Ik hoop dat deze topictitel kort weergeeft wat ik wil.
Ik heb hier een Terminal Server 2003
Deze hangt aan een SBS 2003 server
Ik heb een 10 tal users die op deze server gaan inloggen en via GPO diverse zaken geset krijgen.
Ik maak momenteel gebruik van de Folder Redirection om diverse iconen / applicaties weer te geven in start menu en desktop.
Maar wat ik nu wil doen gaat MS waarschijnlijk het petje te boven.
Ik wil dat de Desktop en start menu opgebouwd wordt dmv groepslidmaatschap.
Voorbeeld:
user A is lid van Office. deze krijgt dus de office icoontjes in zijn start menu.
user B is lid van Office EN exact. Deze krijgt dus office en Exact icoontjes.
User C is lid van Adobe en Exact. Deze moet dus icoontjes van adobe en exact krijgen.
Simpel gezegd..
Nu moet ik volgens de MS methode voor elke combinatie 1 groep maken en aan de hand daarvan de folder redirection maken.. Maar zoals je snapt... heel veel combinaties mogelijk en het wordt HEL om dat te administreren.
Is er een methode die ik over het hoofd zie?
Ik hoop dat het verhaaltje duidelijk genoeg is om aan te geven waar mijn probleem zit..
Ik heb hier een Terminal Server 2003
Deze hangt aan een SBS 2003 server
Ik heb een 10 tal users die op deze server gaan inloggen en via GPO diverse zaken geset krijgen.
Ik maak momenteel gebruik van de Folder Redirection om diverse iconen / applicaties weer te geven in start menu en desktop.
Maar wat ik nu wil doen gaat MS waarschijnlijk het petje te boven.
Ik wil dat de Desktop en start menu opgebouwd wordt dmv groepslidmaatschap.
Voorbeeld:
user A is lid van Office. deze krijgt dus de office icoontjes in zijn start menu.
user B is lid van Office EN exact. Deze krijgt dus office en Exact icoontjes.
User C is lid van Adobe en Exact. Deze moet dus icoontjes van adobe en exact krijgen.
Simpel gezegd..
Nu moet ik volgens de MS methode voor elke combinatie 1 groep maken en aan de hand daarvan de folder redirection maken.. Maar zoals je snapt... heel veel combinaties mogelijk en het wordt HEL om dat te administreren.
Is er een methode die ik over het hoofd zie?
Ik hoop dat het verhaaltje duidelijk genoeg is om aan te geven waar mijn probleem zit..
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku