Sinds een tijdje zit ik met een probleem met PHP op een Planet server. PHP geeft een error zodra ik de functie session_start() aanroep. Voor de test maak ik gebruik van een bestand met de code:
De server van Planet vindt mij niet lief deze week, want ik krijg meteen de error:
Natuurlijk heb ik even met Planet gebeld, die mij dood leuk konden vertellen dat het probleem bij mij ligt, de error verwijst toch duidelijk naar regel 2 van mijn zelf gemaakte script? En Planet neemt natuurlijk geen verantwoording voor mijn script...
Even later sprak ik met iemand anders die "zogenaamd" een PHP expert had moeten zijn. Ook die vertelde mij dat dit aan mijn script lag na het zien van de error.
Ik zelf denk nog steeds dat de error naar de tmp-map verwijst van mijn webhosting waar ik zelf niet eens bij kan met een gewoon FTP programma (verboden toegang). Die folder staat vol en daardoor zijn er geen nieuwe sessies mogelijk.
Word ik nu gek of ligt dit probleem toch echt bij mijn hosting?
code:
1
2
3
| <?php session_start(); ?> |
De server van Planet vindt mij niet lief deze week, want ik krijg meteen de error:
Hierin ben ik even zo vrij geweest om het klanten nummer van mij bij Planet te veranderen in "{KLANT_NUMMER}".quote: Planet-serverWarning: session_start(): open(/usr/local/pem/vhosts/{KLANT_NUMMER}/tmp/sess_6dfb379b101329876c732ccb9b17bf1d, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122) in /usr/local/pem/vhosts/{KLANT_NUMMER}/webspace/httpdocs/test/session.php on line 2
Natuurlijk heb ik even met Planet gebeld, die mij dood leuk konden vertellen dat het probleem bij mij ligt, de error verwijst toch duidelijk naar regel 2 van mijn zelf gemaakte script? En Planet neemt natuurlijk geen verantwoording voor mijn script...
Even later sprak ik met iemand anders die "zogenaamd" een PHP expert had moeten zijn. Ook die vertelde mij dat dit aan mijn script lag na het zien van de error.
Ik zelf denk nog steeds dat de error naar de tmp-map verwijst van mijn webhosting waar ik zelf niet eens bij kan met een gewoon FTP programma (verboden toegang). Die folder staat vol en daardoor zijn er geen nieuwe sessies mogelijk.
Word ik nu gek of ligt dit probleem toch echt bij mijn hosting?
2 swim or not 2 swim, that's the question