Toon posts:

[Medion] gecrashte laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ex-vriendin is met haar laptop bij mij aan komen lopen, het ding doet het niet meer. :z

Ik heb haar gezegd dat ik er wel naar zou kijken, maar bij nader inzien weet ik niet zo goed wat er mee moet. Ik weet dat ik hem weer werkende kan krijgen door hem te formateren, maar ik weet niet hoe ik haar documenten kan redden.

Het probleem is dat ik niet in windows kan komen, ook niet in veilige modus oid. Hij boot normaal, komt tot het laad schermpje van WinXP, maar daarna zie je in een flits een BSOD en start de laptop gelijk weer opnieuw op.

Ik weet dus niet echt wat ik moet beginnen, hoe krijg ik haar laptop weer werkende zonder haar documenten te verliezen?

De laptop is (volgens mij) een Medion MD41300; zo'n lomp bakbeest met een p4.. _/-\o_

thnx!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06

DizzyWeb

Ondertiteld

Repair installatie van XP doen?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 08:52

TommyGun

Stik er maar in!

Even met een Linux live CD booten en de data op een USB schijf ofzo zetten?

Knoppix bijvoorbeeld

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
DizzyWeb schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:06:
Repair installatie van XP doen?
Ben ik dan niet alles kwijt? Het is idd wel windows dat naar de tering is, wat dat betreft zou zo'n repair installatie miss wel werke ja..
TommyGun schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:07:
Even met een Linux live CD booten en de data op een USB schijf ofzo zetten?

Knoppix bijvoorbeeld
Zou kunne, ben alleen niet zon held met linux, dus als er andere oplossingen zijn... :P

Suggesties zijn nog steeds welkom:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 16:40 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:39:
[..]

Zou kunne, ben alleen niet zon held met linux, dus als er andere oplossingen zijn... :P

Suggesties zijn nog steeds welkom:)
Als je ubuntu pakt start de laptop waarschijnlijk gewoon op van het cd-tje en kun je gewoon vanuit een gebruiksvriendelijke interface je documenten op een usb-ding zetten of branden of wat je er mee wil doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:39:
[...]

Ben ik dan niet alles kwijt? Het is idd wel windows dat naar de tering is, wat dat betreft zou zo'n repair installatie miss wel werke ja..
Ligt eraan welke repair optie je kiest.
Bij de windows install krijg je eerst een scherm of je wilt repareren (daarmee krijg je een dosprompt).
Dus kies een instal. Het scherm wat je dan krijgt heeft weer een reparatie optie. En deze repareert wel. Zorg erwel voor dat je de juiste cd gebruikt (wat oem en taal betreft).
Krijg je in het tweede keuze menu geen repair optie.. ga dan niet verder want dan krijg je de data nooit meer terug.

Beste optie is dus, met een linux live cd booten en kijken of je via een usb stick of usb hd de data kan redden. Daarna een repair draaien (gaat dat mis heb je altijd de data nog).

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:43
Anders pak je MiniPE (van Digiwiz bijvoorbeeld) Bootable Windows vanaf een CDtje... (Google maar even op MiniPE of BartPE en je vind genoeg)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:16
Of kijken naar zo'n USB 2,5" HDD kastje, daar de HDD in doen, en dan de documenten kopieren. En daarna een nieuwe Windows installeren.

Verwijderd

Of je koopt zo'n kabeltje van laptopschijf naar IDE kost paar euro, en dan stop je de HDD in je eigen PC, kopieer je de bestanden naar je eigen HDD install je windows opnieuw, en plaats je de bestanden via netwerk weer terug.

Verwijderd

of je installeerd windows er gewoon overheen :>

(dus niet formateren @ windows installatie)

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Je kan ook de hardeschijf uit de laptop halen even een adapter er op zetten zodat je hem via IDE op een gewone computer kan uitlezen.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 03:52
je zou evt. met paritionmagic boot cd een partitie kunnen maken daar windows xp op gooien en booten, heb je daarna alle bestanden van de hdd geplukt, formateer je de zooi nogmaals en heb je een nieuwe frisse partitie :)

Verwijderd

je zou het moet een Windows lice cd doen zo doe ik het ook altijd dan kan je overal bij het is gewoon een windows versie maar dan op een cdtje:)

z'n cdtje kan je maken met Bart's Preinstalled Environment

Download: http://www.vnunet.com/vnunet/downloads/2172421/bart-pe

ik zou zeggen veel succes:)

Getting started

This page will help you create your very first BartPE CD. It assumes that you are using Windows XP.

1. Make sure that your system has about 500MB of free disk space!

2. Download the latest PE Builder version (self-installing package) and install it.

3. Start PE Builder (pebuilder.exe). When you start PE Builder for the first time it will ask if you agree with the license agreement.

4. Now PE Builder will ask to search for windows installation files. If you don't have your windows XP setup/installation files on your system you must insert the original Microsoft Windows XP installation/setup CD at this point.
The files you have at c:\windows are not installation files. They are your already installed files!
Click "yes" to start searching. PE Builder will now search all fixed- and CD-Rom drives for Windows installation files. This will take some time. When more than one valid location is found, a dialog will appear where you can select which location you want to use.

5. At the main PE Builder dialog, select the "Burn to CD/DVD" option. When you are using an erasable medium, make sure that the "AutoErase RW" option is enabled. The "burn using" option should be set to "StarBurn". Select your CD writer device from the Device list.

6. Hit the "build" button. PE Builder will now ask you to create a BartPE directory, answer with "yes".

7. The license for your Microsoft Windows XP product is shown. Read it and agree to it to continue.

8. PE Builder will now start building BartPE. This will take a few minutes.
You will see a lot of files getting copied and/or decompressed, the ISO image build and the data recorded to your CD/DVD writer.
If the data verify was correct and there where no errors reported you can boot the CD/DVD!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan! dankjewel :) Ik zal me best doen.. O+

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 08:26
Mijn oom heeft deze laptop ook, de garantie is inmiddels voorbij, maar zijn laptop is twee keer in drie jaar terug geweest naar medion, beide keren was de hdd defect. Zonder echt een aanwijzebare reden.

Met hitachi drive fitnesstest kan je uitsluiten of je hdd defect is of niet. Iso downloaden, branden met nero en de laptop ermee opstarten. ( ingeval je t niet wist).
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

Defect? Garantie of een andere hdd aanschaffen.
Pagina: 1