen dat er problemen van komen als de balk iets minder snel naar boven gaat of niet...
als je zelf je muis al op de goede plek zet... en je weet een beetje waar je moet klikken, heb je die snelheid er naar mijn inzicht ook alweer uit...
op mijn laatste osx versie van Tiger op de macbook geen enkel probleem mee...
misschien dat iemand anders wel nog weet of er voor de "dock" onderin ook andere animatie's te verkrijgen zijn?
als je zelf je muis al op de goede plek zet... en je weet een beetje waar je moet klikken, heb je die snelheid er naar mijn inzicht ook alweer uit...
op mijn laatste osx versie van Tiger op de macbook geen enkel probleem mee...
misschien dat iemand anders wel nog weet of er voor de "dock" onderin ook andere animatie's te verkrijgen zijn?
'scale', 'suck' en 'genie', voor zover ik weet.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:58:
Ik heb een MacBook Core Duo, 2 GHz, 2 GB RAM-geheugen - OS X 10.4.9, ook. Nogmaals: ik vind het te traag, en dat is subjectief. Problemen komen er niet van. Ik neem aan dat er niet echt een oplossing voor is, dan. *Murmelt*Afdak schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:47:
[...]
Als het bij mij sneller zou gaan als nu, dus de standaard snelheid, zou er geen visuele hint meer zijn...
Langer dan een halve seconde duurt het zeker niet!
Welk systeem gebruik je? Hier 10.4.9 op een G4 (iMac en PB)
Verwijderd
haha ja dat denk ik ook dan 
helaas pindakaas in dit geval
misschien komen er later nog reacties... als ik wat tegen kome zal ik het ook laten horen! lang leve de PM
helaas pindakaas in dit geval
misschien komen er later nog reacties... als ik wat tegen kome zal ik het ook laten horen! lang leve de PM
macosxhints.com al doorzocht eigenlijk?
Verwijderd
Is het te traag in "een fout" of is het te traag als je eigen mening?Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:43:
[...]
Ik heb een MacBook Core Duo, 2 GHz, 2 GB RAM-geheugen - OS X 10.4.9, ook. Nogmaals: ik vind het te traag, en dat is subjectief. Problemen komen er niet van. Ik neem aan dat er niet echt een oplossing voor is, dan. *Murmelt*
Verwijderd
Maar het is ook vragen naar een functie die beetje overbodig is, danwel zijn er andere mogelijkheden het proces (van 1 seconde) te versnellen/veranderen. Ik zie het probleem niet echt.
Tuurlijk, zou leuk zijn om via terminal in te kunnen toetsen om 'geest uit fles effect' aan te passen naar kortere vertragingstijd, maar volgens mij zie je het effect dan ook niet meer...
Tuurlijk, zou leuk zijn om via terminal in te kunnen toetsen om 'geest uit fles effect' aan te passen naar kortere vertragingstijd, maar volgens mij zie je het effect dan ook niet meer...
Verwijderd
Indien het je niet aanstaat (als in te langzaam) is er ook een functie off, zoals al eerder in dit topic te lezen was
En de topicstarter heeft ook al aangegeven dat dat wat hem betreft geen optie is, omdat hij de visuele feedback wel op prijs stelt, maar simpelweg te traag vindt. Ik zou een aantal mensen in dit topic willen vragen om toch wat beter te lezen voor ze reageren. Zo onduidelijk is het allemaal niet.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 08:24:
Indien het je niet aanstaat (als in te langzaam) is er ook een functie off, zoals al eerder in dit topic te lezen was
Zelf vind ik het Genie effect niet te traag, maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet te tweaken is
Je zou eigenlijk meer willen weten over de mineffect property en consorten in com.apple.dock.plist denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door dawuss op 18-04-2007 09:23 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Pagina: 1