Toon posts:

Geen internet - verkeerd ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 3.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb echt vanalles geprobeerd, maar ik krijg op een laptop maar geen internetverbinding. Ik weet waar het min of meer aan ligt en dat is dat de laptop een verkeerd ip-adres verkrijgt. Ik krijg dit ip-adres echter op geen enkele manier veranderd. De laptop zit aangesloten op een router, welke automatisch een ip-adres uitdeelt. Op de laptop staan de instelling ook zo dat deze automatisch een ip-adres ontvangt. De instellingen op de laptop zijn zelfs precies hetzelfde als op mijn desktop PC.

Dit heb ik al geprobeerd:
- De netwerkadapter verwijderen en opnieuw installeren;
- Het ip-adres herstellen (dit geeft direct de melding dat het vernieuwen van het ip-adres is mislukt);
- Voor zover het lukt de laptop controleren op Spyware: vrijwel niets aan de hand;
- hosts-files controleren op vreemde ip-adressen: helemaal schoon;

Weet iemand nog andere dingen waar ik naar moet kijken om dit probleem te kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 08:33
Je geeft aan dat je laptop een verkeerd IP adres krijgt.

Wat is het IP adres wat je zou verwachten en wat is het IP adres dat je laptop krijgt dan?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02 07:26
Heb je al geprobeerd om een vast ip adres te geven?
en je desktop pc hangt aan dezelfde router?

Het is een uniek ip adres? dus geen dubbele?

Wat voor netwerk apparatuur gebruik je momenteel? bv meerdere routers?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Welk ip krijg je?
Misschien heb je ooit eens een mac-filter aangezet?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht een ip-adres in de range 192.168.1.100 tot 192.168.1.1xx.

De laptop krijgt het ip-adres 168.254.57.205 met de gateway 255.255.0.0.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook al geprobeerd een vast ip te geven, maar dit werkt ook niet. Ik vind dit echt heel vreemd, want ik ben het nog nooit eerder tegengekomen...

• hammerhead
Vermoed dat het niet 168.254.57.205 is, maar 169.254.57.205.

Weet je zeker dat de kabel goed is waarmee je hem aansluit? Kun je eens proberen met een andere kabel? (Dit aangezien je zelf aangeeft dat je verder alles opnieuw hebt geinstalleerd)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
bij het verkrijgen van een IP adres via DHCP stuurt de laptop een stel UDP pakketjes die vragen aan de computers op de hele IPrange om een IP adres. een of meer machines zullen daarop denk ik reageren, en waarschijnlijk is een daarvan dan je router.

je router heeft dan 2 mogelijkheden om dat te doen .. ofwel hij kijkt in zn tabel met mac adressen of hij de machine kent die om een IP vraagt, en geeft het IP uit wat bij dat mac adres hoort .. ofwel hij kent het mac adres nog niet, en geeft dan een nieuw adres uit zn IP pool weg.

dat adres wordt weer teruggekaatst naar de laptop, ook via UDP .. en vanaf dat moment kan de tcp-ip verbinding opgezet worden.

misschien heeft de router een verkeerd IP adres in zn tabel staan ? wat je bijvoorbeeld zou kunnen proberen is, om een IP adres hard in de laptop te zetten (dus geen DHCP te gebruiken)

en misschien betekent 'heeft geen internet' gewoon, dat de DNS service niet werkt? en dat je dan geen name resolving kunt doen maar wel internetten ?

iig iets om te proberen .. en anders adviseer ik je om de 5e huis tuin en keuken fix te proberen: reinstall van windows.

edit: 15 man hebben in de tijd dat ik aan het typen was, al een post gedaan. dat IP adres zou best wel eens het standaard IP adres kunnen zijn dat windows geeft als ie geen IP adres kan krijgen.

gebruik je een crosscable ? dat moet dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door DrClaw op 16-04-2007 14:32 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:46

Totaalgeflipt

De enige echte

Start -> Uitvoeren -> typ -> cmd [ENTER]
typ -> netsh winsock reset [ENTER]

Computer even opnieuw opstarten, werkt bijna altijd

Verwijderd

Topicstarter
De kabel moet werken, want ik heb daar laatst nog op geïnternet met een PC van een vriend van me. De laptop is niet van mezelf en bij degene waar hij van is, werkt hij thuis ook niet.

Ik heb al een keer een statisch ip-adres geprobeerd, maar ook dit werkt niet...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste ga ik even proberen. Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft aan dat de volgende opdracht niet is gevonden: winsock reset. Misschien een tiepfautje?

Verwijderd

Topicstarter
hammerhead schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:29:
Vermoed dat het niet 168.254.57.205 is, maar 169.254.57.205.

Weet je zeker dat de kabel goed is waarmee je hem aansluit? Kun je eens proberen met een andere kabel? (Dit aangezien je zelf aangeeft dat je verder alles opnieuw hebt geinstalleerd)
Dat is inderdaad het ip-adres wat de laptop krijgt. Enig idee waar dat ip-adres vandaan komt? Ik heb het ook geprobeerd met andere kabel, maar helaas zonder resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 14:37 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Windows xp?
netsh winsock reset

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel Home Edition... :P

• hammerhead
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:36:
[...]

Dat is inderdaad het ip-adres wat de laptop krijgt. Enig idee waar dat ip-adres vandaan komt?
Op het moment dat windows geen DHCP server kan vinden, zal hij automatisch een IP adres aannemen in de range 169.254.x.x Op deze manier kun je dus zonder tussenkomst van een DHCP server een klein netwerkje opzetten door meerdere computers aan elkaar te hangen. Die 169.254.x.x range is hier speciaal voor bedoeld.

--Eddie Rickenbacker

• battler
Dit is het ip adres wat je te zien krijgt, als je via dhcp geen adres juist hebt verkregen.

1: je hebt al een pc die wel internet heeft, sluit de laptop daarop aan (die kabel).
dan weetje zeker dat je het hebt getest op een werkende verbinding.

2: Check je router settings nogmaals, je zou ze hier ook kunnen posten dan kijken wij er naar.
In mijn gedachten heb je een mac adres filter, of staat je dhcp release op 1 ofzo.

3: Haal de router er tussen uit, en sluit je laptop rechtstreeks aan op het modem.

[ Voor 9% gewijzigd door battler op 16-04-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:40:
Dit is het ip adres wat je te zien krijgt, als je via dhcp geen adres juist hebt verkregen.

1: je hebt al een pc die wel internet heeft, sluit de laptop daarop aan (die kabel).
dan weetje zeker dat je het hebt getest op een werkende verbinding.

2: Check je router settings nogmaals, je zou ze hier ook kunnen posten dan kijken wij er naar.
In mijn gedachten heb je een mac adres filter, of staat je dhcp release op 1 ofzo.

3: Haal de router er tussen uit, en sluit je laptop rechtstreeks aan op het modem.
Ik heb net nog een keertje de kabel omgewisseld, maar het ip-adres blijft hetzelfde.

Ik heb geen mac-filtering aanstaan en DHCP release staat op enabled en kan 50 adressen uitdelen.

Ook op het modem behoudt de laptop zijn ip-adres...

Even tussendoor: bedankt alvast voor de hulp... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat het ergens anders aan ligt.

Ik heb alles nu handmatig ingesteld, inclusief DNS-servers, maar het werkt nog steeds niet.

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Heb je het ook al op de router proberen in te stellen. Dat de router een vast ip adres aan een bepaalde mac adres vast koppeld.

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nu net ook geprobeerd en ook dat werkt niet. Wat ik net ook al zei, ik heb al wat netwerkjes met flink wat proberen weer goed gekregen, maar hier begrijp ik de ballen van...

Ik begin echt te denken aan herinstallatie. :P

Bedankt in ieder geval voor jullie goede pogingen! :)

• battler
Ik vind zelf een herinstallatie een erg grote stap, misschien heb je de mogelijkheid om nog een client aan te sluiten?
1:Welk ip adres krijg de Desktop client?
2: Koppel die desktop af.
3: Stel het ip van wat de Desktop kreeg in (statisch dus).

wat je ook nog kan doen.
1: Bekijk het ip addres wat je router krijgt van je modem.
2: Stel dat in op je laptop.
3: Koppel het modem af
4: sluit de laptop aan op de kabel die in de router ging

[ Voor 58% gewijzigd door battler op 16-04-2007 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met een nieuwe client aansluiten? Een andere PC?

Edit - je had het al aangepast :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 15:18 ]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-03 00:06
Router Resetten?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 18:36

samo

yo/wassup

heb je je virusscanner en/of firewall al eens uitgeschakeld? Soms willen die ook wel eens dhcp requests / replies tegenhouden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• battler
Ik wou ook een router reset adviseren, maar volgens mij loop je het risico dat je alles opnieuw moet instellen. Ik weet niet of dat wel het meest handige is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Een ding wat ik HEEL zeker weet, is dat het niet aan mijn router ligt. Dat ding heeft al meerdere pc's aangesloten gehad en deze werkten allemaal zonder problemen. Er is iets mis met die laptop en wat ik niet wil is mijn eigen instellingen aanpassen voor een andermans laptop. Het is dus ook niet de bedoeling dat de laptop instellingen krijgt die werken op mijn modem of router, maar gewoon meteen werkt op het moment dat je er een kabeltje in propt.

De laptop neem van geen enkele router een ip-adres aan en daar zit het probleem volgens mij... Bij de jongen thuis hebben ze ook nog een andere pc staan die geheel zonder problemen op het internet kan; ook hier is het probleem dat de laptop geen verbinding krijgt.

Er is dus iets verkeerd aan de laptop, dat weet ik zeker, maar WAT is me geheel een raadsel...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je uberhaupt "link" op die kabel ?
Klinkt namelijk als een kabel probleem, en dat de kabel het met een andere PC wel doet, betekent niet automatisch dat die het met je laptop ook doet.
Sommige apparaten schakelen automatisch om, als je een cross-cable gebruikt ipv een straight. Andere weer niet .....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Probeer die eens aangezien je zegt dat je met het winsock commando een foutmelding krijgt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

lier

MikroTik nerd

@FF, Daar zat ik ook aan te denken.

De TS heeft een aantal zaken uitgesloten (@posters, lees ajb eens de hele post...), waardoor het aan de laptop moet liggen.

Je zou voor de zekerheid ook nog met een LiveCD (Knoppix ?) op kunnen starten en controleren of de laptop op Internet kan. Hiermee kan je eventueel nog de NIC uitsluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Sommige chipsets op NIC's willen soms niet goed met elkaar werken,
Probeer het indd eens direct op de modem

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:25:
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Probeer die eens aangezien je zegt dat je met het winsock commando een foutmelding krijgt.
Bedankt man! Dit heeft gewerkt! _/-\o_

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat was dus ook wat ik zei, 'netsh winsock reset'
maar goed, het probleem is opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:35:
Dat was dus ook wat ik zei, 'netsh winsock reset'
maar goed, het probleem is opgelost :)
Jij ook bedankt dan! ;)

Dat commando werkte niet, helaas, maar dat lag dus aan het feit dat het register of iets dergelijks corrupt was... :)

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik ben misschien heel laat met reageren, maar deze oplossing heeft ook voor mij gewerkt!
Na een avondje tobben is het toch gelukt, zeer bedankt!!

Verwijderd

Bij mij werkte het ook! super!
Pagina: 1