Toon posts:

Internet valt om de haverklap uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het surfen valt internet regelmatig uit. Er is geen bijzondere aanleiding voor. Opeens heb je geen verbinding meer. Windows verteld je dat je nog steeds verbinding hebt en een goed signaal. Alles lijkt in orde maar dat is dus niet zo. Wanneer je de verbinding probeert te herstellen krijg je een foutmelding over dat de dns-server niet reageerd o.i.d..

Opmerkelijk is dat de vaste lan-verbiding (die normaal uitgeschakeld staat) opeens ingeschakeld is. Op de opdracht om deze weer uit te schakelen wordt niet gereageerd.

Om weer verbinding te krijgen moet de computer opnieuw opgestart worden. Uit en inschakelen helpt niet. Laten herstellen werkt ook niet. Eerst kon het nog worden verholpen door de usb-kabel van de netwerk-adapter los te trekken en er weer terug te stoppen. Tegenwoordig werkt dat ook niet meer.

Ik heb een andere netwerk-adapter geprobeert maar dat maakt geen verschil.

We hebben hier een draadloos netwerk en de laptop werkt er prima mee. Op de desktop geeft het problemen.

Internet valt overigens ook uit wanneer ik de printer uit zet...

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 11:43

JohnD

Bernd

welk OS?
welke wlan kaart?
welk modem?

stel je modem eens in op een vast wlan channel.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:22
Lijkt mij een router probleempje.
Geef daar is wat info over?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 15:20

SeatRider

Hips don't lie

Ik had een vergelijkbaar probleem, alleen bij mij viel de verbinding weg waarna de adapter meldde geen IP adres te krijgen van de DHCP server. Ik heb een Dell D820, en het gebeurde alleen maar thuis met mijn Linksys AP. Ik heb het opgelost door het OS te herinstalleren (had sowieso al het idee dat mijn XP installatie gaar was, daar mijn geluidskaart ook steeds wegviel).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Misschien een ethernet modempje regelen ?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 10:19 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
Doordat het uitvalt als je de printer uitzet, lijkt het mij meer een USB probleem.
Heb je toevallig meerdere USB poorten? Probeer anders eens het modem op één poort, en de rest van je apparaten via een usb-hubje op een andere poort...

Verwijderd

Topicstarter
Wlan adapter: Siemens Gigaset USB adaparter 108
Router: Siemens Gigaset SX551 (kpn experia box)

Modem staat ingesteld op een vaste channel

Verwijderd

Ik neem aan dat je een goede reden hebt om je desktop pc op WiFi aan te sluiten, maar mocht je de mogelijkheid hebben dan zou ik zeggen leg een kabeltje.

Het lijkt mij ook een USB probleem, maar kan eventueel ook voeding gerelateerd zijn (wat voor voeding heb je?). Probeer eens alle USB apparaten eruit te halen en alleen de Gigaset USB adapter erin te doen.

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:47
Als je wlan hebt probeer dan eens een ander kanaal. Als je buurman hetzelfde kanaal gebruikt wil dit wel eens gebeuren...

• djidee
  • Laatst online: 16-04 01:27

djidee

Mr. Slungel

energiebeheer van de usb root hub's

Ga naar je apperaat beheer, dan usb controllers, usb hoofdhub (roothub) 1 voor 1 openen en in laatste tabblad (energiebeheer) de optie "de computer mag dit apperaat uitschakelen om energie te besparen" uitvinken. Vrij bekend probleem met de Gigaset Dongle's

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste heb ik gedaan, maar helaas, geen resultaat. Het was net zelfs zo erg dat we de computer 3 keer opnieuw hebben moeten opstarten voordat we het internet weer op konden.

Ik heb 6 usb poorten. 2 aan de voorkant en 2 x 2 aan de achterkant. Er zijn slechts 2 poorten in gebruik. 1 aan de achterkant voor de printer en 1 aan de voorkant voor de wireless adapter. De printer staat meestal uit. Het probleem doet zich voor met zowel een uit- als ingeschakelde printer.

Een ander kanaal lijkt me niet te werken. We hebben een laptop en die werkt prima op hetzelfde netwerk. Ook als we naast deze computer gaan zitten.

De desktop moet idd via WiFi. Een vaste lijn is niet mogelijk.

Geen idee wat voor voeding er in zit. Waar kan ik dat zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 23:06 ]

• djidee
  • Laatst online: 16-04 01:27

djidee

Mr. Slungel

je zou bij iemand zo'n ontvanger kunnen lenen, (siemens gigaset g108/alcatel speedtouch 121g of noem maar wat) en kijken of die ook weer problemen geeft. Zo ja, dan ligt het aan de stroomtoevoer op je pc (voeding of mobo, ander usb poortje proberen zou je nog kunnen doen), geeft die geen problemen, is je adapter waarschijnlijk defect

"Mekker, blaat"

Pagina: 1