Word 2003 Automatische inhoudsopgave

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 13:20
Hallo Tweakers,

Ik heb bij mijn stage adres een probleem met een gebruiker die gebruikt maakt van templates en autmatische inhoudsopgave in Word 2003.
Bij alle andere gebruikers gaat het zo: Ze openen een template waar al een automatische inhoudsopgave in zit, passen het document aan, klikken rechts op de inhoudsopgave en kiezen voor "Update Field" en kiezen dan voor "Update entire table". De inhoudsopgave word dan geupdate en iedereen is blij :)

Bij een gebruiker gaat het echter anders: Als ze de inhoudsopgave gaat updaten krijgt ze deze melding:
"Fout! Geen inhoudsopgavegegevens gevonden."
(Engelse word met proofing tools en ja, de menu opties heb ik inderdaad van de engelse word even overgetypt.)
Ze is overigens niet de enige met proofing tools.

Als ze echter zelf een leeg document pakt en hier een inhoudsopgave in maakt, deze opslaat als template, deze vervolgens weer opent, het document veranderd en update werkt het wel!
Vreemd, want de templates werken bij andere gebruikers wel gewoon.

Wat we al hebben geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Normal.dot naam veranderd en nieuwe aan laten maken
- Office opnieuw geinstalleerd
- Als andere gebruiker ingelogd

Van google word ik niks wijzer, daar vind ik alleen maar problemen die veroorzaakt worden door koppen die niet gedefinieerd zijn.

Als je hier bent aangekomen, bedankt voor het lezen van de OP en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Probleem kan zijn dat Word de inhoud-tags aanmaakt met namen die afhankelijk zijn van het land. In NL heten ze KOP1, KOP2, etc. In EN heten ze dan weer Heading1, Heading2. Ik heb het vermoeden dat bij het maken van de inhoudsopgave wordt gezocht naar tags in de ingestelde taal. Als die afwijkt van de gebruikte taal worden ze niet gevonden, en geen inhoud.

Ik heb het probleem ook gehad met mijn scriptie. Gemaakt op een NL computer, en daarna geprint op een EN computer. Gevolg: een heleboel missende verwijzingen.

Een oplossing kan ik alleen zo snel niet bedenken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 15:17
Ga naar Insert > Index and Tables > (tab) Table Of Contents > (knop) Options...
Hier kun je per header opgeven op welk niveau het in de TOC moet verschijnen. Je kunt dus hier zeggen dat Kop 1, Kop 2 en Heading 1 en Heading 2 allebei op niveau 1 resp. 2 moeten komen. Dit zou moeten werken...

• OlivierF
Ik ben ondertussen iets wijzer geworden, het is namelijk zo dat als de template bij haar geopend word dat de TOC level nummers (zoals hierboven vernoemd) niet ingevuld zijn.
Word weet dus niet welke style op welk level moet komen. Het is overigens een eigen style, niet de standaard style van word (daar zijn de nummers wel ingevuld).

Als ik de template op mijn eigen laptop open zijn deze nummers dus wel ingevuld.

[ Voor 11% gewijzigd door OlivierF op 16-04-2007 14:43 ]

• OlivierF
Kick!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01
Wat was het resultaat van de tip die JJvG hierboven gaf? Heb je de levels aangepast?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• OlivierF
Als ik dat aanpas werkt alles naar behoren, dit zit echter al in het template (als ik de template op mijn eigen laptop op zijn de levels gewoon ingevuld)
Wat ik nog even ga testen is als ik de levels invul, vervolgens de template opsla en dan weer open. Kijken of dan de levels wel geladen worden..

Edit:
Dit heb ik nu gedaan:
De template bij haar geopend, levels ingevuld (alles werkt weer) opgeslagen als template en weer geopend. Alles werkt nu naar behoren :)
Als ik echter die template op mijn eigen PC open zijn de levels weer verdwenen.

Het werkt dus 2 kanten op, als het op haar PC goed werkt (de levels ingevuld) werkt het bij mij niet en andersom..
Nu volg ik het echt niet meer.. Ik snap niet waar dit in zit...

Ik ga iig eens even de proofing tools bij mij zelf installeren en kijken wat er dan gebeurt..

Edit2:
Hmm ik was in de veronderstelling dat je met proofing tools de UI taal kon aanpassen, dit is niet het geval. Dat betekend dus dat ze een locale versie of MUI Pack heeft... Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

[ Voor 58% gewijzigd door OlivierF op 18-04-2007 09:41 ]

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 13:33
Kick!

Hier precies hetzelfde probleem!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien handig om nog even een samenvatting te geven van je probleem? Er komen nogal wat problemen aan de orde hierboven :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1