[Exchange 2003] Nieuw certificaat: geen rpc over http meer*

Pagina: 1
Acties:

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 21:05
Een weekje terug hebben wij onze SSL-certificaten moeten vernieuwen voor onze Exchange.
Sinds kort geraken we dus niet meer op onze Outlook via RPC.

Hij blijft voortdurend achter login en paswoord vragen, en hier heb ik al alles geprobeerd in alle mogelijke combinaties. Iemand een idee waar ik best verder kan beginnen zoeken?

PVOutput

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

Dit zit em natuurlijk in je certificaten..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je op de client en server de certificaten wel vervangen? Voor RPC over HTTP moet de client de uitgever van het certificaat vertrouwen, dus het root-certificaat kennen.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Met een gemiddelde zoekmachine kom je aardig wat info tegen over dit onderwerp. Ook zou je vele foutmeldingen in de event logs moeten zien, kijk eens of je daar wat mee kan op bijvoorbeeld www.eventid.net.

Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ en Windows Servers en Server-Software - Policy nog even goed door.
Ik pas je topictitel even aan en zet er Exchange 2003 in, aangezien dit de enige versie is die RPC over HTTP onder die naam aan boord heeft.
RPC over HTTP probleem > [Exchange 2003] Nieuw certificaat: geen rpc over http meer*
[i]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

PuijkeN schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:47:
Een weekje terug hebben wij onze SSL-certificaten moeten vernieuwen voor onze Exchange.
Sinds kort geraken we dus niet meer op onze Outlook via RPC.

Hij blijft voortdurend achter login en paswoord vragen, en hier heb ik al alles geprobeerd in alle mogelijke combinaties. Iemand een idee waar ik best verder kan beginnen zoeken?
Heb je alleen het certificaat voor je site gewijzigd of ook het root of CA certificaat? Anders moet je ook het root of CA certificaat weer importeren op de werkstations. Ik ga er hierbij maar even vanuit dat je zelf je certificaten bakt en die niet afneemt bij een externe partij.

@sanfranjake: jij zei hetzelfde, maar iets anders omschreven. Ik wil niet in de herhaling vallen, maar misschien is het nu duidelijker voor TS.

[ Voor 10% gewijzigd door alm op 17-04-2007 22:26 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bij een externe partij heb je voor 39 euro zon certificaat, dan wil je dat niet zelf gaan doen (kost je nog meer werk ook)

A wise man's life is based around fuck you

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

Powershell schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:26:
bij een externe partij heb je voor 39 euro zon certificaat, dan wil je dat niet zelf gaan doen (kost je nog meer werk ook)
Ach, hangt er maar vanaf hoeveel werkstations je langs moet en wat voor gebruikers je hebt he. ;) Zelf doen is wel leerzamer natuurlijk. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
klooien met self signed certs is onprofessioneel.

* Zwelgje komt wel eens bij bedrijven met een citrix secure gateway met self signed certs... nou dan verdien je echt straf

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1