K8WE Nforce 4 Proffesional HyperTransport speed

Pagina: 1
Acties:

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb namelijk een vraagje over HyperTransport

Mijn mainboard is een K8WE Nforce 4 dual mainboard met 2x246 HE Opteron

Met de originelen bios (1.01) werd de HyperTransport™ bus standaard op 1 GHz ingesteld.

Met een vernieuwde bios (1.02 tot 1.05), wordt het gedetecteerd als zijnde 800 MHz HyperTransport bus.

Mijn vraag is:
  1. Is het slecht om deze te forceren op 1 GHz met betrekking op de levensduur of stabiliteit?
Weet iemand hierop het antwoord?

Afbeeldingslocatie: http://www.amdboard.com/tyan_k8wex_2cpukr.jpg

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 21:19
Nou, IMHO denk ik dat het niet voor niets is geweest dat ze in een bios-update het hebben terug gebracht naar 800Mhz.

Verwijderd

offtopic:
Het spijt me ik kan je niet helpen maar ik móet dit écht even kwijt: maak er alsjeblieft 'het antwoord' van en niet de antwoordt :X

~ Als hij met BIOS 1.01 op 1 GHz loopt lijkt het me heel vreemd dat hij vanaf BIOS 1.02 opeens op 800MHz gaat lopen. Het kan een detectie-issue zijn (hij liep altijd op 800MHz maar werd fout gedecteerd). Ik denk niet je er heel veel van merkt dus als het niet perse nodig is zou ik zeggen; laat lekker op 800 lopen. Maargoed, als hij dus met 1.01 gewoon op 1GHz liep zie ik geen reden waarom dat schadelijk zou zijn :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 01:05 ]

Verwijderd

Er werdt geroepen bij Hypertransport dat als je op 600Mhz nog niet eens veel verschil in prestatieverlies moet hebben, hoe dat met de NF4 is weet ik niet, forceren naar 1GHz moet opzich helemaal geen probleem zijn aangezien de meeste prima werken met een HTT van 1GHz :)

• mysterieworld
  • Niet online
Het werkte ook prima toen ik nog gebruik maakte van de 2x Opteron 240 serie en uiteraard Bios (1.01)

Nu dat ik 2x 246 Opterons gebruik, begin ik te twijfelen of ik het naar 1 GHz> 2GHz ga forceren.

Want bij deze CPU's worden ze ook op HyperTransportbus van 800Mhz ingesteld met een vermenigvuldig factor van 2...= 1,6 Ghz
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:58:
Er werdt geroepen bij Hypertransport dat als je op 600Mhz nog niet eens veel verschil in prestatieverlies moet hebben, hoe dat met de NF4 is weet ik niet, forceren naar 1GHz moet opzich helemaal geen probleem zijn aangezien de meeste prima werken met een HTT van 1GHz :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Proberen kan vast geen kwaad. Het bord en de CPU's hebben op die snelheid goed gelopen, dus ze kunnen het gewoon aan. Mocht het bord toch instabiel worden of niet opstarten, dan zet je de instellingen terug (evt. m.b.v. een BIOS reset).

Verwijderd

offtopic:
Oke je hebt het half verbetered, maak er nu nog even het antwoord van oke :+

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

mysterieworld schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 02:56:
Het werkte ook prima toen ik nog gebruik maakte van de 2x Opteron 240 serie en uiteraard Bios (1.01)

Nu dat ik 2x 246 Opterons gebruik, begin ik te twijfelen of ik het naar 1 GHz> 2GHz ga forceren.

Want bij deze CPU's worden ze ook op HyperTransportbus van 800Mhz ingesteld met een vermenigvuldig factor van 2...= 1,6 Ghz

[...]
Volgens mijn klopt dat niet helemaal wat je zegt, het is 1GHz up en 1Ghz down stream maar die kan je niet bij elkaar optellen tot 2Ghz HT-link. ;)

• mysterieworld
  • Niet online
Dankjewel voor de correctie, ik ben helaas geen ster op taal gebied.
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:53:
offtopic:
Oke je hebt het half verbetered, maak er nu nog even het antwoord van oke :+

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Bij mijn tyan tiger dual amd bord is dat ook gebeurd en bij mij is de 1ghz optie zelfs verdwenen.

• mysterieworld
  • Niet online
Antwoord van AMD support:

Dear customer,

Thank you for contacting AMD.

We cannot assure the proper funcioning of your system running at a HyperTransport frequency higher than the nominal value for your CPU model. An incorrect frequency configuration may cause a voltage instability and consequently the failure of the CPU.

Any other questions, please contact us again.

regards,

Pier Bottero
AMD Techical Service Center

Ik ben benieuwd wat Tyan support zal zeggen. Ik denk dat dit wel interessant is voor andere mensen om dit te weten of het nu wel of niet de mainboard/CPU beschadigd en of de levensduur zal verkorten.

[ Voor 21% gewijzigd door mysterieworld op 18-04-2007 11:24 ]

Pagina: 1