Toon posts:

0x0000008e icm win32k.sys hardware matig? Asus A8N-SLI Dlx.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs ben ik een raar probleem tegengekomen waar ik op het moment zelf even niet uit kom, hieronder een inleiding op het verhaal. Let wel, de inleiding hoeft niet persee gelezen te worden maar kan het voor jullie makkelijker maken om een zicht op de situatie te krijgen. Hieronder komt een inleiding over hoe ik tot dit specifieke probleem ben gekomen.

Inleiding :

Ongeveer een jaar geleden probeerde ik op mijn Asus A8N-SLI Deluxe 2 extra 256 ( Kingston HyperX pc 3500 ) geheugen modules te plaatsen naast de 2x 512 die al aanwezig waren. Hier begonnen de problemen eigenlijk al, mijn moederbord vond de modules namelijk niet echt leuk. Na een hoop gekloot en verwisseling van de modules heb ik het uiteindelijk toch werkend gekregen, vraag me alleen niet hoe :). Sindsdien heb ik eigenlijk ook geen problemen hiermee gehad tot een week geleden. Tijdens een potje Command and Conquer 3 kreeg ik ineens de leuke BSOD 0x0000008e met een win32k.sys error erbij. Na een paar errors en wat verplaatsen van de modules werkte dit nog steeds niet fatsoenlijk en dus heb ik Vista Business maar geïnstalleerd. Ook dit werkte een tijdje goed tot dat iemand op mijn PC het nodig vond om adobe photoshop en wat leuke codecs voor video players te installeren. Sindsdien heb ik weer die BSOD gehad zodra het windows login scherm te voorschijn kwam.

Wat heb ik toen al geprobeerd ?:

Geheugen modules verplaatsen
Programma’s eraf gegooid
Google/Tweakers zoeken
Memtest86 gedraait ( 0 fouten )
1 module in elke bank te proberen ( misschien is het hardwarematig ) maar met 512MB in steeds een andere bank startte hij op, als er echter een tweede module bij kwam kreeg ik de error weer.

Na weer wat gekloot ben ik er toen achter gekomen dat mijn PC WEL goed opstartte als ik de stroom helemaal van de computer afhaalde ( zodat het geheugen van de sticks word geleegd? ). Dit is een paar keer goed gegaan, alleen moest ik de procedure wel enkele keren herhalen. Gister echter werkte dit ineens ook niet meer, als enige oplossing zag ik een BIOS flash en daarover nu meer.

Oorzaak van het probleem waar ik niet verder mee kan:

Moederbord : Asus A8N-SLI Deluxe
Bios versie : 1015 ( standaard )
Bios versie nu : 1805 ( beta bios )

http://support.asus.com/d...us&model=A8N-SLI%20Deluxe

Zoals eerder vermeld heb ik dus mijn bios proberen te flashen om het 0x0000008e win32k.sys probleem op te lossen.
Dit flashen heb ik nog gedaan in Windows met het standaard flash programma van Asus, het Beta bios heb ik zelf van bovenstaande site gedownload aangezien het programma geen Beta biossen download. Na het flashen van mijn moederbord start mijn PC nu niet meer op, ik krijg de leuke melding : DISK BOOT FAILURE.

Zoals je al op de asus site kan lezen ben ik dus waarschijnlijk het volgende vergeten :

Please do read the description before updating BIOS
To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.
For WinXP 32bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For WinXP 64bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For Win2k/2003 32bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later
For Win2003 64bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later

Dit ben ik dus vergeten ;( .door met de Windows CD op te starten in heb ik nog getracht de nieuwste NVidia chipset driver hiervoor te installeren maar dit mocht niet baten. Na dit alles werd ik er zo gek van dat ik getracht heb Windows opnieuw te installeren, nadat alles geïnstalleerd is moet de PC gereboot worden. Ook nu, als er een nieuwe schone installatie van vista is, blijft de PC de error geven. Ik kan dus eigenlijk Windows helemaal niet meer opstarten en nu wil de PC ook helemaal niet meer kijken naar de Windows CD ( ongeacht de bootsequence ). De PC doet dus helemaal niks meer anders dan die melding geven.

Waar ik zelf naar gekeken heb :

BIOS instellingen

Oude BIOS terugzetten dmv Asus crash systeem ( nog niet gelukt, straks naar verder kijken. BIOS geeft een read error aan als ik het originele bestand op de floppy zet en dit met een Asus DOS programma ( alt + f2 ) probeer terug te zetten )

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen, en indien mogelijk ook een oplossing voor eigenlijk beide problemen geven.
Persoonlijk denk ik dat mijn mobo gewoon gaar is, maar wat bevestiging zou mooi zijn.

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is wel zo verstanding om de laaste versie van Nvidia Nforce drivers te gebruiken.

De 6.66 driver versie is niet echt bepaald goed te noemen.

Als je niet meer kan booten via de cdrom. maar wel de POST ziet in begin, dan zou ik maar eens de bios reseten. (als je weet hoe dat moet)

Zou me nog iets invallen betref die BLUE screen, dan zal ik het wel vermelden.
Deze problemen komen me zeer bekent voor uit eigen ervaring.

Het is ook verstandig om niet te overhaastig te handelen.

Als je de BIOS update of herstelt, neem dan wel de correcte BIOS file.

[ Voor 105% gewijzigd door mysterieworld op 16-04-2007 12:03 ]

• mysterieworld
  • Niet online
Door dat je Boot Up Floppy Seek activeert in de BIOS, heb je kans dat de BIOS op de diskette zich wel goed inlaad.

Met Boot up floppy seek wordt volgens mij ook de juiste hoeveelheid sectors of track gedetecteerd van de 1.44 floppy drive. Als ik me niet vergist.

Als dat niet zou werken, kan je eventueel de BIOS opnieuw op de diskette zetten met uiteraard deze setting in de BIOS aan.

Verwijderd

Topicstarter
mysterieworld schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:39:
Het is wel zo verstanding om de laaste versie van Nvidia Nforce drivers te gebruiken.

De 6.66 driver versie is niet echt bepaald goed te noemen.

Als je niet meer kan booten via de cdrom. maar wel de POST ziet in begin, dan zou ik maar eens de bios reseten. (als je weet hoe dat moet)

Zou me nog iets invallen betref die BLUE screen, dan zal ik het wel vermelden.
Deze problemen komen me zeer bekent voor uit eigen ervaring.

Het is ook verstandig om niet te overhaastig te handelen.

Als je de BIOS update of herstelt, neem dan wel de correcte BIOS file.
Die heb ik dus ;) heb ik al van NVidia website gedownload, en ja ik weet wel hoe ik alles moet resetten maar dat gaat niet werken denk ik.

overhaast ben ik nooit, het is alleen vervelend aangezien ik aardig wat basiskennis heb en hier dus nu even niks van snap.
mysterieworld schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:02:
Door dat je Boot Up Floppy Seek activeert in de BIOS, heb je kans dat de BIOS op de diskette zich wel goed inlaad.

Met Boot up floppy seek wordt volgens mij ook de juiste hoeveelheid sectors of track gedetecteerd van de 1.44 floppy drive. Als ik me niet vergist.

Als dat niet zou werken, kan je eventueel de BIOS opnieuw op de diskette zetten met uiteraard deze setting in de BIOS aan.
Staat aan, zal hier zometeen nog even wat mee experimenteren.

Bios ga ik inderdaad proberen opnieuw op te floppy te zetten, alleen nog geen tijd voor gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 13:37 ]

• mysterieworld
  • Niet online
Misschien wordt je CPU te warm, of de CPU is verkeert in de bios ingesteld.(voltage, etc)

Bij het overklokken kun je volgens mij ook zulke blue screens ook krijgen.
Of je CPU is beschadigd/defect

Ik had dat ook eens gehad bij een BETA BIOS waar ik de zelfde blue screen kreeg.
Bij het opnieuw installaren van windows, bleek het weer in order te zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door mysterieworld op 18-04-2007 01:07 ]

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04 14:11
misschien het geheugen wat meer voltage geven?
Pagina: 1