Asus p5b deluxe, kan deze ondersteboven gebruikt worden?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe kast omdat mijn huidige kast te krap is geworden voor mijn systeem. Ik heb namelijk een Chietec dragon midi tower waarbij nog maar 1 hardeschijf geplaatst kan worden als je een lange videokaart gebruikt (x1950 GT). Veder is de cooling niet echt optimaal, wel met extra fans, alleen dat ga je wel wat meer horen.

Ik ben geen fan van big towers, vind ze te hoog, zoek dus een ruime miditower.
Ik hou van minimalistisch design en duurzame matrialen, vind zelf de lian-li V1200 erg mooi, deze is heel erg diep, en practisch in te delen. 185 euro vind ik een mooie prijs voor zo'n grote en duurzame kast. Lian-li a16 ook in overweging genomen alleen deze heeft ook problemen met een grote videokaart.

Alleen wat ik mij afvraag kun je de Asus p5b deluxe wel ondersteboven monteren? Omdat deze een heatpipe heeft ben ik bang dat de temperatuur hierdoor hoog gaat oplopen.

Weet iemand of dit kan, of heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Er zal wel een wik inzitten waardoor hij ook in andere posities werk. Ik denk maar zo: het mobo had ook in een desktop gemonteerd kunnen zijn en die liggen plat. Da's ook een andere positie.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maak niks uit voor de heatpipe, ze doen het ook helemaal op zijn kop. scheeld iets van een half graden ofzo. Zou je niet zeggen als je het principe van een heatpipe ziet hoe het zou moeten werken. ;)

Oja ATX kan gewoon in een BTX(zo heet dat) case.

@hlpdsk
WIK? :? Wet inkomensvoorziening kunstenaars. :D

Wat is dat, kom met google niet veel verder

[ Voor 31% gewijzigd door mad_max234 op 16-04-2007 03:05 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mad_max234 schreef op maandag 16 april 2007 @ 02:58:
@hlpdsk
WIK? :? Wet inkomensvoorziening kunstenaars. :D

Wat is dat, kom met google niet veel verder
Ik denk dat hij gewoon "wiek" bedoelde hoor ;)

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 19:45
Denk dat je het beste gewoon kan proberen en eventueel een fan op richten. Heb zelf de P5B deluxe, en die heatpipe wordt bij mij niet echt denderend heet. Alles blijft eigenlijk bij mij meestal < 40 graden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door FlorisB op 16-04-2007 08:11 ]

• Dnc1n
Ok, volgens jullie moet het dus wel kunnen. Als ik google lees ik ook tegenstrijdige berichten over gefrituurde chipsets, anderen zeggen weer dat het weer wel kan, vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben.

Ik kan natuurlijk ook mijn chieftec ondersteboven aanzetten om het te testen :p
Dat ik de hardeschijf even omdraai en de kast ondersteboven zet.

[ Voor 46% gewijzigd door Dnc1n op 16-04-2007 11:08 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

mad_max234 schreef op maandag 16 april 2007 @ 02:58:
Oja ATX kan gewoon in een BTX(zo heet dat) case.
Nee, dat heet geen BTX. BTX is een totaal andere formfactor. Dit noemen ze gewoon een ATX moederbord dat op de kop in een kast zit. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Dnc1n
Denk ook dat de heatpipe van een p5b deluxe meer een toevoeging is dan een noodzakelijk iets.
Omdat je Asus p965 boarden in allerlij varianten heb, waar onder andere de p5b deluxe van heatpipe is voorzien, kunnen deze boarden ook functioneren zonder heatpipe.
Dat hoef je bij een a8n-sli niet te proberen, deze zijn van nature namelijk wel van fan voorzien.

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 25-03 23:01
Ik heb een asus bord gehad voor mn oude amd 3800+ maar die was aanzienlijk warmer in de coolermaster stacker doordat het ATX bord omgedraaid was gemonteerd. Ook heb ik meerdere topics gezien waar de conclusie was dat heatpipes minder functioneren als ze omgedraaid worden gemonteerd.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
volgens mij hoeft het geen probleem te zijn om je p5b deluxe ondersteboven te monteren, staat toch ook nergens in de handleiding oid dat het niet mag/kan? ;) en die paar graadjes verschil zou ik me ook niet druk om maken, de meeste p965 mobo's hebben nieteens een heatpipe en die werken uiteraard ook prima :)

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Pakjebakmeel schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:36:
Ik heb een asus bord gehad voor mn oude amd 3800+ maar die was aanzienlijk warmer in de coolermaster stacker doordat het ATX bord omgedraaid was gemonteerd. Ook heb ik meerdere topics gezien waar de conclusie was dat heatpipes minder functioneren als ze omgedraaid worden gemonteerd.
misschien zat de sensor nu net in de warme luchtstroom, en anders om niet. ;)
Pagina: 1