Toon posts:

[ie7] Postbank gebruikersnaam wordt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows Vista, mijn browser is IE7.

Het probleem is dat de gebruikersnaam van de Postbank niet wordt onthouden in IE7. Het is een hele lastige gebruikersnaam, dus die zou ik graag opgeslagen willen hebben... Een vinkje zetten bij Gebruikersnaam bewaren op deze computer helpt niet. Bij internetopties is wel ingesteld dat IE de gebruikersnamen onthoudt in de invoervelden.

Wie heeft er een oplossing voor dit "probleem", of heeft er ervaring mee?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 09:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar uit beveiligingsoverwegingen zou het best kunnen zijn dat de site van de Postbank verhinderd dat jij je account gegevens kunt opslaan. Ik zou het helemaal niet vreemd vinden. Persoonlijk sla ik nooit dergelijke account gegevens op.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Dat komt door de gebruikte HTML; in de input-velden staat het attribuut: autocomplete="off", ofwel expliciet zo door de postbank gebouwd :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 14:54
Het is bij Mijn Postbank ook mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen naar iets dat je wel kunt onthouden/snel in kunt typen. Dit is wellicht een handigere (en veiligere) optie.

edit: voor de mensen hierboven: op de login-pagina biedt de Postbank zelf gewoon een checkbox aan om je gebruikersnaam te onthouden. Dit is dus zeker wel mogelijk en werkt bij mij ook.

[ Voor 34% gewijzigd door bigben04 op 16-04-2007 10:33 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat vinkje staat gewoon bij het formulier, dus de Postbank biedt gewoon deze feature aan. Het gaat ook alleen om de gebruikersnaam, welke overigens in een cookie genaamd 'strUserID' opgeslagen hoort te worden.

edit:
wat die klok zegt dus. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 16-04-2007 10:34 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:27:
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar uit beveiligingsoverwegingen zou het best kunnen zijn dat de site van de Postbank verhinderd dat jij je account gegevens kunt opslaan. Ik zou het helemaal niet vreemd vinden. Persoonlijk sla ik nooit dergelijke account gegevens op.
Op de site mijn.postbank.nl is er de mogelijkheid om een vinkje te zetten voor: Gebruikersnaam bewaren op deze computer. Ik neem aan dat die mogelijkheid er dan ook is..... Ik wil graag de gebruikersnaam opslaan, omdat deze redelijk lastig te onthouden is...
bigben04 schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:31:
Het is bij Mijn Postbank ook mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen naar iets dat je wel kunt onthouden/snel in kunt typen. Dit is wellicht een handigere (en veiligere) optie.
Gebruikersnaam veranderen vind ik geen optie, deze mag best lastig zijn (is in mijn ogen veiliger) en het is ook geen oplossing. Gebruikersnaam moet door IE7 kunnen worden onthouden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 11:06 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Gebruikersnaam moet door IE7 kunnen worden onthouden. Dat kan IE ook wel, maar dat is dus door de Postbank expliciet uitgeschakeld en vervangen door een eigen variant (die je het wachtwoord niet laat opslaan).

[ Voor 0% gewijzigd door SKiLLa op 16-04-2007 11:21 . Reden: typo ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:21:
Gebruikersnaam moet door IE7 kunnen worden onthouden. Dat kan IE ook wel, maar dat is dus door de Postbank expliciet uitgeschakeld en vervangen door een eigen variant (die je het wachtwoord niet laat opslaan).
Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om de gebruikersnaam en niet het wachtwoord.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

IE, dus OFF => CSA

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JohnD
  • Laatst online: 16-07 19:11

JohnD

Bernd

ik heb al eens contact gehad met de postbank hierover:
Geachte meneer xxxxx,

De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.

Vervelend dat u problemen ondervindt bij het gebruik van Mijn Postbank.nl. Omdat u op meerdere computers geprobeerd hebt uw gebruikersnaam te bewaren, is het wel heel vreemd dat dit niet lukt. Als oplossing voor problemen met Mijn Postbank.nl kunt u het volgende proberen:

Voor Internet Explorer onder Windows:

- open Internet Explorer;
- kies bovenin de werkbalk 'Extra' (Tools);
- klik op 'Internet Opties' (Internet Options);
- kies voor 'Cookies Verwijderen';
- klik op 'OK';
- ga naar tabblad 'Privacy';
- klik op 'Geavanceerd';
- plaats een vinkje voor 'Automatische cookie verwerking opheffen';
- klik op 'OK'.

Plaatst u vervolgens bij het inlogscherm het vinkje voor 'Gebruikersnaam bewaren op deze computer'.

Mocht het bovenstaande geen oplossing bieden, dan raden wij u aan contact op te nemen met onze Helpdesk. Deze helpdesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0900 1958 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Dit helpt hier niks. Ik heb het overigens op meerdere pc's (dus ook andere browsers) getest en nergens werkt het. Volgens mij ligt het probleem gewoon bij de postbank. Gelukkig heeft de persoon die hier de postbank bekijkt een goed geheugen :)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
ok, allemaal bedankt voor de reactie. Laat ik er maar vanuit gaan, dat het probleem bij de Postbank ligt, gezien meerdere mensen dit probleem hebben, ook als er vanuit verschillende browsers gewerkt wordt. ;)

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Raar, de functie gebruikersnaam onthouden werkt hier namelijk prima op Vista met IE7. Weet niet of ik ergers het versienummer van IE7 kan opzoeken zodat we kunnen zien of daar het probleem ligt?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:23:
ok, allemaal bedankt voor de reactie. Laat ik er maar vanuit gaan, dat het probleem bij de Postbank ligt, gezien meerdere mensen dit probleem hebben, ook als er vanuit verschillende browsers gewerkt wordt. ;)
Dat lijkt me stug, ik heb het op verschillende PC's gewoon werkend. Altijd zo geweest ook trouwens.

Het OS zal er denk ik niets mee te maken hebben maar mogelijk wel. IE7 5730.11 is mijn IE-versie.

ARME AOW’er

• JohnD
  • Laatst online: 16-07 19:11

JohnD

Bernd

Nou ik heb het op 4 pc's getest zowel binnen als buiten het bedrijfsnetwerk. Het werkt gewoon niet.

en Ik heb dezelfde IE versie als Guardian Angel.

* JohnD bookmarked topic

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:42:
[...]

Dat lijkt me stug, ik heb het op verschillende PC's gewoon werkend. Altijd zo geweest ook trouwens.

Het OS zal er denk ik niets mee te maken hebben maar mogelijk wel. IE7 5730.11 is mijn IE-versie.
De versie IE7 die jij gebruikt is identiek aan die van mij, en ook is het besturingssysteem Windows Vista. Of het nu aan het besturingssysteem, de browser, of weet ik veel waaraan ligt.... het werkt nu niet, en het zou wel moeten werken.....

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

Reptile209

- gers -

Voor de collectie: hier met W2K en IE 6.0 werkt het als een tierelier.

Edit: er staat me ook vaag iets bij over dat postbank.nl met een java applet werkt, ik kan het alleen niet meer terugvinden of bevestigen. Heb je een java environment geinstalleerd (bijv. die van Sun)?

[ Voor 59% gewijzigd door Reptile209 op 19-04-2007 09:45 ]

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1