Toon posts:

Wachtwoord bij openen netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraagje.
Als ik mijn laptop (windows Xp Home edition) op het netwerk bij ons bedrijf aansluit en ik pas de werkgroepnaam aan kan ik gewoon netwerkverbindingen etc maken. Dit werkt verder goed.
Echter als ik de laptop opnieuw opstart vraagt hij bij het verbinding maken met een netwerkschijf gelijk weer om een wachtwoord en gebruikersnaam. Als ik deze dan invoer werkt het wel weer gewoon goed. Het is nogalk vervelend als je dit vaak moet doen. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Anderen met laptops (ook xp home) hebben hier geen last van hoe kan dit en hoe is het te verhelpen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
Je moet er voor zorgen dat de login die je gebruikt op jouw XP, gekend is op de server waarop je wilt connecteren.
Maw, log je op jouw pc in als nielsbonte met een paswoord, moet je op die server eenzelfde login en paswoord hebben.
Maar hebben jullie op dat bedrijf geen domein?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Omdat het by design is dat XP Home geen share-cache onthoud. Wat je wel kan doen, is een batchfile maken waarin je de mapping naar de desbetreffende share maakt; voorzien van username/password.

[ Voor 8% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 16-04-2007 15:38 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Vergelijkbaar topic hierover, heb ik ook een aantal tips in gepost die werken, ongeacht of het XPhome is of niet.

Netwerkschijf

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 15:37 ]

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 14:18
maak een network mapping aan in de command prompt

commando: net use x: \\server\foldernaam /user:workgroup\usernaam /savecred

zoiets denk ik zo vlug uit het hoofd

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:36:
Je moet er voor zorgen dat de login die je gebruikt op jouw XP, gekend is op de server waarop je wilt connecteren.
Maw, log je op jouw pc in als nielsbonte met een paswoord, moet je op die server eenzelfde login en paswoord hebben.
Maar hebben jullie op dat bedrijf geen domein?
Hebben wel een domein maar met Xp home kun je niet aanmelden op een domein.
Optie zit allee in de prof versie toch

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 14:18
mistercash schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:37:
maak een network mapping aan in de command prompt

commando: net use x: \\server\foldernaam /user:workgroup\usernaam /savecred

zoiets denk ik zo vlug uit het hoofd
Hierbij zal hij uw wachtwoord vragen, wat hij dan zal onthouden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat het aanmaken van zo'n network mapping precies, is dit eenvoudig te realiseren?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
Gewoon het commande van mistercrash gebruiken.
Je moet dan natuurlijk wel de servernaam en de share weten. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok en die gewoon als link in een snelkoppeling gebruiken en in het opstartmenu plaatsen neem ik aan?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:59:
ok en die gewoon als link in een snelkoppeling gebruiken en in het opstartmenu plaatsen neem ik aan?
Nee, ja. Kom nou, gewoon doen wat je al voorstelde ipv je aan je handje naar de oplossing laten leiden :z

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1