Antec SmartPower 2.0 450Watt inc GF6600GT niet genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoi,

Ik heb hier al een tijdje een systeem staan met de volgende specificaties:

AMD Athlon 64 3500+ (s939)
MSI K8T Neo2-F
1gb TwinMos PC3200
1x 120gb Maxtor SATA hd
Club3d GeForce 6600gt 128MB
Standaart Enlight voeding (350W)

En laatst heb ik er een extra hardeschijf bijin geplaatst, en omdat ik dacht dat de voeding dat niet zou trekken heb ik er een nieuwe voeding in gezet: Antec Smartpower 2.0 450Watt.
Als ik nu een game ga spelen (Trackmania Nations of F.E.A.R) dan krij gik de melding dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt en dat het spel afgesloten word. Nu lijkt mij toch dat de voeding hiervoor ruim voldoende is. Vooral omdat de Enlight voeding het allemaal nog keurig trok en volgens mij een hardeschijf niet 100+ watt trekt.

Nu is mijn vraag, wat denken jullie dat het probleem is?
Volgens SallandAutomatisering.nl is het onmogelijk de voeding, en ze bieden aan om mijn videokaart te testen. Die videokaart werkte en werkt ook gewoon in een ander systeem en dus twijfel ik een beetje.

Wat zeggen jullie ervan?

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Heel basic misschien, maar heb je überhaupt je molex aansluiting op je videokaart voorzien met een kabeltje van je voeding?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• HomegrownBGP
  • Niet online
jazeker, en ik heb meerdere rails geprobeert, maar steeds hetzelfde resultaat.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
Stop je oude voeding er weer eens in? 350 watt is heus genoeg voor dat systeempje.

http://specs.tweak.to/16567

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

En alle kabels zijn op het moederbord aangesloten? 24 pins EN 4 pins? Eventueel de molex op het moederbord (niet graka).

Yes, but no.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Alle kabels zijn aangesloten, en de voeding kan ik niet meer terugplaatsen aangezien ik zo een hele rits systemen hier door heb geschakeld met een nieuwe voeding..

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Het ligt in elk geval niet aan een tekort aan vermogen. Zowel 350 als 450 Watt is ruim voldoende voor dit systeem. De oorzaak moet liggen in de aansluitingen tussen moederbord, voeding en videokaart, of misschien heeft de voeding een productiefout. Ik zou zeggen, pak de handleiding er toch nog eens bij en controlleer alles nog even.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kun jij onmogelijk beweren tenzij je precies weet wat voor amperage zijn voeding aankan... Niet alleen de hoeveelheid Watt is belangrijk you know...

Ik zou zeggen dat het wel eens krap kan worden, niet qua wattage maar meer de belasting op je 12V rails...

Mijn huidige systeem met 4 harddisks, 2 optische drives trok het ook niet meer en ik heb een 480 Antec voeding... Ik heb er een normale optische drive uit moeten trekken omdat mijn nieuwe lite-on brander kennelijk net de druppel was.

Ik heb er constant een energy monitor tussen zitten en de belasting komt nooit boven de 320W uit maar hij trok het niet meer. Geen problemen meer nadat ik er dus 1 drive uit had gemikt.

Ik sta dus echt niet raar te kijken ale een no-quality voedinkje van 350W het niet trekt.

Het kan natuurlijk zijn dat je voeding gewoon defect is. Verder kun je natuurlijk makkelijk zelf je videokaart testen, daar hoef je hun geen geld voor te geven... Gewoon alles lostrekken wat niet nodig is...
skelleniels schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:24:
Stop je oude voeding er weer eens in? 350 watt is heus genoeg voor dat systeempje.

[ Voor 57% gewijzigd door Darth Malak op 17-04-2007 11:27 ]

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik gooi de videokaart wel een keer over naar een systeem hier, en anders ben ik toch echt bang dat het wel aan de voeding ligt. Ik zal het ook nog eens met 1 harddisk proberen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is volgens mij de voeding. Ik heb een 380w versie Smartpower van Antec. Ik heb namelijk ook problemen met mijn x600 All in One icm 2 gb (2x1gb), P4 D 920, Gigabyte mb 8i945,3x200 gb hd. Het systeem wordt langzaam en crasht regelmatig. Als ik een Mtek 500w in zet dan is het geen probleem meer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1