Toon posts:

aansluiten printer op Nortel 450-24T Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe switch gekocht. Werkt allemaal prima, alleen krijg ik mijn printer er niet op aangesloten. Alle pc's geven een keurig groen lampje op de switch waarmee wordt aangegeven dat de pc goed staat aangesloten.

Alleen als ik de printer aansluit met een netwerk kabel aan de switch krijg ik een oranje lampje. Bij mijn vorige switch werd de printer direct herkend en kon ik 'em instellen als netwerk printer, maar bij deze lukt het niet.

Het gaat om een HP Laserjet 4000.

Weet iemand hoe ik de printer moet aansluiten, en of ik hem wel direct op de switch kan aansluiten of dat ik hem eerst via een andere pc moet aansluiten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mag toch aannemen dat je zo'n ding rechtstreeks op een switch kunt hangen - dat gebeurt in bedrijfsmatige omgevingen immers ook continue :)

Check even of je toevallig een crosscable hebt gebruikt (oftewel: test je printer eens op een andere kabel :P ). Zou zomaar eens kunnen dat je oude switch automatisch crosscables detecteerde en zich daarop instelde en je nieuwe switch niet :)

Andere opties: je printer staat op een vast IP en dat vind je switch niet leuk, of de switch is een beetje fout geconfigureerd. Wellicht kun je met deze link meer:
http://www130.nortelnetwo...t=DOCUMENTATION&poid=8123
staat volgens mij alle bekende documentatie van dat ding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het indd toch even met cross cable geprobeerd, maar dan gaat er helemaal geen lampje branden.

Heb ook even de manual bekeken. Het probleem is dat ik hier niks kan vinden over printer aansluiten, nou moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn kennis van switches toch wel zeer beperkt is. Ik zal er ook hoogstwaarschijnlijk overheen gekeken hebben, maar ik weet ook niet waarop ik moet zoeken.

Er zit ook aan de voorkant van de switch een aansluiting voor extra programmeren van de switch, zoals de verkoper had gezegd, maar dat zou in mijn geval niet nodig zijn.

Weet iemand hier nog iets meer over?

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
"een aansluiting voor extra programmeren van de switch" een stevig taaltje verkooppraatje zullen we maar zeggen ;) Kijk even wat de ranges zijn van je huidige switch, en welk IP je HP de vorige keer kreeg door je HP even aan te sluiten op een computer, waarschijnlijk komen die niet overeen.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-12 06:56
wat het ook kan zijn is dat de switch op 100mb vast staat, een hp jetdirect is vaak 10mb..

dan doet hij het niet :) ff telnetten naar de switch en dat ding op auto zetten..

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zegt dat het lampje oranje/geel is. Als je daarmee het 10/100 lampje bedoelt wilt het gewoon zeggen dat je HP 10mbit verbinding heeft die goed is.

Waarschijnlijk dus gewoon je jetdirect verkeerd ingesteld.

En mocht dat niet het geval zijn, dan zou een beetje meer uitleg van je netwerk geen overbodige luxe zijn. ;)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:39:
Je zegt dat het lampje oranje/geel is. Als je daarmee het 10/100 lampje bedoelt wilt het gewoon zeggen dat je HP 10mbit verbinding heeft die goed is.

Waarschijnlijk dus gewoon je jetdirect verkeerd ingesteld.

En mocht dat niet het geval zijn, dan zou een beetje meer uitleg van je netwerk geen overbodige luxe zijn. ;)
ahhh, ok. Dat ga ik wel even uitzoeken. Alleen is wel zo dat bij de vorige switch het wel goed werkte..

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

ADSL router naar een kleine switch met crosscable en die gaat door naar de nortel waarna er 14 computers op zijn aangesloten.
De reden dat het eerst via een switch gaat en daarna pas naar de nortel is omdat de plek waar onze adsl binnenkomt te ver van de nortel afligt waardoor ik geen crosscable ernaartoe kan aanleggen.

Is het misschien toch verstandig om de switch bij de modem te zetten, aangezien de reden van het kopen van de nortel was dat we niet meer met 4 switches hoefden te werken die op elkaar aaangesloten zaten. Met 14 computers in huis wordt het internet eerst verdeeld over 3 verdiepingen, waarna het met extra switches wordt verdeeld over de verschillende computers.

edit:

Ik heb helemaal geen jet direct. (hiermee wordt een printer server bedoeld neem ik aan) De Laserjet zit direct aangesloten op de nortel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 10:09 ]

• The Dolf
  • Niet online
Waarom een crosscable? Probeer het eens met een normale kabel. Tussen mijn switches en router gebruik ik ook alleen maar straight net zoals 99% van NL.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:13:
Waarom een crosscable? Probeer het eens met een normale kabel. Tussen mijn switches en router gebruik ik ook alleen maar straight net zoals 99% van NL.
de modem die ik heb is een 1616_2p modem van SpeedXS, BBNed.

Ik heb indd nog even gekeken waarom ik ook alweer met crosscable had gewerkt, maar dat komt omdat als ik het gewoon met een normale kabel doe dan werkt de modem uberhaubt niet. Volgens de SpeedXS helpdesk moet je eerst met een crosscable werken. Omdat deze modem maar 1 uitgang heeft moest ik eerst wel naar een switch toe met een crosscable en daarna door met een gewone kabel.

Maar dit zou geen effect moeten hebben op de printer lijkt me.

Hoe kom ik achter ip-adres van mijn nortel?

• The Dolf
  • Niet online
Door hem aan te sluiten op de computer middels een DB9 (serieel) kabel.

Of door een netwerk scanner te gebruiken en zo al je apparaten die aangesloten zijn op het netwerk te zien. Als je die niet hebt dan kan je hier een proefversie van GFI LANguard scanner downloaden. Kan je meteen ook het IP van je printer zien.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:59:
Door hem aan te sluiten op de computer middels een DB9 (serieel) kabel.

Of door een netwerk scanner te gebruiken en zo al je apparaten die aangesloten zijn op het netwerk te zien. Als je die niet hebt dan kan je hier een proefversie van GFI LANguard scanner downloaden. Kan je meteen ook het IP van je printer zien.
Top!

ga het nu even proberen

Verwijderd

Topicstarter
krijg alleen pc's te zien en deze. Hier staat geen pc naam bij.
Kan ik dan aannemen dat dit dan de printer moet zijn?
De andere geeft dit aan:
172.19.3.4 UW-98D54C2B6923(WINDOWS)

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/my.php?image=netwerkfs8.jpg
screenshot van GFI LanGuard
Pagina: 1