Tijdens het surfen valt internet regelmatig uit. Er is geen bijzondere aanleiding voor. Opeens heb je geen verbinding meer. Windows verteld je dat je nog steeds verbinding hebt en een goed signaal. Alles lijkt in orde maar dat is dus niet zo. Wanneer je de verbinding probeert te herstellen krijg je een foutmelding over dat de dns-server niet reageerd o.i.d..
Opmerkelijk is dat de vaste lan-verbiding (die normaal uitgeschakeld staat) opeens ingeschakeld is. Op de opdracht om deze weer uit te schakelen wordt niet gereageerd.
Om weer verbinding te krijgen moet de computer opnieuw opgestart worden. Uit en inschakelen helpt niet. Laten herstellen werkt ook niet. Eerst kon het nog worden verholpen door de usb-kabel van de netwerk-adapter los te trekken en er weer terug te stoppen. Tegenwoordig werkt dat ook niet meer.
Ik heb een andere netwerk-adapter geprobeert maar dat maakt geen verschil.
We hebben hier een draadloos netwerk en de laptop werkt er prima mee. Op de desktop geeft het problemen.
Internet valt overigens ook uit wanneer ik de printer uit zet...
Opmerkelijk is dat de vaste lan-verbiding (die normaal uitgeschakeld staat) opeens ingeschakeld is. Op de opdracht om deze weer uit te schakelen wordt niet gereageerd.
Om weer verbinding te krijgen moet de computer opnieuw opgestart worden. Uit en inschakelen helpt niet. Laten herstellen werkt ook niet. Eerst kon het nog worden verholpen door de usb-kabel van de netwerk-adapter los te trekken en er weer terug te stoppen. Tegenwoordig werkt dat ook niet meer.
Ik heb een andere netwerk-adapter geprobeert maar dat maakt geen verschil.
We hebben hier een draadloos netwerk en de laptop werkt er prima mee. Op de desktop geeft het problemen.
Internet valt overigens ook uit wanneer ik de printer uit zet...