Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PRS] Meerdere artikelen in een survey

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hey mods en admins van GoT. Ik heb een vraag, en dat is namelijk of het mogelijk is (kan worden) om meerdere producten in een survey te voegen. Ik wilde namelijk een survey over mijn desktop maken zoiets alsvolgt (had em al getypt):
Na het eindeloze geupgrade van mijn pc-gameset besloten de boel in het kort te reviewen en ik was er ook wel naar benieuwd met wat voor "gear" jullie gamen. Post daarom hier wat je op je bureau hebt staan en als het kan met foto's!

Op mijn Bureaublad:
  • Computer
  • Monitor
  • Headset
  • Muis
  • Toetsenbord
  • Muismat
  • Joypad
Totaalplaatje

Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/4003/total1ub2.jpg

De Computer

Oké, te beginnen met de kast. De inhoud van mijn pc. Dat is op dit moment als volgt:
[size=9]AMD Athlon 64 X2 3800+
OCZ Platinum EL 1024MB Kit CL2
Asus A8R32 MVP Deluxe
Sapphire Radeon X1600XT 256MB GDDR3-RAM (vervangt tijdelijk de 8800GTX)
400GB + 250GB + 200GB (Samsung 2×, Maxtor)
Seasonic S12 HT-500W[/size]
De rest boeit niet :P. Het is een prima configuratie waar ik de afgelopen 12 maanden lekker mee vooruit heb kunnen gaan. Ik kan games vloeiend draaien (voornamelijk Call of duty 2) en Windows en applicaties draaien voor zover het nodig is ook vloeiend.

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/6744/casega9.jpg

De Monitor

Is een oude Compaq V700. Een 17" CRT scherm die er al een aardige hoop diensjaartjes op heeft zitten. Dat neemt niet weg dat dit beeld extreem scherp en mooi beeld geeft en op zeer hoge kwaliteit. De contrast en helderheid zijn uitstekend en ik heb geen last van ghosting (as if). Kan de nodige resoluties op scherpe frequenties aan. (Maximaal 1920×1080 of 1600×1200 @ 65Hz).

Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/5230/compaqv700mz8.jpg

De Headset

Ik heb al sinds een tijdje de Creative HS-600. Ik kreeg hem in het begin bij een geluidskaart, maar hij is later kapot gegaan (onhandigheid van mijn neef). Ik moest een nieuwe kopen en besloot dit maal weer de HS-600 te halen. Ik vind het een erg fijne headset. Hij zit lekker en hij heeft een uitmuntende geluidsweergave voor een headset uit zijn prijsklasse (€19). Vooral de bass is opmerkelijk goed. Verder kan de headset een enorme volume aan, zo hoog dat ik hem als een soort speaker op zich kan gebruiken. Uiteraard is er dan wel sprake van de nodige geluidsvervorming en ruis. Een minpunt is dat je oren wel zeer gaan doen als je de headset een uurtje of 3, 4 op hebt.

Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/4779/creativehs600ps6.jpg

De Muis en Muismat

Dan nu het belangrijkste wapentuig van het gamen. Mijn Muismat en de bijbehorende muis. Dit is een Logitech G5 en een SteelPad 5L van Steel-Series. De Logitech G5 is een erg goede en precieze muis met een resolutie van 2000dpi. De muis is erg comfortabel en licht. Je kan ook de gewicht van de muis instellen door gewichtjes in de bijgeleverde cartridge te pluggen en deze in de muis te steken. Met gamen heb ik erg veel profijt aan deze muis. Geen een schot is mis :D. Verder zitten er ook een stel knopjes op. 2 voor het instellen van de sensitiviteit, 1 om pagina's terug te gaan tijdens het browsen (op de nieuwe versie 2, ook voor pagina's vooruit), en de muisknoppen. De scrollwheel is ook prettig. Verder niks aan te merken, een prettige muis.

De muismat heb ik sinds een klein maandje en hij bevalt me wel. Dat mag tenslotte ook wel voor de 42,50 die ik er voor heb uitgegeven. Spijtig was wel dat ik niet doorhad dat deze muismat voor een "low-sens" gamer is. Desalniettemin (pauper woord) is deze muismat ook voor highsens muizen wel prettig. De oppervlakte is meer ruw dan glad, maar de muis heeft nauwlijks frictie. Alleen moet je iets meer kracht zetten dan bij een qck+ of een corepad. De muismat bestaat uit 5 lagen.

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/8450/logitechg5steelpad5lyj1.jpg

De Toetsenbord

Ik heb sinds Januari een Logitech G15 en mijn algemene indruk van de afgelopen maanden leg ik nu uit. Het is een zowieso erg comfortabele toetsenbord met allemaal feautures zoals toetsverlichting, een lcd-scherm, audioknoppen, macro's, 2× USB en nog extra toetsen. Op deze extra toetsen na is niks een gimmick, maar een ware luxe. Ik gebruik al deze knoppen en ze zijn erg handig. Het indrukken van een toets gaat ook "smooth" en is niet te licht of te zwaar. De LCD-scherm kan door verschillende applicaties worden gestuurd of zelfs worden geprogrammeerd. Hiervoor zijn enkele hulpfora op het net te vinden. Een van de USB-sloten gebruik ik om de G5 in te pluggen (hoor verhalen dat de toetsenbord en muis dat synchroner lopen). Heb verder niks aan te merken, behalve dat hij vrij prijzig is (€89).

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/8264/logitechg15iq0.jpg

De Joypad

Al ruim anderhalf jaar heb ik een Logitech Cordless Rumblepad 2 (Dual Shock namaak) en zoals de meeste eigenaren is het een erg comfortabele joypad, hij is niet te zwaar of te licht en vooral de bouwkwaliteit stond bij het ontwerpen in het vaandel. De joysticks voelen precies aan als die op de Dual Shock. Toch zijn er wat minpuntjes. Zo is de vibratie naar mijn weten niet in te stellen voor in games en zijn de richtings knoppen wat cheap afgebouwd. Het bereik is verder prima (12 meter) en hij is plug en play met elke OS. Je hoeft alleen maar je adapter in een USB plug te stoppen je kan er mee spelen. Eventueel kan je er dan ook nog software voor installeren om de knoppen in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/7039/logitechcordlessrumblephw0.jpg

Algemene Indruk

Ik heb in totaal zo'n 1600 euro uitgegeven aan dit alles. Mijn gameconfig is voor mijn weten prima al moest ik wel wennen aan de meeste apparaten. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen standaard el cheapo desktop setje heb met een klotekoptelefoon of een Sharkoon Joypad. Ik zou ook niet zonder dit alles kunnen gamen :). Dus een uitstekende indruk, al ga ik wel eventueel overstappen op een betere headset als ik het geld er voor over heb. Wel moet het dan een significant betere zijn, wat het automatisch dan ook duur zal maken, want deze headset presteerd subliem voor zijn prijs.

Laatste Feauteux

Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/7260/total2ym0.jpg
Als ik deze vraag niet mag stellen, heb ik niets gezegt en mag deze topic op slot :).

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:25
Ik denk dat je deze vraag wel mag stellen (ik weet wel zeker), maar ik vrees helaas dat er voor jouw review (niet door zijn kwaliteit maar door z'n onderwerp) niet geschikt is voor Product Survey. Mocht je toch je PC in de Product Survey willen zetten raad ik je aan om dat per onderdeel appart te doen.

Het is trouwens Het toetsenbord

[ Voor 34% gewijzigd door 0fbe op 15-04-2007 23:35 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Nee, die mogelijkheid is er niet en zal er niet komen. Product Surveys over samengestelde computers heeft weinig nut voor de lezers, die een dergelijk systeem niet bezitten.

Je kunt je survey dan ook beter splitsen in al de componenten en, zoals timcooijmans al zegt, per component een survey te schrijven.

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
timcooijmans schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:33:
Ik denk dat je deze vraag wel mag stellen (ik weet wel zeker), maar ik vrees helaas dat er voor jouw review (niet door zijn kwaliteit maar door z'n onderwerp) niet geschikt is voor Product Survey. Mocht je toch je PC in de Product Survey willen zetten raad ik je aan om dat per onderdeel appart te doen.

Het is trouwens Het toetsenbord
Copy-paste bug :P. Ik het overal "de" tussen de BB-Codes geCtrl+V't. Maareh ok, dat is jammer. Het gaat niet over een systeem, maar meer over de gaming opstel :]. Anyway thanks voor de reply. Hier kan een slot op.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11 20:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is inderdaad de bedoeling dat je voor elk los component van een zelfgebouwd systeem een review schrijft. Dit hoeven niet meteen enorme verhalen te zijn, als je je ervaring met het product maar goed onder woorden brengt.