Toon posts:

[XP] Snelkoppelingen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een heel vreemd probleem.
Na het opstarten van windows XP krijg ik het bureaublad te zien waarop snelkoppelingen staan waarvan de 'afbeelding' is verdwenen (van die standaard snelkoppelingen zeg maar).
Ook krijg ik een foutmelding;
"Het volgende programma kan niet worden geopend: BTTRAY.exe"
Dan kan ik kiezen om een programma te zoeken op het web, of om te openen met een ander geinstalleerd programma.

Als ik vervolgens een willekeurig programma wil openen lukt dat niet, ik krijg dezelfde foutmelding.
Ik heb ook al een systeemherstel geprobeerd, maar dat werkt op de één of andere manier ook niet.

Er is verder niets raars met de pc uitgevoerd, geen virussen geopend, of wat dan ook.
Overigens is het niet mijn eigen pc, en staat er Norton antivirus 2007 op geinstalleerd.

Kan iemand mij helpen?

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je een programma wilt openen buiten een snelkoppeling om ( dus, bijv rechtstreeks naar de map van de applicatie en daar dubbelklikken op de applicatie ) krijg je dan ook dezelfde melding?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-03 17:37
Je verwijzingen naar extensies is verwijderd.

Zie MS Article ID : 923077

You cannot open files that have extensions such as .exe, .com, and .lnk on a Windows XP-based computer

suc6 :) laat ons weten of je het heb kunen oplossen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]
@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}"
bovenstaande even opslaan als een .reg bestand, en je kunt weer programma's openen :)

Success.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BTtray...klinkt als bluetooth :) Onlangs per ongeluk een blauwtand-stickje geinstalleerd :? haal dat ding er dan voor de gein eens uit, kijken of ie dan meer wil :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat er inderdaad een bluetooth stick zit aangesloten, waarschijnlijk wordt er software opgestart bij het starten van windows, ik ga bovenstaande tips even proberen (kan ik nu niet doen, daar moet ik een eindje voor fietsen) en dan laat ik het weten.
Pagina: 1