IP zichtbaar maken van chatters in Java-Volanochatbox

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Goedemiddag medetweakers ;)

Ik weet niet of de titel van dit topic de lading dekt vandaar dat ik uit zal leggen waar het over gaat. Ik chat regelmatig met mijn vriendin op een chatbox die gebruik maakt van Java-Volanochat. Het gaat te ver om hier details te geven, maar omdat er een vermoeden is van o.a. poging tot afpersing wil ik graag weten of er een tooltje bestaat waarmee het ip-adres van chatters die op dat moment in die box staan zichtbaar wordt. Ik heb in die chatbox zelf gelezen dat er zoiets bestaat, maar ik kan het niet vinden. Vanzelfsprekend gebruik ik het puur voor preventie aangezien de zaak al in onderzoek is en ik op deze manier zelf via screenshots informatie wil aandragen bij justitie.

Indien ik naar de bescheiden mening van een admin oproep tot iets illegaals dan kan ik via pm wel meer uitleg geven en onderbouwen waarom ik hulp nodig ben ;)

Heel erg bedankt voor jullie tips alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zeer waarschijnlijk is dit niet mogelijk. Een java applet werkt niet zoals msn. Bij het applet wordt er met een server verbonden en deze wisselt de berichten onderling uit. Er is dus nooit een rechtstreekse verbinding tussen twee chatters (deze loopt altijd via de server) en er is bij de client (de chatter dus) daarom ook niks bekend over het netwerk adres van de ander.

Op de server is het allemaal wel heel duidelijk. Wil je het ip-adres achterhalen dan zul je contact op moeten nemen met de eigenaar van de chatbox vermoed ik.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Janoz schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:28:
Zeer waarschijnlijk is dit niet mogelijk. Een java applet werkt niet zoals msn. Bij het applet wordt er met een server verbonden en deze wisselt de berichten onderling uit. Er is dus nooit een rechtstreekse verbinding tussen twee chatters (deze loopt altijd via de server) en er is bij de client (de chatter dus) daarom ook niks bekend over het netwerk adres van de ander.

Op de server is het allemaal wel heel duidelijk. Wil je het ip-adres achterhalen dan zul je contact op moeten nemen met de eigenaar van de chatbox vermoed ik.
Oke, duidelijk verhaal. Dank daarvoor :) Als ik je verhaal zo volg dan hebben dus alleen de zogenaamde admins van een chatbox de mogelijkheid om ip-adressen van de aanwezige chatters te bekijken. Ik ga het via die manier proberen ;)