Outlook 2003 backup zonder outlook te sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

• ameliusvtwil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 18:22
Goede middag,

Wij zitten met een probleem bij een klant die altijd zijn outlook 2003 open heeft staan. Maar hij wil ook dat alles veilig gebackuped wordt. We hebben een backup programma safe en restore van norton en die maakt netjes een backup van de pst, maar die is daarna nooit meer te openen omdat hij ingebruik was op het moment van backuppen. Wij hebben ook al een programma als mirrorfolder en handy bakup geprobeerd, maar die pakken hem ook niet omdat hij in gebruik is.

Wij zijn nu dus op zoek naar een software pakket wat wel netjes de pst backuped en ook later weer benaderbaar is voor als het systeem een keer crasht.

Ik open hem weer opnieuw omdat ik ook al op google had gezocht en daar staan inderdaad wel mogelijkheden voor het backuppen, maar dat is allemaal als outlook afgesloten is. Maar outlook wordt niet afgesloten! Ik ben al 3 dagen aan het zoeken. Maar kan geen geschikt proggie vinden.

Groeten Amelius-jan

Verwijderd

http://www.jakeludington.com/windows_xp/20061026_how_to_automatically_backup_outlook.html

Zoiets?

Hmm zie nu dat outlook niet herstart wordt....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 09:34 ]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd eerst een kopie van het .pst bestand te maken (met een batch-script dat automatisch wordt gestart voorafgaand aan de back) en die kopie te backuppen?

• ameliusvtwil
Die site lijkt inderdaad een goede oplossing, maar ik kan dan ook inderdaad het vervolg niet vinden om hem weer te laten starten. Misschien weet iemand hier de regels om outlook te laten starten met een batch bestand.

Verwijderd

tjeez MS-DOS batch nog te moelijk voor je? (mompelt iets over eigen initatief)

iets van CALL C:\PROGRA~1\MICROSO~1\OUTLOOK.EXE

in ieder geval dat je scriptje afsterft, dacht dat CALL dat deed.......

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Wie heeft er nu dag en nacht zijn PC aan staan en om welke reden?

Vanuit beheersoogpunt zou ik PST bestanden op het netwerk tegengaan. Gebruikers hebben soms geen idee waar het staat, dus soms staat het lokaal. Crash = mail pleitte en jij mag het oplossen :o

In dit geval zou ik deze persoon meer ruimte op de Exchange server geven en verbieden een PST bestand te gebruiken. Mocht de persoon in kwestie idioot veel mail hebben dan kan je dat archiveren op CD/DVD.

Daarnaast is het vanuit veiligheidsaspect gezien onwenselijk dat de gebruiker zijn PC niet uitzet en ingelogd blijft. Mocht er iets in de achtergrond draaien waardoor het een servertje wordt dan zou je een apart account kunnen creëren voor dat doel.

Last but not least kan je voor het maken van de backup het shutdown commando gebruiken met de pc-naam in een parameter. O-)

Maar voor de duidelijkheid : waarom moet dat ding aan blijven?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Al eens gekeken naar Unlocker 1.8.5 ?
Of naar de Volume Shadow Copy Service van Windows ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Unlocker kickt de user ervanaf. Ik denk niet dat dat de opzet moet zijn. Je wilt een backup maken onder de gebruiker door.

VSC kan je alleen gebruiken bij een Windows 2003 server. Die moet er maar net zijn. Daarna moet het backup pakket weten dat het VCS moet gebruiken.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de beweegredenen. :P :*)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• ameliusvtwil
Dat outlook aan moet blijven is een beslissing van de klant. De klant krijgt ook faxen binnen en die worden net als een aantal mailtjes doorgestuurd naar een ander email adres op een andere locatie (weet niet precies waar dit is,maar dat doet er niet toe). Hij wil op elk moment van de dag erachter kunnen gaan zitten zonder eigenlijk te moeten wachten op zijn computer. En de man krijg heel veel mailtjes binnen. Er is geen sprake van een Server situatie. Het is gewoon een stand alone pc met veel belangrijke informatie.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik gebruik Backup4all.
Backup open files
Backup4all uses the Volume Shadow Copy service that allows you to back up open files (local) from NTFS partitions in Windows XP/2003 and Windows Vista. For example you can backup Outlook Express or Microsoft Outlook emails and settings without closing them.
(Ik heb echter zelden een programma openstaan wanneer de automatische backup uitgevoerd wordt.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

ameliusvtwil schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:26:
Ik open hem weer opnieuw omdat ik ook al op google had gezocht en daar staan inderdaad wel mogelijkheden voor het backuppen, maar dat is allemaal als outlook afgesloten is. Maar outlook wordt niet afgesloten! Ik ben al 3 dagen aan het zoeken. Maar kan geen geschikt proggie vinden.
Nice, maar niet zo.
Als je het oneens bent met een reactie van een moderator dan kun je de mod in kwestie mailen, je of je post iets in het feedback topic maar je gaat niet op eigen houtje je gesloten topic copy pasten naar een nieuw topic. Dat gaat gegarandeerd op slot.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.