het wordt steeds triester

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 08:55
Ik kom hier al vanaf de tijd dat het nog World of Tweaking - poeters in je moerstaal heette. Maar die slotjes (modderators) de laatste tijd :?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/121245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

en gelijk heeft ie >:)

McVirusS bedoel ik dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het site check forum is alleen voor serieuze site checks (advies/opmerkingen over design, compatibility check). Dit lijkt meer op iemand die wat hits wil genereren en daar zijn de site checks dus niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

De reden:

"Sorry, geen sitecheck waardig"...

Ik heb ff gekeken, en het is ook niet helemaal mijn stijl... Maar ik ben er van overtuigd dat die bart er erg z'n best op heeft gedaan, en ik vind dit dan ook zeer triest.

Vind McVirusS het niet 'up to standard'..? BAM slot er op. En het heeft niets met spam te maken want ik zie het McVirusS het vaker doen.

Het lijkt bijna wel alsof het webdesign en sitecheck gerunt wordt door een 'eliteclubje' olv de grote 'god' OzBoz, Tom en McVirusS. Zeer irritant hoe daar gereageerd wordt op de 'minder-grafisch-bedeelden'. En de moderaties zijn ook erg triest... IS het van een niveau dat 'ons' nietwaardig is..? Is de vraag al eens langsgekomen..? BAM slot. In de plaats dat je de mensen helpt... Ik :r er op. (volgens mij ongeveer de eerste keer dat ik dat smiley gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zou misschien wat vriendelijker gereageerd mogen worden op de newbies, maar het Sitecheck forum is toch echt voor serieuze webdesigners. Dat heeft helemaal niets met arrogantie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Goed. Wat als een welwillende amateur zijn in elkaar geprutste site wil laten zien? Om commentaar te verkrijgen zodat hij/zij het beter kan doen?

In welk forum mag dat dan? Of mag het geheel niet?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Op dinsdag 06 februari 2001 19:15 schreef Femme het volgende:
Er zou misschien wat vriendelijker gereageerd mogen worden op de newbies, maar het Sitecheck forum is toch echt voor serieuze webdesigners. Dat heeft helemaal niets met arrogantie te maken.
Is een beginneling niet serieus bezig dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 19:52 schreef T het volgende:

[..]

Is een beginneling niet serieus bezig dan :?
Ja inderdaad zeg, ik vind het ook wat overdreven, iedereen moet het toch leren.. Beetje hulp en positieve kritiek ofzo is dan toch prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja! Beginners doen er ook moeite voor enzo...Ik kan ook haast nix, alleen maar een beetje HTML in notepad, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen moeite voor doe blablabla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het gaat er ook niet om of je er moeite voor doet. Serieus bezig zijn != serieus webdesignen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dan moet ik me aansluiten bij de topicstarter: triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik kan me wel voorstellen dat men niet zit te wachten op nog een framesetje met wat plaatjes en een lapje tekst. Als je net je eerste schilderij hebt gemaakt, dan ga je er toch ook niet mee op een tentoonstelling staan terwijl je eigenlijk zelf wel kunt bedenken dat het niet zo heel bijzonder is?
Alle respect voor welwillende nieuwelingen, maar voor een site check mag je toch wel een redelijk niveau hebben.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In het sitecheck forum kunnen webdesigners hun sites laten checken. Het heeft geen zin om brakke sites te checken aangezien iedereen een lijst met gebreken kan noemen. Dus ook degene die om de sitecheck vraagt.

Beginnende webdesigners kunnen vragen stellen in het webdesign forum. Als zij op een gegeven moment een enigzins professionele site in elkaar hebben gezet kunnen ze een sitecheck plaatsen. Het niveau van de bovenstaande sitecheck is IMO niet voldoende om al aan een sitecheck te beginnen.

Dit is in feite hetzelfde als de eindeloze newbie vragen in het programming forum van mensen die net een dag met PHP bezig en de meeste simpele vragen stellen. Probeer eerst zelf een oplossing te vinden en als dat niet lukt kun je anderen om advies vragen. In dit geval: vraag pas naar een sitecheck als je site in jouw ogen optimaal is (met de kennis en mogelijkheden die je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

Op dinsdag 06 februari 2001 20:43 schreef Jotti het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat men niet zit te wachten op nog een framesetje met wat plaatjes en een lapje tekst. Als je net je eerste schilderij hebt gemaakt, dan ga je er toch ook niet mee op een tentoonstelling staan terwijl je eigenlijk zelf wel kunt bedenken dat het niet zo heel bijzonder is?
Alle respect voor welwillende nieuwelingen, maar voor een site check mag je toch wel een redelijk niveau hebben.
De Sitecheck is toch geen showcase van 'wie maakt de vetste site' ..?

Het gaat er toch om dat mensen iets kunnen leren van iemand die er wel veel verstand van heeft..? Juist de mensen die er niet zo goed in zijn moeten de sitechecks kunnen plaatsen.
Op dinsdag 06 februari 2001 20:32 schreef Femme het volgende:
Het gaat er ook niet om of je er moeite voor doet. Serieus bezig zijn != serieus webdesignen.
Wat een bullshit zeg, als iemand nét iets minder goed is met grafische zaken, mag 'ie dan niet aan anderen vragen hoe hij (of zei) het beter kan doen..? Ookal diet iemand veel moeite..? Daar ís het toch voor..?

Ik ken een aantal échte webdesigners, die gaan hier niet sitechecks lopen plaatsen. Dit om de simpele reden dat ze gewoon GOED zijn en het niet nodig hebben om bijgestaan te worden door de tweakers. (no offence natuurlijk).

En de quote van vandaag:
Het gaat er ook niet om of je er moeite voor doet.
|:( (weer zo'n smiley wat ik eigenlijk nooit gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Misschien wás de site in de ogen van de maker zo 'optimaal' als het in zijn ogen kon.

Ik dacht dat de sitecheck ook bedoeld was om beginnelingen op weg te helpen.. Nu blijkt dat het is voor professionals die kunnen mierenneuken en muggenziften over elkaars kunstwerken!

Valt dat ff tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

Op dinsdag 06 februari 2001 20:46 schreef Femme het volgende:
In het sitecheck forum kunnen webdesigners hun sites laten checken. Het heeft geen zin om brakke sites te checken aangezien iedereen een lijst met gebreken kan noemen. Dus ook degene die om de sitecheck vraagt.

Beginnende webdesigners kunnen vragen stellen in het webdesign forum. Als zij op een gegeven moment een enigzins professionele site in elkaar hebben gezet kunnen ze een sitecheck plaatsen. Het niveau van de bovenstaande sitecheck is IMO niet voldoende om al aan een sitecheck te beginnen.

Dit is in feite hetzelfde als de eindeloze newbie vragen in het programming forum van mensen die net een dag met PHP bezig en de meeste simpele vragen stellen. Probeer eerst zelf een oplossing te vinden en als dat niet lukt kun je anderen om advies vragen. In dit geval: vraag pas naar een sitecheck als je site in jouw ogen optimaal is (met de kennis en mogelijkheden die je hebt).
Ik ben blij dat je het een beetje relativeerd, hier kan ik mij al veel meer in vinden. Ik ben het ook wel met je eens dat mensen meer moeite mogen doen zelf dingen uit te zoeken.

Maar hoe het er nu aan toe gaat in het webdesign & G. en sitecheck forum. vind ik triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het gaat er toch om dat mensen iets kunnen leren van iemand die er wel veel verstand van heeft..? Juist de mensen die er niet zo goed in zijn moeten de sitechecks kunnen plaatsen.
Ik kan me eerlijkgezegd met geen mogelijkheid voorstellen dat de mensen die superbrakke sites maken (niveau HTML2.0 in 1994) niet zelf kunnen bedenken hoe zij hun site verder kunnen verbeteren. Er zijn miljoenen betere sites op het net die je als voorbeeld kunt nemen.

Volgens mij heeft het ook weinig zin om die mensen advies te geven aangezien hun kennis van HTML waarschijnlijk nog te beperkt is om het advies daadwerkelijk in de praktijk uit te voeren.
Het gaat er ook niet om of je er moeite voor doet.

weer zo'n smiley wat ik eigenlijk nooit gebruik)
Het gaat erom of het uberhaupt mogelijk is om zinnig advies te geven over een site. Sommige sites zijn zo simpel dat dit IMO niet mogelijk is omdat er gewoon geen sprake is van 'webdesign'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik vindt het juist leuk om te zien hoe iemand zijn best heeft gedaan op een site en zo een beetje 'waardering' wil...

Dat zou ik ook tof vinden.

Ik vindt iig de manier van afsluiten niet netjes maar wat mij betreft zou ie open blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vindt het juist leuk om te zien hoe iemand zijn best heeft gedaan op een site en zo een beetje 'waardering' wil...
Ja, maar dan zit iemand al op het niveau dat er sprake is van een site met een doordachte structuur en ontwerp. In de policy van het sitecheck forum staat "kom niet met sites aan van het niveau 'HTML in 24 uur'" en dan hebben we het dus over de meest simpele recht-toe-recht aan HTML met wat font variaties en een getiled achtergrondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik kan me eerlijkgezegd met geen mogelijkheid voorstellen dat de mensen die superbrakke sites maken (niveau HTML2.0 in 1994) niet zelf kunnen bedenken hoe zij hun site verder kunnen verbeteren. Er zijn miljoenen betere sites op het net die je als voorbeeld kunt nemen.
Ik hoop dat '1994' een grapje of overstatement is. Misschien deed je toen nog niet aan Internet, maar ik kan je vertellen dat eea toen nog véél simpeler was. (frame? wasda?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Ik heb weinig meer toe te voegen aan Femme eigenlijk (beetje zwak, weet ik, maar hij heeft al duidelijk z'n mening verwoord en die deel ik). Ik wil wel m'n excuses aanbieden voor de niet zo subtiele close msg, ik zal het de volgende keer wat beschaafder houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Op dinsdag 06 februari 2001 20:32 schreef Femme het volgende:
DAt bedoele ik...maar ik zag de thread niet (prefz stonden niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Beetje laat maar ja, heb ook graag een mening. Ben het wel eens met het feit dat het niveau een beetje hooggehouden wordt. Tuurlijk kan dat soms lullig zijn voor de persoon in kwestie en moet iedereen ergens beginnen. Deel je die slotjes niet consequent uit dan denk ik dat het een bende wordt qua sitechecks met als gevolg dat de wat meer pro-designer er niet meer komt. En volgens mij zijn dat toch mensen met vaak antwoorden op vragen van dezelfde newbies in bv WD&G.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:r wat een arrogantie hier.

Iedereen is toch een keer begonnen.
Je hoeft nergens op te reageren.
Maar laat mensen die met veel moeite hun eerste site hebben gemaakt deze ook checken.

Niet iedereen heeft overal zo veel verstand van en is dus een OPPER TWEAKER / WEB-DESIGNER (doorhalen wat niet van toepassing is).

Maar om deze mensen zo te behandelen :r

Is nu alleen nog wachten op een test of je wel GOT-waardig bent voordat je op het forum mag komen cq posten.

In een woord ZIELIG :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Laatst online: 26-09 12:19

ronaz

Wishmaster

My 2 cents:

Hoe kun je dan in godsnaam groeien in je webdesign-kunsten als je de "betere" webdesigners niet eens om (al dan niet opbouwende) kritiek mag vragen?

Ik weet dat ik ontzettend zuig in webdesign en zal dus ook nooit een site posten daar. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die serieus op zoek is naar tips zijn "minderwaardige" site bij jullie op je bordje gooit.

Onthoud dat dit forum ook wordt bezocht door "mindere goden" en dat de fora zo laagdrempelig mogelijk moeten blijven.

Een lapje tekst uit de Algemene Faq:
Hou er ook rekening mee dat niet iedereen even "gifted" is.
Er lopen hier zowel professionals als newbies rond, maar zo af en toe komen we allemaal wel een probleem tegen wat we zelf niet op kunnen lossen. Hou daar rekening mee.
Site Checks; net een mooie pagina gebouwd? Vragen om sitechecks (geen spam!) kan hier. Vermeld alleen wel ff je URL in de titel en in de post zelf.
...deze nodigt uit tot posten, want je vindt je eigen site immers altijd mooi? (je heb er immers genoeg tijd en moeite ingestopt) Dan is het een harde dobber dat e.e.a. door de elite wordt geclosed en verbannen.

Ik meen me in deze te moeten aansluiten bij de topicstarter.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en er werdt pas nog gezegd dat sitechecks.nl los stond van tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:43

TwoR

Gekleurde stippen

uhm kijk eens naar de datum :)

Dit is namelijk een hele oude koe die nog uit begin 2001 stamt

[ Voor 53% gewijzigd door TwoR op 06-01-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:40
Topic kick van bijna 4 jaar :?

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54
Nee jij bent zinnig bezig :? Maak dan een TR aan en laat het lekker zakken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

* Han doet topic bookmarken...

Leuk topic voor de GoT verkiezingen 2005. Grootste kick van het jaar 2005

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:15:
en er werdt pas nog gezegd dat sitechecks.nl los stond van tweakers
Je hebt er niet over nagedacht dat je o.a. een topic van 4 jaar oud omhoogkickt en ook dat de policy aangaande bepaalde dingen wel veranderd kon zijn? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ouwe koe

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.