Vaag probleem met HP printer

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb een hp all in one 1210. Hier is een vreemd probleem mee.
Op pc 1 met win xp sp2 komen er steeds allemaal strepen door de inkt heen. Bovenaan de pagina is de tekst goed, maar onderaan is hij onleesbaar.

Op de laptop met windows vista werkt de printer goed, maar print hij een stukje tekst heel traag. Hier heeft hij met pc 1 echter geen last van.
Dit probleem is opeens gekomen. Ik weet echter niet of hij ook al zo traag deed met de laptop voordat het probleem met strepen ontstond.
Ik heb de printerkoppen al uitgebreid gereinigd enzo, maar het helpt niet. De inkt is ook niet op, omdat het vanaf de laptop wel werkt, en je ook gewoon kan kopieren.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Ga eens opzoek naar de laatste drivers van je printer.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Als je software zoekt, kijk dan eens naar de software voor de PSC 1410. Die software is vergelijkbaar, maar geupdate. Voor Windows Vista en voor Windows XP te downloaden. Wil de je volledige software, dan kies je voor de volledige software.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Felixje
Maar hij deed het steeds goed met de oude drivers?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Dat "heel traag" printen is toch gewoon de draft-mode o.i.d.? Waarbij-ie een aantal keer over alle regels heen gaat voor net wat betere kwaliteit? Dat is softwarematig in te stellen.
En die strepen kunnen alsnog door een vuile kop komen, kan je de cartridge proberen te vervangen? Of print de test-pagina uit, hardwarematig vanaf de printer, dan sluit je in ieder geval alle softwareproblemen uit.

• Daos
  • Niet online
Dat traag printen komt waarschijnlijk door slechte drivers voor Vista. Datzelfde heb ik ook bij HP-printers gezien bij de overstap naar Windows 2000. HP wil kennelijk dat je bij elk OS een nieuwe printer koopt...

Het kan best zijn dat de inkt (bijna) op is. Bij snel printen schud de inkt meer en zit bij het eind van de pagina misschien alleen aan de wanden van de inktpatroon.

Stof kan ook. Kan je de inktpatroon er niet even uithalen en de kop bekijken? Bij HP zit de kop aan het patroon. Ik weet alleen niet meer hoe je die met de hand schoon mag maken (wattenstaafje droog/nat/alcohol??).

• Felixje
Daos schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:58:
Dat traag printen komt waarschijnlijk door slechte drivers voor Vista. Datzelfde heb ik ook bij HP-printers gezien bij de overstap naar Windows 2000. HP wil kennelijk dat je bij elk OS een nieuwe printer koopt...

Het kan best zijn dat de inkt (bijna) op is. Bij snel printen schud de inkt meer en zit bij het eind van de pagina misschien alleen aan de wanden van de inktpatroon.

Stof kan ook. Kan je de inktpatroon er niet even uithalen en de kop bekijken? Bij HP zit de kop aan het patroon. Ik weet alleen niet meer hoe je die met de hand schoon mag maken (wattenstaafje droog/nat/alcohol??).
Misschien is dat wel de verklaring. Ik heb al geprobeerd de kop met wat keukenpapier schoon te maken, maar dat helpt niet. Ik zal wel een nieuw inktpatroon kopen.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Pagina: 1